Waal
Schiedamsedijk 24
3134 KK Vlaardingen
T. 010-2482828
www.waal.nl
Waal
Schiedamsedijk 24
3134 KK Vlaardingen
T. 010-2482828
www.waal.nl
Orde en netheid 7,9
Afspraken nakomen 7,9
Vakmanschap 8
Advies 7,4
Communicatie 7,2
Prijs/kwaliteit 7,3
Orde en netheid 8
Afspraken nakomen 6
Vakmanschap 6
Advies 4
Communicatie 2
Prijs/kwaliteit 7
01 oktober 2023
Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning
Verbouw: Vloer, Keuken, Badkamer, Zonnepanelen/zonneboiler
Erg mooi huis maar communicatie slecht
Jammer dat wij weinig tot geen opties hadden. Ik snap dat het starterwoning zijn maar raar dat wij niet zelf mogen of kunnen bepalen of wij opties konden nemen.
Ook niet flexibel als we zelf benaderen voor eventuele uitbouw.
Slecht contact mee te krijgen buitenlampen zijn kapot die automatisch aan moeten gaan dit konden wij niet testen bij oplevering want gaat savonds aan en nog steeds niks gehoord.
Orde en netheid 8
Afspraken nakomen 4
Vakmanschap 6
Advies 3
Communicatie 1
Prijs/kwaliteit 7
Orde en netheid 6
Afspraken nakomen 6
Vakmanschap 4
Advies 4
Communicatie 4
Prijs/kwaliteit 2
Orde en netheid 6
Afspraken nakomen 4
Vakmanschap 8
Advies 6
Communicatie 2
Prijs/kwaliteit 6
13 september 2023
Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning
Verbouw: Dakkapel/dakraam, Indelingswijziging, Keuken, Badkamer, Zonnepanelen/zonneboiler, Onderhoud/service
Communicatie bagger, heel veel opleverpunten/reparaties die niet of nauwelijks worden opgepakt
Huis duurde helaas 6 maanden langer dan vooraf verwacht, de oplevering werd kort vantevoren nog eens 1 week extra uitgesteld.
Waal denkt niet lekker mee tijdens de bouw, niks is mogelijk, communicatie is echt ronduit slecht te noemen.
Met name de meerwerklijsten waren erg chaotisch, tot wel 2 keer toe de verkeerde prijzen gerekend, en op een gegeven moment kregen we zelfs de meerwerkbevestiging van de buren toegestuurd.
Tijdens de oplevering werden bijna alle punten afgedaan onder de noemer "binnen de norm", je krijgt niet echt het idee dat ze gaan voor perfectie.
Opleverpunten en reparaties worden niet of nauwelijks opgepakt, pas na een stevige brief en inhouden 5% van de koopsom wordt er actie ondernomen, toen waren we al zo'n 3 maanden verder.
Momenteel zijn van de 6 opleverpunten en 35 reparaties nog meer dan de helft open na 6 maanden. Hierover heb ik gelukkig nu wel intensief contact met de uitvoerder.
We zijn hier wel erg teleurgesteld in omdat waal overal de indruk wekt dat opleverpunten zeer vlot worden opgepakt, maar het tegendeel blijkt waar.
Ook worden opleverpunten herhaaldelijk gewoon gemarkeerd als opgelost, ondanks dat er niemand is langsgeweest.
Daarnaast een punt waar waal niet heel veel aan kan doen, maar kijk uit als je een huis koopt met Eteck als warmteleverancier. Je betaalt echt de hoofdprijs, en ze zien je niet staan als klant.
Orde en netheid 6
Afspraken nakomen 8
Vakmanschap 4
Advies 2
Communicatie 1
Prijs/kwaliteit 3
Orde en netheid 8
Afspraken nakomen 8
Vakmanschap 9
Advies 8
Communicatie 8
Prijs/kwaliteit 8
11 september 2023
Nieuwbouw: Appartement
Moeizaam proces
Ik ben tevreden met mijn woning maar er was veel weerstand van de zijde van Waal. Het zou fijner zijn als er meer begeleiding zou zijn met het bepalen van de plaats van stopcontacten e.d. Je kon vragen stellen maar moest alles zelf uitzoeken en doorgeven wat niet altijd gemakkelijk ging.
Orde en netheid 9
Afspraken nakomen 7
Vakmanschap 7
Advies 5
Communicatie 3
Prijs/kwaliteit 5
Orde en netheid 7
Afspraken nakomen 7
Vakmanschap 8
Advies 7
Communicatie 5
Prijs/kwaliteit 8