Logo Bouwnu

Bouwen met vertrouwen

Gemiddelde scores

Afspraken nakomen
8,6
Advies
8,7
Communicatie
8,3
Vakmanschap
9
Prijs/kwaliteit
8,2
Orde en netheid
8,5

Recensies van klanten

19 november 2025

Kim Corstjens, ROZENBURG ZH

Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning

Alleen maar goede ervaringen

Onze fysieke afspraak verliep heel prettig. Er was een vriendelijke ontvangst en duidelijke uitleg, er werd goed de tijd genomen. Als wij via de portal vragen stellen, wordt er doorgaans vriendelijk, snel en duidelijk gereageerd.

Reactie Kroon & de Koning bv:

Beste Kim,

Dankjewel voor de mooie review, dat waarderen we enorm!

We gaan er een mooi project van maken en kijken samen met jullie uit naar de oplevering.

Hartelijke groet,
Sandra, Romy en Manon

Orde en netheid 8
Afspraken nakomen 10
Vakmanschap 10
Advies 10
Communicatie 10
Prijs/kwaliteit 0
9

19 november 2025

Ellen, Heinenoord

Nieuwbouw: 2 onder 1 kap

Super

Gedurende het bouwproces zijn wij goed geïnformeerd.
Bij vragen kregen we altijd een snelle reactie.
De oplevering van onze nieuwe woning verliep uitstekend, er waren weinig onvolkomenheden.

Reactie Kroon & de Koning bv:

Beste Ellen,

Hartelijk dank voor je mooie review! En vooral ook fijn te horen dat je het zo hebt ervaren.
Namens het gehele bouwteam wensen we je heel veel woonplezier in je nieuwe woning.

Hartelijke groet,
Romy, Sandra en Manon

Orde en netheid 10
Afspraken nakomen 10
Vakmanschap 10
Advies 10
Communicatie 10
Prijs/kwaliteit 10
10

14 november 2025

JoAnn, Schiedam

Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning
Verbouw: Aanbouw/dakopbouw

Top!

De aankoop van mijn eerste woning was voor mij een nieuwe en spannende stap, maar ik ben gedurende het hele traject zeer zorgvuldig, vriendelijk en deskundig begeleid. Er werd helder gecommuniceerd, mijn vragen werden serieus genomen en ik voelde mij steeds goed ondersteund in alle keuzes die moesten worden gemaakt.

Reactie Kroon & de Koning bv:

Goedemorgen Jo-Ann,

Dankjewel voor je ontzettend mooie review, dat waarderen we enorm en super fijn te lezen dat je het zo hebt ervaren.

We gaan er een mooi project van maken en kijken samen met jullie uit naar de oplevering.

Hartelijke groet,
Sandra, Romy en Manon

Orde en netheid 10
Afspraken nakomen 9
Vakmanschap 10
Advies 10
Communicatie 10
Prijs/kwaliteit 10
10

5 november 2025

Saskia, Bergschenhoek

Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning

Gelukkig heeft Manon veel goed gemaakt....

We zijn niet tevreden over de informatieverstrekking bij de aankoop van onze nieuwbouwwoning van Kroon & de Koning.

Er zijn in het verkoopproces bij ons vele fouten de revue gepasseerd, waarvan de grootste fout: De foutieve informatie over de vermoedelijke opleverdatum bij de aankoop. Hier zat een jaar verschil in!! Er is nooit helder gecommuniceerd hierover.

De verkoopbegeleiders proberen veel goed te maken wat de organisatie laat liggen. Knap dat deze dames hun werk nog leuk vinden. Als je zoveel onzin aan de verkopers moet 'verkopen' zou ik toch niet meer met plezier mijn werk doen.

Reactie Kroon & de Koning bv:

ankjewel dat je de moeite neemt om een review te plaatsen, dat waarderen we zeer zeker.

Vervelend te lezen dat er tijdens het eerdere verkooptraject onjuistheden zijn geweest. Vanaf het moment dat jullie bij ons "aan tafel" kwamen hebben we onze planning voor de bouw met jullie gedeeld en e.e.a. ook uitgebreid besproken. Zoals tevens in mijn recente persoonlijke mail aan jullie beschreven wil ik wil jullie bedanken voor je openheid.

We lopen met de bouw gelukkig goed op schema ten opzichte van de door ons tijdens het koperstraject afgegeven prognose en proberen dat uiteraard zo vol te houden.

We gaan er een mooi project van maken en kijken met jullie uit naar de oplevering.

Hartelijke groet,
Sandra, Romy en Manon

Orde en netheid 6
Afspraken nakomen 1
Vakmanschap 6
Advies 6
Communicatie 3
Prijs/kwaliteit 3
5

28 oktober 2025

Francesca De Micheli, Rotterdam

Nieuwbouw: Vrijstaande woning

Uitstekende service en professionele begeleiding

Wij zijn zeer tevreden over de samenwerking. Alles is op een professionele manier verlopen en de tijd die we kregen om onze woning te personaliseren was ruim voldoende. Het online portaal is erg gebruiksvriendelijk en een grote hulp in het hele proces.

Manon was altijd beschikbaar, vriendelijk en professioneel. We hebben de mogelijkheid gehad om wijzigingen aan het oorspronkelijke ontwerp aan te brengen, en we kregen daarbij waardevolle en nuttige adviezen.

