Van Rhijn Bouw
Valkenburgseweg 62
2223 KE Katwijk
T. 071 4016041
info@vrbkatwijk.nl
www.vanrhijnbouw.nl
Van Rhijn Bouw
Valkenburgseweg 62
2223 KE Katwijk
T. 071 4016041
info@vrbkatwijk.nl
www.vanrhijnbouw.nl
Orde en netheid 7,9
Afspraken nakomen 7,9
Vakmanschap 8,3
Advies 7,3
Communicatie 7,1
Prijs/kwaliteit 7,4
31 mei 2021
Nieuwbouw: Vrijstaande woning
Zeer telleurstellend
Denk nog eenmaal goed na voordat je een woning koopt die gebouwd wordt door Van Rhijn Bouw. In deze tijden van schaarste zijn er wellicht weinig andere mogelijkheden, maar realiseer dat deze aannemer niet bereid is om ook maar iets aan te passen naar de wensen van een koper. De communicatie is bovendien van een ontzettend laag niveau, de kopersbegeleiders hebben in veel gevallen geen idee waar ze het over hebben. Ook tijdens de bouw volop misverstanden en na oplevering moet je minimaal 'n aantal maanden geduld hebben voordat men de opleverpunten heeft afgehandeld (als ze dat al doen). Een proces vol frustraties die het plezier van een nieuwe woning eigenlijk totaal heeft weggenomen.
Orde en netheid 1
Afspraken nakomen 1
Vakmanschap 1
Advies 1
Communicatie 1
Prijs/kwaliteit 3
30 mei 2021
Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning
Onbeleefd, niet klantgericht, stelt commercieel belang boven klanttevredenheid
Van Rhijn is een bouwbedrijf wat hun eigen commercieel belang ver boven die van hun kopers stelt. Tijdens het bouwproces is er slechts 1 kijkmoment/voorschouw/inmeetmoment geweest 3 maanden voor oplevering. Een 2e moment dichter op de oplevering zou erg gewenst zijn ivm planning 3e partijen.
Tijdens oplevering mocht er slechts 1 van de kopers aanwezig zijn. Erg vervelend want 2 paar extra ogen zijn erg gewenst tijdens een inspectie van 180m2 om 8 uur sochtends. Eventuele gebreken die 1 dag na oplevering zijn geconstateerd na schoonmaak werden niet serieus genomen (Beschadigde glazen douchewand, badkamer/toilettegels) en waren niet hun verantwoordelijkheid. De koper wordt geacht bij aangepaste omstandigheden en planning door Corona coulance te tonen richting de bouwer, echter geldt dit andersom niet. De spelregels blijven zoals gebruikelijk. Zelfs na escalatie richting directie verandert de toon niet. Uiteindelijk zijn de klachten opgelost, uit coulance.....
Medewerkers van nazorgafdeling zijn erg onvriendelijk, nemen je niet serieus en zetten klachten op afgehandeld terwijl ze niet opgelost zijn. Hierbij wordt vriendelijk geschreven "Wij hopen dat u er tevreden mee bent". Erg vreemde gewaarwording.
Wanneer klachten wel worden opgepakt duurt het weken voordat de onderaannemer contact opneemt. De snelheid van de opdracht vanuit Van Rhijn richting de onderaannemer is daarvan de boosdoener, zo geven de onderaannemers zelf aan.
Kortom, we zijn blij met de woning, maar minder blij met de bouwer.
Orde en netheid 4
Afspraken nakomen 4
Vakmanschap 7
Advies 4
Communicatie 2
Prijs/kwaliteit 7
30 mei 2021
Nieuwbouw: 2 onder 1 kap
Woning prima; communicatie en procedures frustrerend
In onze beleving waren we voor VRB een nummer; het kopen van een huis is voor ons een van de mijlpalen in je leven. Maatwerk hebben we niet kunnen ervaren, willekeur wel. Vooral niet afwijken van VRB-procedures maakte het voor ons als klant regelmatig frustrerend. Vooral als je hoort / te weten komt dat elders dezelfde dingen wel kunnen. Bij oplevering wordt verteld dat dingen die je niet meteen ziet zeker netjes afgerond zullen worden. Als je dan (kort) na oplevering punten alsnog meldt, wordt de indruk gegeven dat je die schade zelf veroorzaakt hebt.
Orde en netheid 9
Afspraken nakomen 2
Vakmanschap 9
Advies 6
Communicatie 2
Prijs/kwaliteit 7
26 mei 2021
Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning
Mooi eindproduct in een klein jaar!
Van Rhijn hanteert een strak meer- en minderwerkbeleid.
Qua meerwerkkeuzes is dit vooraf keurig ingericht, buiten de standaard keuzes is weinig mogelijk.
Door het werken met prefab is de bouwtijd minder dan een jaar.
Mooie ontwikkeling, mooi eindproduct.
We wonen er naar volle tevredenheid.
JA, ik geef deze aannemer een aanbeveling.
Orde en netheid 8
Afspraken nakomen 8
Vakmanschap 8
Advies 2
Communicatie 8
Prijs/kwaliteit 8
25 mei 2021
Nieuwbouw: 2 onder 1 kap
Algemeen prima maar helaas door de huidige omstandigheden ook uitdagend.
Prima traject en oplevering maar ook wat teleurstelling door de covid situatie. Kijkdagen, persoonlijk contact, vragen en presentatie, deze zijn er gewoon niet geweest. In mijn opinie had dit prima opgelost kunnen worden door online sessies die er helaas niet zijn geweest. Dit had beter gekund. Kwaliteit van enkele electra, watervoorziening onderdelen had ook beter gekund maar dit lijkt tegenwoordig vaker voor te komen dat er bezuinigd worden op onderdelen die echt niet veel te hoeven kosten maar net even iets beter zijn, zeker voor het klasse huis wat je koopt.
Wel een dikke 10 voor de nazorger op locatie, communicatie en meedenken is echt top, bedankt!
JA, ik geef deze aannemer een aanbeveling.
Orde en netheid 7
Afspraken nakomen 8
Vakmanschap 7
Advies 7
Communicatie 7
Prijs/kwaliteit 7
Orde en netheid 10
Afspraken nakomen 10
Vakmanschap 10
Advies 8
Communicatie 7
Prijs/kwaliteit 7