Beoordeel deze aannemer Klik hier

Gemiddelde scores

Orde en netheid 8,2

Afspraken nakomen 8,7

Vakmanschap 8,4

Advies 8,4

Communicatie 8,5

Prijs/kwaliteit 8,2

Reviews voor Schutte bouw & ontwikkeling pagina 9

  0-2 2-4 4-6 6-8 8-10

Grijze scores zijn minder recent en tellen niet mee in de totale score i

30 augustus 2017

Anoniem, Zwolle

Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning

Nvt

Orde en netheid 8

Afspraken nakomen 7

Vakmanschap 6

Advies 4

Communicatie 7

Prijs/kwaliteit 6

6,4

28 augustus 2017

Anoniem, Zwolle

Nieuwbouw: Nieuwbouw overig

Volgens mij zijn jullie een prima bouwbedrijf, maar 'het gezeur' van de mensen zijn toch jullie klanten. Snap dat niet alles mogelijk is maar soms was er niet tot reden te komen. Nogmaals, schimmel op zolder vind ik echt niet kunnen. Kijk bij het volgende project echt naar mogelijkheden om enige soort van ventilatie aan te brengen in het koopplan zelf ipv een duur dakraam op te zadelen bij de klant.

Orde en netheid 7

Afspraken nakomen 8

Vakmanschap 8

Advies 6

Communicatie 7

Prijs/kwaliteit 5

1

25 augustus 2017

Anoniem, Zwolle

Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning

Vriendelijke mensen die goed werk leveren

Orde en netheid 7

Afspraken nakomen 8

Vakmanschap 8

Advies 7

Communicatie 8

Prijs/kwaliteit 8

7,7

22 augustus 2017

Anoniem, Zwolle

Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning

-

Orde en netheid 7

Afspraken nakomen 7

Vakmanschap 7

Advies 7

Communicatie 7

Prijs/kwaliteit 6

6,7

29 maart 2017

Anoniem, Zeewolde

Nieuwbouw: Nieuwbouw overig

Kies de onderaannemers niet alleen obv prijs, maar kijk ook naar flexibiliteit, input, vaktechnische kennis en oplossing gericht werken. Dit maakt het voor de koper een stuk prettiger als er eens wat fout gaat en er oplossingen nodig zijn.
Schuttebouw is een net en prima communicerend bedrijf, echter maken ze veel gebruik van onderaannemers wat het weer over veel schijven maakt. Veel van de zaken die hier als "minder" goed bestempeld worden, zijn aan de onderaannemers toe te rekenen. Schutte wil met je meedenken en is bereid om tot een compromis te komen, dit is echter bij een aantal onderaannemers niet zo.

Orde en netheid 6

Afspraken nakomen 5

Vakmanschap 6

Advies 4

Communicatie 4

Prijs/kwaliteit 5

5

01 maart 2017

Anoniem, Zeewolde

Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning

Digitaliseer processen en wees meer transparant in de communicatie en opvolging. Zorg bijvoorbeeld voor een forum met vraag en antwoord en digitaliseer het opleverproces voor de koper, onderaannemers en de ontwikkelaar. Zo is voor iedereen inzichtelijk wat de status is van wat.
De bouw verliep qua doorlooptijd voorspoedig. Aan het begin van de bouw was aangegeven najaar 2016 en dit is ruimschoots gehaald. Er was wel een aantal opleverpunten en een aantal discussiepunten bij de oplevering van de woning. De communicatie vanuit de ontwikkelaar / aannemer vond ik zeer onvoldoende. Tijdens de fase waarin keuzes gemaakt konden worden en vragen gesteld, kon er meer openheid en transparantie verschaft worden. Gegeven advies vanuit de bouwer leidde tot opleverpunten. In het nazorg traject moest ik als koper zelf elke keer achter de informatie aan gaan, zelf opvolgen wat de status was van de opleverpunten. Ook moeten constateren dat de visie van de bouwer en de realiteit met betrekking tot hetgeen was opgeleverd niet overeenkwamen. Hier moest ik dan zelf nog weer achteraan gaan om het geregeld te krijgen. Met betrekking tot de discussiepunten, daar moest ik zelf achteraan gaan en vernemen dat het volgens de aannemer klaar was.

Orde en netheid 7

Afspraken nakomen 6

Vakmanschap 4

Advies 4

Communicatie 1

Prijs/kwaliteit 6

5

05 december 2016

Anoniem, Zeewolde

Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning

Zie hiervoor
Huis is uiteindelijk redelijk goed opgeleverd. Wel een aantal opleverpunten die niet nodig waren. Schilderwerk kozijnen vanuit de fabriek is niet netjes. Communicatie en klantgerichtheid kunnen echt veel beter. Qua huis zou ik Schutte aanbevelen, qua klantgerichtheid niet. Hierin valt nog een hoop te verbeteren.

Orde en netheid 7

Afspraken nakomen 6

Vakmanschap 6

Advies 5

Communicatie 4

Prijs/kwaliteit 7

6

05 december 2016

Anoniem

Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning

Doe wat aan de kijkdagen. Geeft toekomstige bewoners de kans om bij hun nieuwe woning betrokken te worden.
Er was wel een periodieke nieuwsbrief, maar gedurende de bouw maar 1 kijkdag ook werd er niks met het startmoment van de eerste paal gedaan. Kwalitatief zit de woning goed in elkaar en is de afwerking goed op het loodgieters werk na. Het tegelwerk is matig. Schutte zit erg op de Facturatie, ze rekenen direct boete rente door terwijl er geen herinnering wordt verstuurd. Achteraf bleek dit een pressiemiddel en werd de boete rente niet in rekening gebracht. De medewerkers waren erg vriendelijk maar het verhelpen van opleverpunten duurde lang metname door de loodgieter.

Orde en netheid 6

Afspraken nakomen 7

Vakmanschap 7

Advies 5

Communicatie 5

Prijs/kwaliteit 8

6,4

04 december 2016

Anoniem, Zeewolde

Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning

De bouw op zich verliep soepel. De communicatie liep wel goed. Jammer dat de kopersbegeleider van Schutte (slechts) 2 dagen per week bereikbaar was, daardoor duurde het soms lang voordat we een terugkoppeling kregen op onze vragen. Tijdens de oplevering zijn er een aantal punten geconstateerd die niet in orde waren. Schutte is nog bezig het nodige te herstellen.

Orde en netheid 8

Afspraken nakomen 8

Vakmanschap 7

Advies 6

Communicatie 8

Prijs/kwaliteit 8

7,6

04 december 2016

Anoniem

Nieuwbouw: Vrijstaande woning

Communiceer en organiseer meer. 2 dagen per week bereikbaar is ons zeer slecht ervaren, dan nog was het te hopen iemand te spreken. Informatie verschaffen vlak voor het tekenen van documenten werkt frustrerend.
Geen advies ontvangen. Slecht en onbeschofte communicate. Slecht bereikbaar, slechts 2 dagen per week. Antwoorden op vragen liet soms 6 weken op zich wachten. Afspraken niet nakomen. Voorschouw punten/fouten genegeerd. Meerwerk verkeerd uitgevoerd. Geen ventilatie op zolder dus schimmel en ruimte onbruikbaar. Wachten nog steeds op schoonmaker. Geen oog voor detail en afwerking, zoals het kitten, slecht uitgevoerd. Keuze meerwerk was summier, qua eigen wensen niet veel mogelijk.

Orde en netheid 3

Afspraken nakomen 1

Vakmanschap 3

Advies 1

Communicatie 1

Prijs/kwaliteit 4

2,6