Heijmans Woningbouw BV Oost
Databankweg 28B
3821 AL Amersfoort
T. 033 450 24 00
info@heijmans.nl
www.heijmans.nl
Heijmans Woningbouw BV Oost
Databankweg 28B
3821 AL Amersfoort
T. 033 450 24 00
info@heijmans.nl
www.heijmans.nl
Orde en netheid 3,6
Afspraken nakomen 3,9
Vakmanschap 4,4
Advies 2,8
Communicatie 2,5
Prijs/kwaliteit 4,3
19 december 2022
Verbouw: Keuken, Badkamer
De elende van Heijmans
Het was de zomer in 2022. Een man verscheen voor onze deur en vertelde ons dat wij van de woningbouw een renovatie mochten krijgen als wij dat wilde. De man had prachtige concept foto's meegenomen en we kregen zelfs een mogelijkheid om tussen verschillende ontwerpen te kiezen.
Onze douche die we zelf aangeschaft hadden zou netjes teruggeplaatst worden (Regendouche).
Het was 21 september 2022 en de werkzaamheden begonnen. de werkzaamheden zouden 3 oktober 2022 klaar zijn.
De wc zou het overdag niet altijd doen, maar we zouden overdags toegang hebben tot een woning een straat verderop waar we wel naar de wc zouden kunnen, snachts zou deze wc gewoon werken.
Tot zover klonk het allemaal mooi.
Gaande de verbouwing vernamen we dat sommige werkzaamheden later werden uitgevoerd dan gemeld. we vroegen of het allemaal wel op tijd klaar zou komen. Ons werd herhaaldelijk verteld dat het goed zou komen.
Spoiler Alert: op het moment van schrijven ( 19 December 2022) , zijn de werkzaamheden nog steeds niet klaar in onze woning.
De wc werd wel snacht terug geplaatst, maar deze lekte bij het doorspoelen wat wij met de een emmer moesten doen.
het toppunt van deze situatie was dat de wc niet goed geplaatst werd en dat we niet meer onze behoefte konden doen. We melde dit aan de Ass. uitvoerder. Deze zegde ons toe dat hij de wc zou repareren. Het was vrijdag avond 30 september 2022 waarop ik en mijn vrouw beide terug kwamen van een avonddienst. De wc was niet gerepareerd en we waren genoodzaakt om snachts door de stromende regen de wc een straat verderop te bezoeken.
We hebben de ass. uitvoerder proberen te bereiken, maar deze nam geen telefoon op en reageerde niet op berichten die wij hem stuurde.
Later begrepen we mondeling van de man dat hij het nodig vond om te reageren omdat het weekend was. Dit was slechts het begin. Vanwege het gebrek aan tekens kan ik dit verhaal helaas niet afschrijven. Ga nooit met deze mensen in zee. Ook niet als het jezelf niks kost.
Orde en netheid 1
Afspraken nakomen 1
Vakmanschap 1
Advies 1
Communicatie 1
Prijs/kwaliteit 1
15 november 2022
Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning
Matige communicatie. Slecht of geen samenwerking met onderaannemers
De firma Heijmans had voor het project een aantal onder aannemers aangesteld. In een zin rampzalig.
Bam Energy Systems faalde aan alle kanten. Afspraken niet nakomen. Gebrekkige informatie, niet leveren wat mondeling was toegezegd.
Raab Kärcher voor uitzoeken tegels en sanitair, hadden geen tijd.
Eigen huis keukens konden geen fatsoenlijke 3d tekening met bijpassende offerte maken.
Zeer gebrekkige communicatie met verkoop begeleiding, zaken toegezegd en niet geleverd.
Orde en netheid 7
Afspraken nakomen 6
Vakmanschap 6
Advies 4
Communicatie 6
Prijs/kwaliteit 7
13 juni 2022
Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning
Absurd traag bouwproces en gebrekkige communicatie
Wij hebben de bouw van onze woning als tergend langzaam ervaren. Helaas werd continue de COVID pandemie als oorzaak genoemd terwijl wij van de mensen op de werkvloer hele andere signalen ontvingen. De verkoopbegeleider was een zeer onprettige persoon in communicatie en stond ons al kopers vaak slecht te woord en probeerde problemen vaak af te schuiven op de koper terwijl hij zelf de zaken niet goed op orde had.
Orde en netheid 4
Afspraken nakomen 4
Vakmanschap 6
Advies 2
Communicatie 1
Prijs/kwaliteit 6
13 juni 2022
Nieuwbouw: 2 onder 1 kap
Doe het niet niet.
Als je je nog kan terug trekken doe dat dan!
Het zijn drukke tijden en het is moeilijk om aan een huis te komen. Maar Heijmans weet dit ook, dus het boeit ze gewoon allemaal niet. De werkwijze en dan voornamelijk communicatie is dramatisch. Er is geen contact te krijgen. Niet tijdens het bouwtraject met de kopersbegeleider. Niet met de opleverpunten. Je zit gewoon vast aan een schip dat eigenlijk de verkeerde kant op kan. Maar de Kapitein zit stilletjes ergens boven zijn koffie te drinken terwijl hij niet hoort dat er dingen fout gaan beneden.
Orde en netheid 1
Afspraken nakomen 1
Vakmanschap 4
Advies 1
Communicatie 1
Prijs/kwaliteit 1
18 mei 2022
Nieuwbouw: 2 onder 1 kap
Hele slechte service
Onze huizen kregen een zogenaamde smart besturing van de centrale verwarming. Helaas werkte die bij zo'n beetje alle huizen niet. Tot op heden (ruim 2 jaar nu) nog steeds problemen. Eindeloos contact gezocht met Heijmans Drachten, maar totaal geen poging om het probleem op te lossen. Uiteindelijk hebben we Heijmans in gebreke gesteld, maar wederom geen gehoor. Vervolgens was Heijmans in verzuim. Maar ook nu geen poging tot een fatsoenlijke oplossing. Erg jammer en nu zitten wij (nog steeds) met de ellende
Orde en netheid 1
Afspraken nakomen 1
Vakmanschap 1
Advies 1
Communicatie 1
Prijs/kwaliteit 1