Waal
Schiedamsedijk 24
3134 KK Vlaardingen
T. 010-2482828
www.waal.nl
Waal
Schiedamsedijk 24
3134 KK Vlaardingen
T. 010-2482828
www.waal.nl
Orde en netheid 7,9
Afspraken nakomen 7,8
Vakmanschap 7,9
Advies 7,2
Communicatie 7,1
Prijs/kwaliteit 7,2
18 oktober 2024
Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning
Zeer nette oplevering
De oplevering was netjes zonder grote gebreken. Alles werd vanaf het contract tekenen tot oplevering goed uitgelegd. Daarnaast werd je ook goed op de hoogte gehouden van de voortgang.
Het enige verbeter punt is dat vragen duidelijker beantwoord mogen worden. Antwoorden waren soms vaag waardoor je niet meteen geholpen was.
Orde en netheid 10
Afspraken nakomen 8
Vakmanschap 10
Advies 7
Communicatie 8
Prijs/kwaliteit 10
Orde en netheid 10
Afspraken nakomen 10
Vakmanschap 10
Advies 10
Communicatie 8
Prijs/kwaliteit nvt
Orde en netheid 10
Afspraken nakomen 10
Vakmanschap 10
Advies 10
Communicatie 10
Prijs/kwaliteit 10
Orde en netheid 8
Afspraken nakomen 8
Vakmanschap 9
Advies 8
Communicatie 8
Prijs/kwaliteit 8
18 juli 2024
Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning
Mooi resultaat en goed klantcontact
Super geholpen door Waal en zeer professioneel verlopen. Het uitvoeringsteam bood veel aandacht en nam ons mee in het gehele traject. Het online woningdossier was erg prettig en de vragen of opmerkingen die wij hadden werden goed opgepakt. De oplevering hebben wij als prettig ervaren en we hebben zonder klachten de woning overhandigd gekregen.
Orde en netheid 10
Afspraken nakomen 10
Vakmanschap 10
Advies 10
Communicatie 10
Prijs/kwaliteit 10
24 april 2024
Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning
We zijn tevreden over Waal, maar er zijn enkele verbeterpunten
Pluspunten:
- heldere communicatie via de mail en HomeDNA
- frequente kijkdagen en bijeenkomsten, waardoor je je betrokken voelde bij het bouwproces en meerdere keren de kans kreeg om je nieuwe buren te ontmoeten
- reparaties in HomeDNA kunnen na de oplevering hier makkelijk in worden gezet en Waal neemt snel contact op om de reparatie te plannen
verbeterpunten:
- betonmuren zijn niet behangklaar opgeleverd, zoals wel werd gezegd door Waal. Er zaten nog overal dikke betonbulten waar je niet zomaar over heen kan behangen zonder deze bulten te blijven zien
- ook de GIBO muren waren niet behangklaar, maar deze zijn iets makkelijker te bewerken
- bij de partijen waarmee Waal samenwerkt (Keukenvision, Tegel Idee en Eteck) is de communicatie, bereikbaarheid en het naleven van afspraken bij deze partijen zijn van zeer slechte kwaliteit. Alle partijen reageren nauwelijks op emails of terugbelverzoeken. NB: voor de monteurs van Keukenvision en Eteck hebben wij enkel complimenten! Het gaat bij deze bedrijven vooral om de administratieafdeling waar wij niet tevreden over zijn.
Orde en netheid 8
Afspraken nakomen 8
Vakmanschap 6
Advies 6
Communicatie 8
Prijs/kwaliteit 4
26 maart 2024
Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning
Waal is goed in grote dingen en minder goed in kleine dingen.
