Schutte bouw & ontwikkeling

Grote Voort 201
8041 BK Zwolle
T. 0384 274767
www.schuttebouw.nl

Beoordeel deze aannemer Klik hier

Gemiddelde scores

Orde en netheid 7,9

Afspraken nakomen 8,5

Vakmanschap 8,4

Advies 8,1

Communicatie 8,1

Prijs/kwaliteit 7,7

Reviews voor Schutte bouw & ontwikkeling pagina 8

  0-2 2-4 4-6 6-8 8-10

Grijze scores zijn minder recent en tellen niet mee in de totale score i

26 november 2016

Anoniem

Nieuwbouw: Nieuwbouw overig

Communicatie naar de koper verbeter. Wensen die in eerste instantie niet mogelijk lijken onthouden of alternatieven aandragen.
De bouw van het project liep voorspoedig (maand eerder klaar dan verwacht)en het was erg netjes op de bouwplaats. het advies van de verkoopbegeleider tijdens het eerste gesprek was goed en heb ik veel aan gehad. Verder verliep de communicatie met de verkoopbegeleider langzaam en stroef. Dit heeft waarschijnlijk te maken met het aantal dag dat de verkoopbegeleider werkt. Kort om ben ik tevreden met wat er opgeleverd is communicatief kon het beter.

Orde en netheid 8

Afspraken nakomen 8

Vakmanschap 7

Advies 6

Communicatie 3

Prijs/kwaliteit 8

1

24 november 2016

Anoniem, Zeewolde

Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning

Betere controle op de afwijkende afspraken. Als wij in 5 minuten (vooroplevering) 4 grote afwijkingen kunnen constateren dan zou een interne controle dat ook moeten uitwijzen. Zeker omdat het ook allemaal netjes op de tekening stond.
De verkoopadviseuse heeft ons zeker in de voorbereiding goed geadviseerd en met ons meegedacht. Tijdens de bouw werden we goed op de hoogte gehouden. Het was alleen jammer dat er bij de oplevering bleek dat er een paar essentiele fouten gemaakt waren. Uiteindelijk zijn/worden deze wel opgelost maar dat heeft wel enige weken (>6) gekost. Afspraken hier omtrent zijn wel netjes nagekomen en er is niet moeilijk over gedaan.

Orde en netheid 8

Afspraken nakomen 8

Vakmanschap 8

Advies 10

Communicatie 8

Prijs/kwaliteit 7

8

23 november 2016

Anoniem, Zwolle

Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning

We zijn goed op de hoogte gehouden over de voortgang van de bouw. De communicatie verliep goed en ze waren zeer ter zake kundig. Wel kunnen diverse punten op de meerwerklijst goedkoper wanneer je ze niet via de bouwer uit laat voeren maar later via een externe partij. Dit is jammer en een gemiste kans.

Orde en netheid 9

Afspraken nakomen 8

Vakmanschap 9

Advies 7

Communicatie 9

Prijs/kwaliteit 6

8,1

21 november 2016

Anoniem, Zeewolde

Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning

Communiceren met de kopers. Service verlenen is zeker een leerpunt.
Bouw verliep in eerste instantie vlot maar naar mate de bouwvak in aantocht kwam veel minder. Kijkdagen voor bewoners werden over de bouwvak heen getild hetgeen het erg lastig maakt om leveranciers tijdig te informeren omtrent leveren en plaatsen. Tijdens de bouw vonden beste ingrijpende veranderingen plaats die werden medegedeeld en niet over nagedacht of dit wel praktisch was. Communicatie laat erg te wensen over voor de kopers.

Orde en netheid 4

Afspraken nakomen 4

Vakmanschap 4

Advies 4

Communicatie 4

Prijs/kwaliteit 3

3,9

21 november 2016

Anoniem, Zwolle

Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning

De communicatie kan beter. Wat ik hier voor ook al had opgeschreven is dat het gewoon erg lastig is als je dringende vragen hebt om het via de mail te doen en dat er dan een lange tijd over heen gaat. En dat is soms voor een deadline zoals de stukken inleveren van de meer en minderwerken niet erg handig allemaal. Daar in tegen schep je ook meer een band met de persoon in kwestie zelf als je die per telefoon spreek dan via de mail.
De bouw opzich ging allemaal prima en het was allemaal netjes en op tijd af ( mede dankzij de milde winter ). Vond alleen de communicatie erg slecht als het ging om vragen te bespreken. Alles moest via de mail en duurde wel eens langer voordat je dan antwoord krijgt. Wij hadden liever gewoon telefonisch even wat vragen beantwoord willen hebben, want nu creëerde je over en weer gemail die dagen duurden terwijl het in 10 min beantwoord had kunnen wezen.

Orde en netheid 8

Afspraken nakomen 8

Vakmanschap 8

Advies 9

Communicatie 5

Prijs/kwaliteit 6

7,6

20 november 2016

Anoniem, Zwolle

Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning

- De schilders wat meer tijd geven zodat zij de kozijnen netjes af kunnen lakken. -Vooraf informatie verstrekken over schimmel op zolder. Kopers kunnen dit meenemen naar de overweging wel of geen dakraam. - tijdig beantwoorden van vragen omtrent het meer- en minderwerk.
De bouw verliep goed volgens planning. Tussendoor hebben we nieuwsbrieven ontvangen via de mail waarbij wij op de hoogte gehouden werden. De communicatie over het meer- en minderwerk verliep wat moeizaam. Op de bouwplaats zijn we vriendelijk te woord gestaan en geïnformeerd toen wij spontaan langskwamen.

