Waal
Schiedamsedijk 24
3134 KK Vlaardingen
T. 010-2482828
info@waal.nl
www.waal.nl
Waal
Schiedamsedijk 24
3134 KK Vlaardingen
T. 010-2482828
info@waal.nl
www.waal.nl
Orde en netheid 7,7
Afspraken nakomen 7,8
Vakmanschap 7,8
Advies 7,2
Communicatie 7,1
Prijs/kwaliteit 7,2
26 maart 2024
Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning
Waal is goed in grote dingen en minder goed in kleine dingen.
Het huis is in de beloofde tijd opgeleverd en ziet er mooi uit. Er waren veel kijkmomenten waarin je de woning kan bekijken, we mochten ook een keer de familie meenemen. Via het woondossier kan je makkelijk vragen stellen en dan krijg je binnen twee werkdagen antwoord. Het bestellen van (dure) WCDs, lichtpunten, en andere opties verloopt ook via dit systeem en werkt goed. Je moet dan wel controleren of alles goed is opgenomen in de tekeningen. De voorschouw was prettig maar vroeg in de ochtend en dus in het donker want er hangen geen lampen vanuit de bouw. Sommige herstelpunten / beschadigingen waren bij de voorschouw zo duidelijk aanwezig dat we niet snapten dat deze niet al tijdens de bouw waren meegenomen. Sommige herstelpunten bleken later niet goed opgelost, hier mag Waal kritischer op zijn. De oplevering was gehaast en we voelden ons op sommige momenten niet serieus genomen. Reparaties worden langzaam opgepakt en doorgeschoven naar leveranciers. We zijn over het algemeen tevreden over Waal maar we missen op sommige punten de nette afwerking.
JA, ik geef deze aannemer een aanbeveling.
Orde en netheid 6
Afspraken nakomen 7
Vakmanschap 7
Advies 6
Communicatie 8
Prijs/kwaliteit 6
21 maart 2024
Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning
Verbouw: Badkamer
Lang proces, maar mooi resultaat.
Bijna 22 maanden na het nieuws te hebben gekregen dat we de woning mochten kopen, is het huis eindelijk klaar. Deels heeft dit lang geduurd door de bouw van een appartementencomplex in hetzelfde blok, deels is dit op mij overgekomen als slechte planning of slechte communicatie i.s.m. de gemeente Pijnacker-Nootdorp. Met name de aanleg van de straat c.q. parkeerplaatsen leek niet geheel volgens planning te verlopen. Na oplevering vind ik dat de opleverpunten nog iets sneller aangepakt mogen worden. Over één van de punten op het Proces Verbaal van Oplevering is nog helemaal geen contact met ons opgenomen, bijna een maand na oplevering. De voorschouw en oplevering heb ik als prettig ervaren,
Wat ik wel erg goed vond aan Waal, was het online woningdossier, waarin je onder andere bouwkundige opties kon doorgeven, vragen kon stellen aan de bouwer en in contact kon komen met de buren. Ook na oplevering is het woningdossier een belangrijke tool. Daarnaast waren de kijk- en informatiedagen, georganiseerd door Waal, altijd erg fijn en goed georganiseerd.
JA, ik geef deze aannemer een aanbeveling.
Orde en netheid 8
Afspraken nakomen 6
Vakmanschap 8
Advies 7
Communicatie 7
Prijs/kwaliteit 5
15 maart 2024
Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning
OK, maar nadat alle termijnen zijn betaald en na vrijgeven van 5% gelden..
Aanvankelijk positief, communicatie per websessies waren ook prima te doen. Ondersteuning bij vragen werd netjes verleend.
Voor oplevering werden meldingen tijdig en adequaat opgelost. Uiteraard zou je zeggen, anders geen oplevering.
Na oplevering moest je langer wachten, maar kan aan onderaannemers liggen.
Als je alle termijnen hebt betaald, en je je laat geruststellen dat meldingen ook na vrijgave van 5% gelden bij de notaris worden opgepakt, merk je wel een verschil.
Meldingen worden snel afgeketst, onderaannemers beweren werkzaamheden te hebben verricht in homeDNA, of komen zonder afspraak langs.
In sommige gevallen met je je melding meermaals doen, om je melding door te laten zetten naar desbetreffende onderaannemer.
