Logo Bouwnu

Bouwen met vertrouwen

Gemiddelde scores

Afspraken nakomen
8,6
Advies
8,7
Communicatie
8,3
Vakmanschap
9
Prijs/kwaliteit
8,2
Orde en netheid
8,5

Recensies van klanten

23 oktober 2025

Cindy, Rotterdam

Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning

Prettige kopersbegeleiding

Wij ervaren de kopersbegeleiding als prettig, met duidelijke communicatie en snelle reacties.

Reactie Kroon & de Koning bv:

Goedemorgen Cindy,

Dankjewel voor de mooie review, dat waarderen we enorm! En goed te lezen dat jullie het proces tot dusver zo ervaren.

We gaan er een mooi project van maken en kijken samen met jullie uit naar de oplevering.

Hartelijke groet,
Sandra, Romy en Manon

Orde en netheid 10
Afspraken nakomen 10
Vakmanschap 9
Advies 10
Communicatie 10
Prijs/kwaliteit 8
10

23 oktober 2025

Chandini, Den Haag

Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning

Prima ervaring gehad

Fijne ervaring gehad. Informatievoorziening kon wel beter en ik heb de adviserende en begeleidende rol ook wel een beetje gemist. Maar over het algemeen tevreden.

Reactie Kroon & de Koning bv:

Goedemorgen Chandini,

Dankjewel voor de review en je openheid over je ervaringen, dat waarderen we enorm!

Omdat we graag inhoudelijker zouden willen weten wat je gemist hebt in de begeleiding nemen we graag contact met je op.

Namens het gehele bouwteam wensen we je heel veel woonplezier in jullie nieuwe thuis.

Hartelijke groet,
Sandra, Romy en Manon

Orde en netheid 8
Afspraken nakomen 8
Vakmanschap 8
Advies 2
Communicatie 6
Prijs/kwaliteit 6
6

23 oktober 2025

Paul, Berkel en Rodenrijs

Nieuwbouw: Vrijstaande woning

Top

Manon is onze contactpersoon bij Kroon & de Koning bv. Ze doet het uitstekend. Manon luistert naar onze wensen en pakt de hele begeleiding op een snelle en accurate manier op. We zijn zeer content met Manon.

Reactie Kroon & de Koning bv:

Goedemiddag Paul,

Dank jullie wel voor de mooie complimenten en het fijne contact dat we hebben.
Dat gaan we uiteraard voortzetten!

We gaan er een mooi project van maken en kijken samen met jullie uit naar de oplevering.

Hartelijke groet,
Sandra, Romy en Manon

Orde en netheid 10
Afspraken nakomen 10
Vakmanschap 10
Advies 10
Communicatie 10
Prijs/kwaliteit 0
10

23 oktober 2025

Odette, Bergschenhoek

Professionaliteit en inzet hebben mijn verwachtingen overtroffen

In het bijzonder wil ik de hulp van de kopersbegeleiding en het meedenken van het elektrotechnisch bedrijf benadrukken. Boven verwachting.

Reactie Kroon & de Koning bv:

Goedemorgen Odette,

Dankjewel voor je mooie review, dat waarderen we altijd! En we gaan je complimenten intern en aan de elektra showroom zeker overbrengen.

We gaan er een mooi project van maken en kijken met je uit naar de oplevering.

Hartelijke groet,
Sandra, Romy en Manon

Orde en netheid 10
Afspraken nakomen 10
Vakmanschap 10
Advies 10
Communicatie 10
Prijs/kwaliteit 6
10

23 oktober 2025

Joëlle, Rotterdam

Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning

Tot zover een ruim voldoende ervaring!

Goede ervaring tot nu toe (start bouw heeft zeer recent plaatsgevonden)
Wel is de ontstane vertraging tot start bouw (ca. 1 jaar) erg jammer en ook het aantal werkbare werkdagen is buitengewoon veel voor dit type project.

Desondanks stellen wij de communicatie met de kopersbegeleiding erg op prijs en zijn wij benieuwd naar voortgang en de uiteindelijke oplevering.

Reactie Kroon & de Koning bv:

Goedemorgen Joëlle,

Dankjewel dat je de moeite neemt om een review te plaatsen, dat waarderen we altijd.

