Selekthuis
Kalanderstraat 51
7461 JL Rijssen
T. 0548 537555
www.SelektHuis.nl
Selekthuis
Kalanderstraat 51
7461 JL Rijssen
T. 0548 537555
www.SelektHuis.nl
Orde en netheid 8,1
Afspraken nakomen 8,1
Vakmanschap 8,4
Advies 8,4
Communicatie 7,4
Prijs/kwaliteit 8
24 juni 2018
Nieuwbouw: Vrijstaande woning
Goede service en over het algemeen vriendelijk en toegankelijk personeel.
In aanvang een zeer traag verloop, zeker toen de keuze voor Selekthuis door ons was gemaakt. Het duurde lang voordat Selekthuis alles in orde had voor de gemeentelijke aanvraag, waardoor de start van de bouw werd vertraagd.
De communicatie met onze adviseur ervoeren wij niet altijd als klantvriendelijk.
Verzoeken / mails werden soms traag of niet beantwoord door hem. Naar aanleiding daarvan hebben we de teamleider moeten inschakelen.
Het bouwproces met de bouwbegeleider Remco verliep plezierig.
We hadden het wel op prijs gesteld als we meer op de hoogte werden gehouden van de concrete voortgang van de bouw.
Met Acel hebben we minder goede ervaringen.
- Sommige onderdelen waren slordig geplaatst (ventilatie openingen woonkamer)
- geen offerte gehad
- verkeerd sanitair geplaatst
- belafspraken werden niet nagekomen
- onvoldoende / geen toelichting mbt de installaties, ook bij de oplevering werd verwezen naar de installateur.
We zijn tevreden zoals het huis is opgeleverd echter het heeft wel meer dan drie maanden geduurd voordat alle aandachtspunten waren afgehandeld.
Jammer dat de communicatie met de adviseur in de slotfase zo moeizaam verliep. We hebben het gevoel dat we met hem het gehele proces niet hebben kunnen afsluiten.
Orde en netheid 8
Afspraken nakomen 8
Vakmanschap 8
Advies 8
Communicatie 6
Prijs/kwaliteit 8
23 juni 2018
Nieuwbouw: Vrijstaande woning
Degelijke bouw maar slechte afwerking
Onze adviseur heeft ons goed geholpen met de keuze van het huis. Echter gedurende de bouw kwamen er steeds meer kosten bij omdat hij vergeten was dit in onze aannemingsovereenkomst te zetten.
In het begin van het bouwproces was de communicatie met de uitvoerder slecht, maar dat verliep na wat klachten een stuk beter en op het laatst erg goed. Vaker tussentijds overleg had veel fouten, discussies en kosten kunnen voorkomen.
We zijn wel erg teleurgesteld in de afwerking van ons huis. Alles is scheef, muren en kozijnen zijn krom en de plafonds zijn slecht afgewerkt. De schilder is al 4 keer teruggeweest en eigenlijk is het nog steeds niet in orde. We gaan later in eigen beheer nog zaken in eigen beheer laten herstellen.
Orde en netheid 8
Afspraken nakomen 6
Vakmanschap 4
Advies 6
Communicatie 4
Prijs/kwaliteit 6
Orde en netheid 8
Afspraken nakomen 6
Vakmanschap 8
Advies 6
Communicatie 4
Prijs/kwaliteit 10
Orde en netheid 10
Afspraken nakomen 10
Vakmanschap 10
Advies 10
Communicatie 8
Prijs/kwaliteit 10
19 oktober 2017
Nieuwbouw: Vrijstaande woning
Op het begin kregen we elke week een planning. Dit ging na 4 weken een stuk minder goed. Mijn tip is om elke week, tot aan het eind, een planning te geven zodat de kopers weten waar ze aan toe zijn.
De start van de bouw ging erg voorspoedig, liepen zelfs voor op de planning.
Na de bouwvak gingen de bouwers verder en was er af en toe een fout gemaakt; zo kregen we (toen de bouw dus al 4 weken bezig was) een brief met contactpersonen voor tijdens de bouw.
Ook het in rekening brengen van de minderwerk kosten ging niet altijd goed. Meerwerk was geen probleem.
Over het algemeen reageerden de uitvoerders erg vlug en proberen ze aan al je wensen te voldoen.
Orde en netheid 8
Afspraken nakomen 9
Vakmanschap 10
Advies 8
Communicatie 7
Prijs/kwaliteit 8
Orde en netheid 9
Afspraken nakomen 9
Vakmanschap 8
Advies 7
Communicatie 8
Prijs/kwaliteit 8
05 juli 2017
Nieuwbouw: Vrijstaande woning
Communicatie verbeteren, en controle uitbreiden of de werkzaamheden volgens tijd planning schema uitgevoerd worden. ( op de manier zoals het hoort )
Het bouwproject kende ups en downs. Er waren twee vertragingen , met een totaal van twee maanden tijd verlies waarvan één overmacht en een door eigen schuld. (rapport zoekgeraakt) De communicatie liep tijdens de bouwperiode niet goed, kan en moet veel beter kunnen. Het gevolg hiervan is dat b.v. het dicht leggen van mijn dak duurde weken te lang tot driemaal toe, aan begonnen maar na een telefoontje gekregen te hebben waren ze ook weer snel vertrokken, om ergens anders een spoed klus op te knappen! Na weken met mooi weer lag mijn dak nog steeds deels open. En je kon er op wachten hevige regenbuien kwamen er overeen, met als gevolg plassen water in het huis en vlekken in de mooie gevelsteen.
Ik had me het heel anders voorgesteld!
Orde en netheid 7
Afspraken nakomen 7
Vakmanschap 7
Advies 8
Communicatie 6
Prijs/kwaliteit 7
Orde en netheid 9
Afspraken nakomen 9
Vakmanschap 9
Advies 8
Communicatie 8
Prijs/kwaliteit 10