Geef je aan dat grote plekken van je schuur niet zijn geverfd, krijg je terug van onderaannemer of Waal dat de schuur duurzaam is, geen klacht of aandacht waardig. Uiteindelijk word je naar Woningborg geschillenregeling verwezen.
Toppunt: Je meldingen worden niet alleen afgemeld bij gedane werkzaamheden van Waal/onderaannemer. Nee, Waal keurt de afmelding ook namens jou goed.....
Aangekaart en toch gebeurt het opnieuw.
YMMV. advies: geef de 5% gelden niet zomaar vrij als je lopende zaken hebt.
Orde en netheid 4
Afspraken nakomen 4
Vakmanschap 5
Advies 5
Communicatie 5
Prijs/kwaliteit 6
14 maart 2024
Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning
Prima bouwer, communicatief niet altijd een succes
Opzich een prima bouwer, met een meedenkend en vriendelijk uitvoeringsteam. Prettige ervaring mee gehad. Communicatie met kopers advies hier en daar wat stroef ervaren. Uiteindelijk over het algemeen wel tot een oplossing gekomen.
Oplevering niet als erg prettig ervaren. De voorschouw / oplevering was 's ochtends vroeg zonder daglicht, neem vooral zelf een zaklamp mee. Nog in afwachting hoe de opleverpunten worden opgelost. Inmiddels drie weken na oplevering nog weinig vernomen.
Waal wel aanbevolen. De woning staat er op een paar opleverpunten na mooi bij en daar draait het uiteindelijk om.
JA, ik geef deze aannemer een aanbeveling.
Orde en netheid 5
Afspraken nakomen 7
Vakmanschap 8
Advies 6
Communicatie 4
Prijs/kwaliteit 8
1 maart 2024
Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning
Goede service en klantcontact
Gedurende het nieuwbouwtraject heeft Waal altijd een uitstekende service geleverd. Ze bieden een gebruiksvriendelijk klantenportaal waarin alle documenten en afspraken worden vastgelegd. Tijdens het proces werd er altijd op een nette manier gecommuniceerd en waren ze behulpzaam binnen hun mogelijkheden. Er waren voldoende informatiemomenten en borrels om tussentijds op de hoogte te blijven.
JA, ik geef deze aannemer een aanbeveling.
Orde en netheid 9
Afspraken nakomen 10
Vakmanschap 6
Advies 8
Communicatie 10
Prijs/kwaliteit 6
Orde en netheid 10
Afspraken nakomen 10
Vakmanschap 9
Advies 8
Communicatie 10
Prijs/kwaliteit 8
25 februari 2024
Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning
Kort maar krachtig
Wij zijn pas later in het proces gestapt, dus wij hebben niet alles vanaf het begin meegemaakt. Wat we hebben meegemaakt hebben wij als positief ervaren.
JA, ik geef deze aannemer een aanbeveling.
Orde en netheid 9
Afspraken nakomen 10
Vakmanschap 8
Advies nvt
Communicatie 10
Prijs/kwaliteit 7
24 februari 2024
Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning
Net, goed afgewerkt huis.
Goede communicatie bij vragen.
Als er iets gedaan moest worden gebeurde dat ook. Documenten werden doorgestuurd als we er naar vroegen. Hebben een fijne communicatie gehad met Diny!
JA, ik geef deze aannemer een aanbeveling.
Orde en netheid 10
Afspraken nakomen 10
Vakmanschap 10
Advies 10
Communicatie 10
Prijs/kwaliteit 10
22 februari 2024
Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning
Prima geregeld
Proces en communicatie was goed geregeld, momenten als voorschouw en oplevering wat rommelig.
Informatieavond was een goed idee, maar de uitvoering was wat klungelig, met name de externe partijen die presenteerden.
JA, ik geef deze aannemer een aanbeveling.
Orde en netheid 4
Afspraken nakomen 8
Vakmanschap 6
Advies nvt
Communicatie 9
Prijs/kwaliteit 7
22 februari 2024
Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning
Verbouw: Dakkapel/dakraam
Fijne communicatie en duidelijk!
Fijne ervaring met Waal, ze staan open voor alle vragen en reageren snel.
Alles goed in de app te vinden, een verbeterpuntje! Niet alles is te zien op je telefoon, daarvoor moet je op een computer zitten.
JA, ik geef deze aannemer een aanbeveling.
Orde en netheid 10
Afspraken nakomen 9
Vakmanschap 10
Advies 10
Communicatie 10
Prijs/kwaliteit 8