Beoordeel deze aannemer Klik hier

Gemiddelde scores

Orde en netheid 8,2

Afspraken nakomen 8,7

Vakmanschap 8,4

Advies 8,4

Communicatie 8,5

Prijs/kwaliteit 8,2

Reviews voor Schutte bouw & ontwikkeling pagina 10

  0-2 2-4 4-6 6-8 8-10

Grijze scores zijn minder recent en tellen niet mee in de totale score i

02 december 2016

Anoniem, Zwolle

Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning

De woning is prachtig geworden. De oplevering was prettig. Kleine puntjes werden meteen aangepakt. De afspraken werden nagekomen.

Orde en netheid 9

Afspraken nakomen 9

Vakmanschap 9

Advies 9

Communicatie 9

Prijs/kwaliteit 9

9

01 december 2016

Anoniem, Drachten

Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning

Omdat dit mijn eerste koopwoning is wist ik niet wat ik kon verwachten maar het is me allemaal meegevallen. Bouwproject verliep vlot en was op de afgesproken levering datum klaar. Voor oplevering waren er wat kleine dingen en die zijn aangepakt. Tot zover tevreden en kon altijd contact opnemen als er iets was.

Orde en netheid 8

Afspraken nakomen 8

Vakmanschap 8

Advies 8

Communicatie 8

Prijs/kwaliteit 8

8

29 november 2016

Anoniem, Boer

Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning

- Meer kijkdagen - Betere communicatie over niet afwerken trap
De bouw was erg snel. Van begin April tot de oplevering in oktober voor 20 woningen. Wij hadden alleen graag 1 extra kijkdag gehad om eerder kleine problemen te kunnen detecteren. De communicatie verliep goed, mede omdat er 1 mail adres was, maar voornamelijk ook 1 aanspreekpunt. Tijdens de oplevering waren er wel enkele serieuze punten. Maar deze zijn wel netjes binnen de afgesproken periode afgehandeld.

Orde en netheid 7

Afspraken nakomen 8

Vakmanschap 7

Advies 8

Communicatie 8

Prijs/kwaliteit 8

7,6

28 november 2016

Anoniem

Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning

Traptreden afdekken, na storten langer wachten met belopen afwerkvloer, communicatiebereikbaarheid vergroten (was nu slechts 2 dagen per week), meer tijd en gelegenheid geven om alle sanitair/tegels/keuken/meer- en minderwerk etc. uit te zoeken.
We hebben een hele tijd moeten wachten voordat het project ging starten. Toen het zover was, werd er grote druk uitgeoefend en binnen één week moesten we alle belangrijke beslissingen nemen. Zoals meer-/minderwerk, sanitair, tegels en de keuken uitzoeken. We werden ook niet eerder bij Bruynzeel keukens geholpen, want die wilde eerst een koopcontract zien. Informatie was op verschillende locaties, Drachten / Genemuiden / Lichtenvoorde. En dat in één week. Toen alles was uitgezocht, werd de bouw ook nog een aantal weken uitgesteld. Dit vanwege het feit dat het leveringscontract niet op tijd klaar was, waardoor mijn hypotheekofferte ook is verlopen. Mijn hypotheek moest daardoor weer helemaal opnieuw. Vervolgens viel ons bij de bouw op dat de traptreden niet afgedekt waren, waardoor er zand en grind ingedrukt werd. De afwerkvloer werd al de dag na het storten belopen, waardoor er onnodig slijtageplekken zijn ontstaan. En in de badkamer waren verkeerde tegels gelegd. Deze tegels zijn vervangen, maar het resultaat was in eerste instantie niet goed (is later wel opgelost). Verder had je niet veel communicatiemomenten met Schutte Bouw, maar de communicatie die we met ze hadden was goed. De mensen waren ook allemaal heel vriendelijk. En gemaakte afspraken werden goed nagekomen.

Orde en netheid 7

Afspraken nakomen 8

Vakmanschap 6

Advies 5

Communicatie 7

Prijs/kwaliteit 8

7

28 november 2016

Anoniem, ZEEWOLDE

Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning

De communicatie is niet altijd goed geweest. We moesten een flinke (2200 euro )boete rente betalen. Dat ging in maar we waren totaal niet op de hoogte omdat het ons eerste koopwoning. De aannemer had een brief moeten sturen met uitleg hoe het werkt hadden dan hadden we de hypotheek kunnen versnellen.
Op het gebied van advies hebben we niets meegemaakt. Afspraken nakomen redelijk. Netheid is het huis netjes opgeleverd.

