Beoordeel deze aannemer Klik hier

Gemiddelde scores

Orde en netheid 4,2

Afspraken nakomen 4,5

Vakmanschap 4,7

Advies 3,0

Communicatie 3,2

Prijs/kwaliteit 4,6

Reviews voor Heijmans Woningbouw BV Oost

0-2 2-4 4-6 6-8 8-10

19 december 2022

Edwin, Groningen

Verbouw: Keuken, Badkamer

De elende van Heijmans
Het was de zomer in 2022. Een man verscheen voor onze deur en vertelde ons dat wij van de woningbouw een renovatie mochten krijgen als wij dat wilde. De man had prachtige concept foto's meegenomen en we kregen zelfs een mogelijkheid om tussen verschillende ontwerpen te kiezen. Onze douche die we zelf aangeschaft hadden zou netjes teruggeplaatst worden (Regendouche). Het was 21 september 2022 en de werkzaamheden begonnen. de werkzaamheden zouden 3 oktober 2022 klaar zijn. De wc zou het overdag niet altijd doen, maar we zouden overdags toegang hebben tot een woning een straat verderop waar we wel naar de wc zouden kunnen, snachts zou deze wc gewoon werken. Tot zover klonk het allemaal mooi. Gaande de verbouwing vernamen we dat sommige werkzaamheden later werden uitgevoerd dan gemeld. we vroegen of het allemaal wel op tijd klaar zou komen. Ons werd herhaaldelijk verteld dat het goed zou komen. Spoiler Alert: op het moment van schrijven ( 19 December 2022) , zijn de werkzaamheden nog steeds niet klaar in onze woning. De wc werd wel snacht terug geplaatst, maar deze lekte bij het doorspoelen wat wij met de een emmer moesten doen. het toppunt van deze situatie was dat de wc niet goed geplaatst werd en dat we niet meer onze behoefte konden doen. We melde dit aan de Ass. uitvoerder. Deze zegde ons toe dat hij de wc zou repareren. Het was vrijdag avond 30 september 2022 waarop ik en mijn vrouw beide terug kwamen van een avonddienst. De wc was niet gerepareerd en we waren genoodzaakt om snachts door de stromende regen de wc een straat verderop te bezoeken. We hebben de ass. uitvoerder proberen te bereiken, maar deze nam geen telefoon op en reageerde niet op berichten die wij hem stuurde. Later begrepen we mondeling van de man dat hij het nodig vond om te reageren omdat het weekend was. Dit was slechts het begin. Vanwege het gebrek aan tekens kan ik dit verhaal helaas niet afschrijven. Ga nooit met deze mensen in zee. Ook niet als het jezelf niks kost.

Orde en netheid 1

Afspraken nakomen 1

Vakmanschap 1

Advies 1

Communicatie 1

Prijs/kwaliteit 1

1,0

15 november 2022

Theo Pardoel, WIJK BIJ DUURSTEDE

Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning

Matige communicatie. Slecht of geen samenwerking met onderaannemers
De firma Heijmans had voor het project een aantal onder aannemers aangesteld. In een zin rampzalig. Bam Energy Systems faalde aan alle kanten. Afspraken niet nakomen. Gebrekkige informatie, niet leveren wat mondeling was toegezegd. Raab Kärcher voor uitzoeken tegels en sanitair, hadden geen tijd. Eigen huis keukens konden geen fatsoenlijke 3d tekening met bijpassende offerte maken. Zeer gebrekkige communicatie met verkoop begeleiding, zaken toegezegd en niet geleverd.

JA, ik geef deze aannemer een aanbeveling.

Orde en netheid 7

Afspraken nakomen 6

Vakmanschap 6

Advies 4

Communicatie 6

Prijs/kwaliteit 7

6,0

13 juni 2022

Erik, Amersfoort

Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning

Absurd traag bouwproces en gebrekkige communicatie
Wij hebben de bouw van onze woning als tergend langzaam ervaren. Helaas werd continue de COVID pandemie als oorzaak genoemd terwijl wij van de mensen op de werkvloer hele andere signalen ontvingen. De verkoopbegeleider was een zeer onprettige persoon in communicatie en stond ons al kopers vaak slecht te woord en probeerde problemen vaak af te schuiven op de koper terwijl hij zelf de zaken niet goed op orde had.

Orde en netheid 4

Afspraken nakomen 4

Vakmanschap 6

Advies 2

Communicatie 1

Prijs/kwaliteit 6

2,0

13 juni 2022

Anoniem, Amersfoort

Nieuwbouw: 2 onder 1 kap

Doe het niet niet.
Als je je nog kan terug trekken doe dat dan! Het zijn drukke tijden en het is moeilijk om aan een huis te komen. Maar Heijmans weet dit ook, dus het boeit ze gewoon allemaal niet. De werkwijze en dan voornamelijk communicatie is dramatisch. Er is geen contact te krijgen. Niet tijdens het bouwtraject met de kopersbegeleider. Niet met de opleverpunten. Je zit gewoon vast aan een schip dat eigenlijk de verkeerde kant op kan. Maar de Kapitein zit stilletjes ergens boven zijn koffie te drinken terwijl hij niet hoort dat er dingen fout gaan beneden.

