Dura Vermeer Bouw Zuid West BV
Rotterdam Airportplein 21
3045 AP Rotterdam
T. 010 280 85 00
dvb-zw@duravermeer.nl
www.duravermeer.nl
Dura Vermeer Bouw Zuid West BV
Rotterdam Airportplein 21
3045 AP Rotterdam
T. 010 280 85 00
dvb-zw@duravermeer.nl
www.duravermeer.nl
Orde en netheid 2,1
Afspraken nakomen 2,5
Vakmanschap 6,6
Advies 2,2
Communicatie 1,5
Prijs/kwaliteit 4
18 februari 2020
Nieuwbouw: 2 onder 1 kap
Verbouw: Badkamer
Thuisshowroom van duravermeer is het kleine onprofessionele dochterbedrijfje
De badkamer / sanitair afdeling van de thuisshow-room is beschamend slecht. Wij dachten voor het ' gemak ' ons nieuwbouw huis van Dura vermeer door thuisshowroom in te laten richten, dat was alles behalve gemak. Let wel, wij zijn redelijk goede afnemers van een nieuwbouwhuis boven de 5 ton met badkamer, toilet, keuken, uitbouw etc.
De afdeling verkoop weet niet wat ze verkoopt, zeggen op alles ja of ' dat moeten we uitzoeken' en komen er of niet op terug of 8 weken later. Ons tegelwerk is daar de dupe van zonder enig oog voor design, niet strokend, lelijke kleur voeg, voeg breedtes ook niet overal hetzelfde is het tegen de muur gekwakt. Dura vermeer laat vervolgens weten dat zij nooit strokend tegelen en verwijzen naar de technische voorwaarden van dura vermeer op pagina 100. De afdeling verkoop had die pagina moeten lezen en ons niet iets moeten verkopen wat niet kan, wij hebben het notabene genoemd. De afwikkeling is slecht, het antwoord hierop uit dura vermeer thuis showroom en ik citeer:
De technische omschrijving maakt onderdeel uit van de verkoopcontractstukken van uw woning binnen het project. In de technische omschrijving staat onder hoofdstuk 12 “Plafond-, wand- en vloerafwerking” onder tegelwerk het volgende omschreven: “De wandtegels worden liggend verwerkt. De wand- en vloertegels worden niet strokend aangebracht.”
Dura Vermeer trekt vervolgens de handen af van de Thuisshowroom, ze hebben het in een aparte bv onder gebracht met een aparte aansprakelijkheid, het is dus een apart bedrijf. Ze leveren niet de kwaliteit waar duravermeer als bouwbedrijf voor staat en dura vermeer trekt zich weinig aan van de klachten (omdat ze het vaker horen was het antwoord) en ze er niets mee kunnen. Geen slecht woord over de uitvoerder van het nieuwbouwproject die zich hard in zet voor tevreden nieuwbouwhuis eigenaren maar ook daar waren verbaasde gezichten met de beloftes die thuisshowroom gedaan heeft.
Wees verstandig, gebruik de thuisshowroom voor inspiratie en ko
Orde en netheid 1
Afspraken nakomen 1
Vakmanschap 1
Advies 1
Communicatie 1
Prijs/kwaliteit 1
22 oktober 2019
Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning
Een niet-klantgerichte organisatie
Een huis kopen is toch een hele stap in iemands leven. Toch lukt het Bouwend Nederland niet om daar een goede klantervaring mee te geven. Dura Vermeer spant daarbij wel de kroon. Hun " klantenservice" in Hengelo is goed getraind om alle verantwoordelijkheid van zich af te laten gelden. Dat doen ze zelfs bij zaken die overduidelijk onder de garantie vallen. Tenenkrommend hoe dat gebeurt. Trap er niet in een neem deze recensies mee wanneer je gaat tekenen voor een koopovereenkomst. Zo te lezen ben ik namelijk niet de enige die deze ervaring heeft met Dura Vermeer
Orde en netheid 1
Afspraken nakomen 1
Vakmanschap 4
Advies 2
Communicatie 1
Prijs/kwaliteit 1
24 maart 2019
Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning
Vriendelijke mensen maar je moet ze overtuigen
Als je een klacht indient dan gaan ze eerst kijken of ze eronder uit kunnen komen in plaats van kijken hoe ze het voor de klant kunnen oplossen. Pluspunt is dat ze wel snel reageren zodat ze de klacht kunnen sluiten.
Orde en netheid 7
Afspraken nakomen 3
Vakmanschap 5
Advies 5
Communicatie 7
Prijs/kwaliteit 5
12 oktober 2018
Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning
Een organisatie van leugens en sprookjes
Wij hebben drie jaar geleden een woning gekocht bij deze organisatie en we zijn drie jaar lang bestookt met leugens en sprookjes over kwaliteit, opleverdatum, etc.
Zelfs na oplevering worden er nog dingen beloofd die niet nagekomen worden. Ik zal de details besparen.
Ik heb werkelijk nog nooit met zo'n verschrikkelijke organisatie te maken gehad. Als dit mijn bedrijf zou zijn, dan zou ik mij werkelijk kapot schamen voor deze cultuur.
Orde en netheid 6
Afspraken nakomen 2
Vakmanschap 6
Advies 2
Communicatie 2
Prijs/kwaliteit 6
Orde en netheid 6
Afspraken nakomen 2
Vakmanschap 2
Advies 2
Communicatie 2
Prijs/kwaliteit 2
12 oktober 2017
Nieuwbouw: Cataloguswoning
- betere communicatie
- selectie en controle van onderaannemers verbeteren
- verantwoordelijk persoon aanwijzen voor het snel en zorgvuldig oplossen van gebreken.
- meer aandacht voor wensen klant
Voor de uiteindelijk iets vertraagde oplevering vond er een voorschouw plaats waaruit bleek dat er nog heel veel moest gebeuren. Een uitvoerige lijst naar Dura Vermeer gestuurd waar door hen vóór oplevering nauwelijks iets mee gedaan is. Bij oplevering was de woning nog niet helemaal af. Enkele deuren en raamkrukken ontbraken. Dura Vermeer blijkt weinig controle te hebben over de vele onderaannemers en de kwaliteit wordt niet gecontroleerd. Kwaliteit van de afwerking is matig. Onderdelen zoals de vloerverwarming waren niet getest bij oplevering, en deze werkt na 6 maanden nog steeds niet naar behoren. Dura Vermeer heeft geen enkele haast met het oplossen van oplevergebreken.
Netheid tijdens de bouw was slecht: lege bierblikken in de kruipruimte en bouwafval onder de vóór oplevering aangebrachte afdekgrond zijn hier een voorbeeld van.
Orde en netheid 5
Afspraken nakomen 4
Vakmanschap 5
Advies 6
Communicatie 5
Prijs/kwaliteit 5
02 februari 2017
Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning
Uiteindelijk na de oplevering een klacht ingediend ivm: Voor een foutieve berekening van de meer/minderwerk, het niet-tijdig sturen van een factuur een week voor oplevering, het niet klant-gericht oplossen van een probleem tijdens oplevering en het niet telefonisch bereikbaar zijn van de juiste mensen en een zeer onbeschofte houding van de mensen van DuraVermeer tijdens oplevering op de bouwplaats.
Orde en netheid 8
Afspraken nakomen 5
Vakmanschap 8
Advies 5
Communicatie 1
Prijs/kwaliteit 7