Orde en netheid 6

Afspraken nakomen 5

Vakmanschap 5

Advies 2

Communicatie 6

Prijs/kwaliteit 5

4,9

26 november 2016

Anoniem

Nieuwbouw: Nieuwbouw overig

Communicatie naar de koper verbeter. Wensen die in eerste instantie niet mogelijk lijken onthouden of alternatieven aandragen.
De bouw van het project liep voorspoedig (maand eerder klaar dan verwacht)en het was erg netjes op de bouwplaats. het advies van de verkoopbegeleider tijdens het eerste gesprek was goed en heb ik veel aan gehad. Verder verliep de communicatie met de verkoopbegeleider langzaam en stroef. Dit heeft waarschijnlijk te maken met het aantal dag dat de verkoopbegeleider werkt. Kort om ben ik tevreden met wat er opgeleverd is communicatief kon het beter.

Orde en netheid 8

Afspraken nakomen 8

Vakmanschap 7

Advies 6

Communicatie 3

Prijs/kwaliteit 8

1

24 november 2016

Anoniem, Zeewolde

Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning

Betere controle op de afwijkende afspraken. Als wij in 5 minuten (vooroplevering) 4 grote afwijkingen kunnen constateren dan zou een interne controle dat ook moeten uitwijzen. Zeker omdat het ook allemaal netjes op de tekening stond.
De verkoopadviseuse heeft ons zeker in de voorbereiding goed geadviseerd en met ons meegedacht. Tijdens de bouw werden we goed op de hoogte gehouden. Het was alleen jammer dat er bij de oplevering bleek dat er een paar essentiele fouten gemaakt waren. Uiteindelijk zijn/worden deze wel opgelost maar dat heeft wel enige weken (>6) gekost. Afspraken hier omtrent zijn wel netjes nagekomen en er is niet moeilijk over gedaan.

Orde en netheid 8

Afspraken nakomen 8

Vakmanschap 8

Advies 10

Communicatie 8

Prijs/kwaliteit 7

8

23 november 2016

Anoniem, Zwolle

Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning

We zijn goed op de hoogte gehouden over de voortgang van de bouw. De communicatie verliep goed en ze waren zeer ter zake kundig. Wel kunnen diverse punten op de meerwerklijst goedkoper wanneer je ze niet via de bouwer uit laat voeren maar later via een externe partij. Dit is jammer en een gemiste kans.

Orde en netheid 9

Afspraken nakomen 8

Vakmanschap 9

Advies 7

Communicatie 9

Prijs/kwaliteit 6

8,1

21 november 2016

Anoniem, Zeewolde

Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning

Communiceren met de kopers. Service verlenen is zeker een leerpunt.
Bouw verliep in eerste instantie vlot maar naar mate de bouwvak in aantocht kwam veel minder. Kijkdagen voor bewoners werden over de bouwvak heen getild hetgeen het erg lastig maakt om leveranciers tijdig te informeren omtrent leveren en plaatsen. Tijdens de bouw vonden beste ingrijpende veranderingen plaats die werden medegedeeld en niet over nagedacht of dit wel praktisch was. Communicatie laat erg te wensen over voor de kopers.

Orde en netheid 4

Afspraken nakomen 4

Vakmanschap 4

Advies 4

Communicatie 4

Prijs/kwaliteit 3

3,9

21 november 2016

Anoniem, Zwolle

Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning

De communicatie kan beter. Wat ik hier voor ook al had opgeschreven is dat het gewoon erg lastig is als je dringende vragen hebt om het via de mail te doen en dat er dan een lange tijd over heen gaat. En dat is soms voor een deadline zoals de stukken inleveren van de meer en minderwerken niet erg handig allemaal. Daar in tegen schep je ook meer een band met de persoon in kwestie zelf als je die per telefoon spreek dan via de mail.
De bouw opzich ging allemaal prima en het was allemaal netjes en op tijd af ( mede dankzij de milde winter ). Vond alleen de communicatie erg slecht als het ging om vragen te bespreken. Alles moest via de mail en duurde wel eens langer voordat je dan antwoord krijgt. Wij hadden liever gewoon telefonisch even wat vragen beantwoord willen hebben, want nu creëerde je over en weer gemail die dagen duurden terwijl het in 10 min beantwoord had kunnen wezen.

Orde en netheid 8

Afspraken nakomen 8

Vakmanschap 8

Advies 9

Communicatie 5

Prijs/kwaliteit 6

7,6