Orde en netheid 1

Afspraken nakomen 1

Vakmanschap 4

Advies 1

Communicatie 1

Prijs/kwaliteit 1

1,0

18 mei 2022

Jan, Haren

Nieuwbouw: 2 onder 1 kap

Hele slechte service
Onze huizen kregen een zogenaamde smart besturing van de centrale verwarming. Helaas werkte die bij zo'n beetje alle huizen niet. Tot op heden (ruim 2 jaar nu) nog steeds problemen. Eindeloos contact gezocht met Heijmans Drachten, maar totaal geen poging om het probleem op te lossen. Uiteindelijk hebben we Heijmans in gebreke gesteld, maar wederom geen gehoor. Vervolgens was Heijmans in verzuim. Maar ook nu geen poging tot een fatsoenlijke oplossing. Erg jammer en nu zitten wij (nog steeds) met de ellende

Orde en netheid 1

Afspraken nakomen 1

Vakmanschap 1

Advies 1

Communicatie 1

Prijs/kwaliteit 1

1,0

20 april 2022

Luuk, Amersfoort

Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning

Lange bouwperiode, slechte communicatie
De bouw van de woning door Heijmans duurde veel langer dan de bouw van vergelijke woningen in de wijk van andere bouwers (zoals DuraVermeer). De communicatie en de bereikbaarheid van met name de koperbegeleiders was zeer matig. Hierdoor ontstond er veel frustratie en misverstanden met name over de individuele woonwensen. Ook investeert Heijmans amper in duurzaamheid. Ze doen alleen wat vereist is. Zo kreeg de woning bijvoorbeeld geen zonnepanelen. Dat zou in deze tijd standaard moeten zijn. Andere bouwers in de wijk investeren daar wel in. Alleen de woningen van Heijmans hebben geen zonnepanelen. De woning zelf had gelukkig weinig opleverpunten, maar dat was een geluk na meer dan 1,5 jaar wachten na start bouw.

Orde en netheid 6

Afspraken nakomen 5

Vakmanschap 7

Advies 4

Communicatie 1

Prijs/kwaliteit 6

4,0

14 april 2022

Peter, Amersfoort

Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning

Ondermaats en slechte afwerking
Huis is opgeleverd volgens bouwplan, maar de gebreken zijn duidelijk zichtbaar en herstel en/of garantiepunten laten ZEER lang op zich wachten. Heijmans neemt ook slecht standpunt in het geschil met de onderaannemers (badkamerspecialist, dakdekker icm MV installateur nav lekkage dak/technische ruimte) en/of OBV. Opleveringen worden snel afgewerkt, zodat 'er meer tijd is voor het herstelwerk'. Daarnaast bestaat er een soort onderhandse overeenkomst met Eigen Huis die de punten al dan niet overneemt, omdat de inspecteur 'het eens is met de bouwer'..., hoezo onafhankelijk.... OBV is helaas ook in geen velden of wegen te vinden/geinteresseerd.

Orde en netheid 3

Afspraken nakomen 7

Vakmanschap 4

Advies 3

Communicatie 3

Prijs/kwaliteit 6

5,0

13 april 2022

Ilka, Amersfoort

Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning

Leverancier ramen kozijnen belabberd Hemink groep
Schade, verkeerde ramen, raam eruit snijden, en weer opnieuw raam erin zetten, weer verkeerde enz enz.

Orde en netheid 6

Afspraken nakomen 6

Vakmanschap 6

Advies 6

Communicatie 6

Prijs/kwaliteit 6

6,0

25 november 2021

Frank, Gouda

Nieuwbouw: Vrijstaande woning

LATEN JE IN DE KOU ZITTEN!!!!
Na aankoop van de woning willen ze niks meer van je horen. Continu storingen in de installaties en komen dan niet, of niet na. Melden dat er niemand thuis is als de monteur de woning niet kan vinden enzovoort. Vinden het normaal als je zonder water zit, en hier niet binnen enkele dagen een monteur voor komt.

Orde en netheid 1

Afspraken nakomen 1

Vakmanschap 2

Advies 1

Communicatie 1

Prijs/kwaliteit 1

1,0

4 oktober 2021

Rien, Utrecht

Nieuwbouw: Appartement

Niks hoogwaardig veel manko's in de gezamenlijke ruimten en in woning
Heijmans kon de belofte niet geheel waar maken van een milieu vriendelijk project, ( er mist vloerkoeling ! jammer want nu gaan mensen airco's aanbrengen) ze zou hoogwaardige materialen ook daadwerkelijk kunnen gebruiken. geen kromme deuren, kapotte terrastegels leveren. de galerijen er niet doen laten uitzien alsof het gangen zijn van de nucleaire afdeling van een ziekenhuis in de jaren 70. ventilatie in de galerijen, de garage opleveren met bereikbaarheid voor GSM, elektrische toegangs deuren plaatsen ( wmo voorbereid), logischer indeling van de berging ruimte. (nog steeds) veel lekkages in de garage en nog zo wat van die dingen

Orde en netheid 7

Afspraken nakomen 6

Vakmanschap 5

Advies 4

Communicatie 5

Prijs/kwaliteit 5

6,0