Orde en netheid 6

Afspraken nakomen 7

Vakmanschap 8

Advies 4

Communicatie 5

Prijs/kwaliteit 9

6,7

19 november 2016

Anoniem, drachten

Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning

Vragen gesteld via de mail een bevestiging versturen zodat men weet dat de vragen zijn aangekomen met evt tijdsplan van beantwoorden. weet je hoe lang je ongeveer moet wachten. eventuele opties die uit te voeren zijn aangeven, zoals ik in aandachtpunten aangaf. ik zag bij anderen een andere dubbele buitendeur en verplaatste binnenmuur. had ik wel over na willen denken. ook had ik niet goed begrepen dat de garage niet standaard met betonvloer was, dit evt als extra meerprijs bij te plaatsen net als automatische garagedeur opener. een fotoboek van de gehele bouw zou leuk zijn, ik had zelf de gelegenheid om elke dag de bouw te volgen, maar niet iedereen woont zo dichtbij hun nieuwe woning
Bouwproject verliep voorspoedig. eventuele opties hadden duidelijker kunnen zijn, zag bij anderen een paar opties zoals deuren en verplaatsen binnenmuren die genoemd hadden kunnen worden. alle opties die ikzelf wou zijn zonder problemen uitgevoerd. kleine punten die ik tijdens de bouw zag zijn snel verholpen en de paar punten die bij oplevering zijn gevonden waren snel verholpen. qua communicatie had er wel verbetering in kunnen zitten, ik mis bv. de bevestiging als ik een vraag stuurde, kwam toch wat later, dan weet je niet of de vraag is aangekomen. overleg op de bouw verliep wel voorspoedig

Orde en netheid 8

Afspraken nakomen 9

Vakmanschap 9

Advies 6

Communicatie 6

Prijs/kwaliteit 8

7,9

19 november 2016

Anoniem, Drachten

Nieuwbouw: Vrijstaande woning

Zorg voor een beter bereikbaar contactpersoon en blijf ook vriendelijk en klantgericht na oplevering. Probeer meer vaste vaklui te vinden in plaats van lokale ondernemers oer project want het is echt aan de kwaliteit van de woning af te zien.
De bouw ging ontzettend snel, hierdoor ook maar 1 officieel kijkmoment gehad. Communicatie was vaak moeilijk aangezien contactpersoon maar 2x per week aanwezig is. Als ze de vragen beantwoordde was dit vaak wel duidelijk en correct. Zoals bij elke woning een aantal punten tijdens de oplevering. Nog een aantal punten gevonden na de oplevering die hopelijk ook nog worden opgelost. Huis ziet er grotendeels netjes uit maar sommige punten schieten ze toch tekort zoals normale schroeven in een wcd, een niet waterpas vloer en een scheef geplaatste vlizotrap. Tijdens de bouw altijd vriendelijk te woord gestaan en geholpen waar nodig. Mochten vaak genoeg een kijkje nemen.

Orde en netheid 6

Afspraken nakomen 5

Vakmanschap 6

Advies 5

Communicatie 6

Prijs/kwaliteit 5

5,6

19 november 2016

Anoniem, Zeewolde

Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning

Zorg ervoor dat de onderaannemers dezelfde kwaliteit leveren zoals jullie doen. Jullie naam is namelijk gekoppeld aan het project. Jullie worden verantwoordelijk gehouden voor de afwerking terwijl dit vaak een onderaannemer is (bij ons is het installatiewerk erg slordig, het lijkt echt een haastklus te zijn geweest).
Wij zijn laat ingestapt in project "Het Element" in Zeewolde. Dit leverde ons wat voor- en nadelen op. Opties in de woning konden wat beperkter gekozen worden doordat de bouw al ver gevorderd was. Is overigens iets wat we vooraf wisten. Voordeel was dat we door de aannemer tegemoet gekomen werden en een badkamer en keuken kregen (officieel woning casco opgeleverd). Dit vonden wij wel erg netjes. Wat ons erg tegenvalt is de afwerking van het installatie werk. Dit betreft een onderaannemer van Schutte bouw. Zo hebben wij lekkage van het riool onder de woning waar wij bij toeval achter zijn gekomen. Dit heeft ons veel energie, moeite en tijd gekost om dit opgelost te krijgen. Veel telefoonverkeer en frustratie van onze zijde. Uiteindelijk gaat het wel opgelost worden. Wel onze complimenten hoe dit vanuit Schutte bouw wordt opgelost en wordt opgepakt. Vanuit Schutte worden wij wel ondersteund en wordt er achteraan gezeten om de zaken op te lossen.

Orde en netheid 8

Afspraken nakomen 8

Vakmanschap 6

Advies 6

Communicatie 7

Prijs/kwaliteit 6

6,9

18 november 2016

Anoniem, Zwolle

Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning

Geen tips.
Dit is de eerste keer dat we een huis hebben gekocht. Wat voor mij belangrijk is: is communicatie en aan de regels houden/afspraken nakomen. Hier aan is voldaan. Wij zijn zeer tevreden met het resultaat. Ook de communicatie is zeer goed met Schutte. Er waren een paar dingen niet helemaal goed in het huis. Er werd gelijk iemand gestuurd zonder moeite gebeurde dit. Ik vind dat je heel serieus genomen wordt en ze er alles aan doen om je te helpen. Communicatie een 10! Ook alle afspraken zijn nagekomen. We zijn enorm blij met het resultaat. We zouden Schutte echt aanraden aan anderen.

Orde en netheid 9

Afspraken nakomen 7

Vakmanschap 7

Advies 7

Communicatie 8

Prijs/kwaliteit 9

8