Het huis is in de beloofde tijd opgeleverd en ziet er mooi uit. Er waren veel kijkmomenten waarin je de woning kan bekijken, we mochten ook een keer de familie meenemen. Via het woondossier kan je makkelijk vragen stellen en dan krijg je binnen twee werkdagen antwoord. Het bestellen van (dure) WCDs, lichtpunten, en andere opties verloopt ook via dit systeem en werkt goed. Je moet dan wel controleren of alles goed is opgenomen in de tekeningen. De voorschouw was prettig maar vroeg in de ochtend en dus in het donker want er hangen geen lampen vanuit de bouw. Sommige herstelpunten / beschadigingen waren bij de voorschouw zo duidelijk aanwezig dat we niet snapten dat deze niet al tijdens de bouw waren meegenomen. Sommige herstelpunten bleken later niet goed opgelost, hier mag Waal kritischer op zijn. De oplevering was gehaast en we voelden ons op sommige momenten niet serieus genomen. Reparaties worden langzaam opgepakt en doorgeschoven naar leveranciers. We zijn over het algemeen tevreden over Waal maar we missen op sommige punten de nette afwerking.
Orde en netheid 6
Afspraken nakomen 7
Vakmanschap 7
Advies 6
Communicatie 8
Prijs/kwaliteit 6
21 maart 2024
Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning
Verbouw: Badkamer
Lang proces, maar mooi resultaat.
Bijna 22 maanden na het nieuws te hebben gekregen dat we de woning mochten kopen, is het huis eindelijk klaar. Deels heeft dit lang geduurd door de bouw van een appartementencomplex in hetzelfde blok, deels is dit op mij overgekomen als slechte planning of slechte communicatie i.s.m. de gemeente Pijnacker-Nootdorp. Met name de aanleg van de straat c.q. parkeerplaatsen leek niet geheel volgens planning te verlopen. Na oplevering vind ik dat de opleverpunten nog iets sneller aangepakt mogen worden. Over één van de punten op het Proces Verbaal van Oplevering is nog helemaal geen contact met ons opgenomen, bijna een maand na oplevering. De voorschouw en oplevering heb ik als prettig ervaren,
Wat ik wel erg goed vond aan Waal, was het online woningdossier, waarin je onder andere bouwkundige opties kon doorgeven, vragen kon stellen aan de bouwer en in contact kon komen met de buren. Ook na oplevering is het woningdossier een belangrijke tool. Daarnaast waren de kijk- en informatiedagen, georganiseerd door Waal, altijd erg fijn en goed georganiseerd.
Orde en netheid 8
Afspraken nakomen 6
Vakmanschap 8
Advies 7
Communicatie 7
Prijs/kwaliteit 5
15 maart 2024
Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning
OK, maar nadat alle termijnen zijn betaald en na vrijgeven van 5% gelden..
Aanvankelijk positief, communicatie per websessies waren ook prima te doen. Ondersteuning bij vragen werd netjes verleend.
Voor oplevering werden meldingen tijdig en adequaat opgelost. Uiteraard zou je zeggen, anders geen oplevering.
Na oplevering moest je langer wachten, maar kan aan onderaannemers liggen.
Als je alle termijnen hebt betaald, en je je laat geruststellen dat meldingen ook na vrijgave van 5% gelden bij de notaris worden opgepakt, merk je wel een verschil.
Meldingen worden snel afgeketst, onderaannemers beweren werkzaamheden te hebben verricht in homeDNA, of komen zonder afspraak langs.
In sommige gevallen met je je melding meermaals doen, om je melding door te laten zetten naar desbetreffende onderaannemer.
Geef je aan dat grote plekken van je schuur niet zijn geverfd, krijg je terug van onderaannemer of Waal dat de schuur duurzaam is, geen klacht of aandacht waardig. Uiteindelijk word je naar Woningborg geschillenregeling verwezen.
Toppunt: Je meldingen worden niet alleen afgemeld bij gedane werkzaamheden van Waal/onderaannemer. Nee, Waal keurt de afmelding ook namens jou goed.....
Aangekaart en toch gebeurt het opnieuw.
YMMV. advies: geef de 5% gelden niet zomaar vrij als je lopende zaken hebt.
Orde en netheid 4
Afspraken nakomen 4
Vakmanschap 5
Advies 5
Communicatie 5
Prijs/kwaliteit 6