Kortom, we zijn erg blij en tevreden met de service!

Reactie Kroon & de Koning bv:

Goedemorgen Francesca,

Dankjewel voor je ontzettend mooie review, dat waarderen we enorm en super fijn te lezen dat je het zo hebt ervaren.

Op naar de oplevering en namens het gehele bouwteam wensen we alvast heel veel woonplezier in jullie nieuwe thuis!

Hartelijke groet,
Sandra, Romy en Manon

Orde en netheid 10
Afspraken nakomen 10
Vakmanschap 10
Advies 10
Communicatie 10
Prijs/kwaliteit 0
10

27 oktober 2025

Marja, Zoetermeer

Nieuwbouw: Vrijstaande woning

Betrokken aannemer en kopersbegeleiding met uitstekende kennis van zaken

Betrokken mensen van aannemer tot kopersbegeleiding. Nette bouwplaats. Snelle communicatie en update’s. Bouw van het huis ziet er heel goed uit. En ook nog eens eerdere oplevering dan gedacht

Reactie Kroon & de Koning bv:

Goedemorgen Marja,

Dankjewel voor de mooie review, dat waarderen we enorm en fijn dat jullie dat zo ervaren.

Op naar de oplevering en namens het gehele bouwteam wensen we alvast heel veel woonplezier in jullie nieuwe thuis!

Hartelijke groet,
Sandra, Romy en Manon

Orde en netheid 9
Afspraken nakomen 8
Vakmanschap 10
Advies 8
Communicatie 10
Prijs/kwaliteit 8
10

27 oktober 2025

Ozcan, Wateringen

Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning

Goed werk

De dames doen heel goed hun best. Dankjewel.

Reactie Kroon & de Koning bv:

Goedemorgen Ozcan,

Dankjewel voor de mooie review, dat waarderen we enorm!

We gaan er een mooi project van maken en kijken samen met jullie uit naar de oplevering.

Hartelijke groet,
Sandra, Romy en Manon

Orde en netheid 10
Afspraken nakomen 10
Vakmanschap 10
Advies 10
Communicatie 10
Prijs/kwaliteit 10
10

24 oktober 2025

Sharon, Boskoop

Nieuwbouw: Vrijstaande woning

Wij zijn zeer tevreden over De Kroon en De Koning

Wij zijn erg tevreden over De Kroon en De Koning. Tijdens de bouw van onze woning werden we regelmatig goed op de hoogte gehouden van het verloop van de werkzaamheden. Het team hield ons duidelijk geïnformeerd over wat er van ons verwacht werd, waardoor alles soepel en overzichtelijk verliep. Daarnaast werden er regelmatig foto’s gedeeld van de bouwstatus, wat het voor ons gemakkelijk maakte om het proces te volgen, zelfs als we er niet fysiek aanwezig konden zijn. De communicatie en transparantie maakten de hele ervaring zeer prettig.

Reactie Kroon & de Koning bv:

Goedemorgen Sharon,

Dankjewel voor de mooie review, dat waarderen we enorm! En goed te lezen dat jullie het hele proces als zeer prettig hebben ervaren.

Op naar de oplevering en namens het gehele bouwteam wensen we alvast heel veel woonplezier in jullie nieuwe thuis!

Hartelijke groet,
Sandra, Romy en Manon

Orde en netheid 10
Afspraken nakomen 10
Vakmanschap 10
Advies 10
Communicatie 10
Prijs/kwaliteit 10
9

23 oktober 2025

Karin, Berkel & Rodenrijs

Nieuwbouw: Vrijstaande woning

Vriendelijke en kundig

Het contact met de koperbegeleider was zeer positief. Zij was vriendelijk en kundig. Als zij het antwoord niet wist zocht ze het uit en kwam vlot met een antwoord. De informatie over de verschillende woonwensen was helder. Ook de reminders dat termijnen bijna zouden sluiten waren handig. En nu de bouw begonnen is worden de foto’s ook zeer gewaardeerd.

Reactie Kroon & de Koning bv:

Goedemorgen Karin,

Dankjewel voor de mooie review, dat waarderen we enorm! En goed te lezen dat jullie het proces tot dusver zo hebben ervaren.

We gaan er een mooi project van maken en kijken samen met jullie uit naar de oplevering.

Hartelijke groet,
Sandra, Romy en Manon

Orde en netheid 10
Afspraken nakomen 10
Vakmanschap 10
Advies 10
Communicatie 10
Prijs/kwaliteit 8
10

23 oktober 2025

Michel, Berkel en Rodenrijs

Fijn bedrijf en zijn erg behulpzaam

Goed geholpen en worden duidelijk op de hoogte gehouden van de bouw van onze nieuwbouw woning!

Reactie Kroon & de Koning bv:

Goedemorgen Michel,

Dankjewel voor de mooie review, dat waarderen we enorm!
En goed te lezen dat jullie het proces tot dusver zo ervaren.

We gaan er een mooi project van maken en kijken samen met jullie uit naar de oplevering.

Hartelijke groet,
Sandra, Romy en Manon

Orde en netheid 9
Afspraken nakomen 9
Vakmanschap 9
Advies 9
Communicatie 9
Prijs/kwaliteit 9
9