Van een vertraagde start bouw is in onze optiek geen sprake, we zijn in al onze prognoses uitgegaan van een start bouw in oktober van dit jaar en we zijn zelfs eind aug / begin september gestart met het boren van de bronnen. En ook met betrekking tot de prognose oplevering (even los van de werkbare dagen) lopen we op dit moment keurig op schema.

Goed te lezen dat jullie de communicatie als prettig ervaren, dat is zeker wederzijds. We gaan er een mooi project van maken en kijken met jullie uit naar de oplevering.

Hartelijke groet,
Sandra, Romy en Manon

Orde en netheid 0
Afspraken nakomen 6
Vakmanschap 0
Advies 8
Communicatie 9
Prijs/kwaliteit 0
7

22 oktober 2025

Marlon, Rotterdam

Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning

Hulpzaam en professioneel

Goede ervaring en zou iedereen aanraden met hun in zee te gaan. Wat wel verbeterd kan worden is, wat vaker informatie delen over verloop van de bouw!

Orde en netheid 8
Afspraken nakomen 8
Vakmanschap 8
Advies 10
Communicatie 6
Prijs/kwaliteit 8
8

21 oktober 2025

Tamara, Bergschenhoek

Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning

Erg tevreden met Kroon & de Koning als bouwer van ons huis!

Onze nieuwbouwwoning is door Kroon & de Koning gebouwd. Wij zijn erg tevreden geweest met hen tijdens het gehele traject. De kopersbegeleiders waren goed bereikbaar en pakte dingen vlot op. Tijdens de vooroplevering werd er goed meegekeken naar verbeter- en herstelpunten. Ze namen ons echt serieus, en dat is prettig! Al met al ook erg tevreden over de kwaliteit van onze woning en de geplaatste badkamer.

Reactie Kroon & de Koning bv:

Goedemorgen Tamara,

Dankjewel voor het invullen van deze mooie review, dat zijn we erg blij mee en fijn dat jullie het zo hebben ervaren!
We wensen jullie namens het hele bouwteam heel veel woonplezier in jullie nieuwe woning!

Hartelijke groet,
Romy, Sandra en Manon

Orde en netheid 7
Afspraken nakomen 10
Vakmanschap 10
Advies 10
Communicatie 10
Prijs/kwaliteit 10
9

21 oktober 2025

Sannah, Bergschenhoek

Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning

Mooi project, goede communicatie

Het is een mooi project, weinig punten op aan te merken. Persoonlijke communicatie.

Reactie Kroon & de Koning bv:

Goedemorgen Sannah,

Dankjewel voor het invullen van deze mooie review, dat zijn we erg blij mee en fijn dat jullie het zo hebben ervaren!
We wensen jullie namens het hele bouwteam heel veel woonplezier in jullie nieuwe woning!

Hartelijke groet,
Romy, Sandra en Manon

Orde en netheid 10
Afspraken nakomen 10
Vakmanschap 10
Advies 10
Communicatie 10
Prijs/kwaliteit 10
10

20 oktober 2025

Maxim kern, John bardeenpad 30 te Bergschenhoek

Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning

Perfect

Goed voortraject gehad, goed begeleid weinig opleverpunten echt keurig

Reactie Kroon & de Koning bv:

Goedemorgen Maxim,

Fijn te lezen dat jullie het zo hebben ervaren en dankjewel voor het invullen van deze mooie review.
We wensen jullie namens het hele bouwteam heel veel woonplezier in jullie nieuwe woning!

Hartelijke groet,
Romy, Sandra en Manon

Orde en netheid 10
Afspraken nakomen 9
Vakmanschap 9
Advies 9
Communicatie 10
Prijs/kwaliteit 8
9

20 oktober 2025

Kirsten, Bergschenhoek

Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning

Fijn bedrijf en vlotte communicatie

Kroon & de Koning heeft onze nieuwbouwwoning gerealiseerd. Over de communicatie tijdens dit proces zijn we tevreden. De terugkoppeling was altijd vrij vlot. De bouwopzichter liep tijdens de vooroplevering en de oplevering met ons mee en heeft zelf veel aandachtspunten benoemd en genoteerd. Fijn dat stukje extra expertise. Er zijn nog wel wat aandachtspunten die nog opgelost moeten worden dus we hopen dat dit ook voorspoedig gaat en dat ze opgelost zijn voordat we gaan verhuizen.

Orde en netheid 7
Afspraken nakomen 7
Vakmanschap 8
Advies 7
Communicatie 8
Prijs/kwaliteit 7
8