Kroon & de Koning bv
Ohmstraat 6
3335 TL Zwijndrecht
T. 078 6121511
www.kroondekoning.nl
Kroon & de Koning bv
Ohmstraat 6
3335 TL Zwijndrecht
T. 078 6121511
www.kroondekoning.nl
Orde en netheid 7,8
Afspraken nakomen 7,3
Vakmanschap 8,3
Advies 7,3
Communicatie 7,2
Prijs/kwaliteit 7
13 februari 2023
Nieuwbouw: Appartement
Mooi appartementen complex!
Goede service en communicatie tijdens het hele proces. Maar een paar kleine punten bij oplevering, maar dit werd meteen opgelost.
Dank jullie wel!
Beste Lida,
Hartelijk dank voor het invullen van de review. Fijn om te horen dat u dat zo heeft ervaren.
Wij wensen u nog heel veel woonplezier in uw nieuwe woning.
Met vriendelijke groet,
Romy, Manon en Sandra
Orde en netheid 9
Afspraken nakomen 9
Vakmanschap 9
Advies 8
Communicatie 9
Prijs/kwaliteit 8
22 januari 2023
Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning
Kroon & de Koning bv (ga je diep schamen)
Qua proces tijdens de bouw waren we redelijk tevreden. De kopersbegeleiders zijn uiterst vriendelijk en proberen gedegen antwoord te geven op vragen. Het project heeft minimale vertraging opgelopen. Eerst vonden we dat fijn, maar achteraf hadden we gehoopt dat men wat minder haast had gehad. Haastige spoed is ook in dit geval absoluut niet goed.
Toen het moment eenmaal daar was, waren wij zeer verheugd met de oplevering van onze woning (al bleek tijdens de vooroplevering dat er 51 punten waren). Bij oplevering bleken hiervan nog 30 open te staan (weliswaar kleine punten).
Eenmaal de sleutel ontvangen blijkt K&dK (met name de afdeling service!!) onbetrouwbaar en laten zij kersverse eigenaren aan hun lot over. Zogenaamd reageren binnen vijf werkdagen (ze hebben nog nooit gereageerd sinds november). Onbereikbaar voor spoedmeldingen. Het ondeugdelijk oplossen van punten of gebreken. Onvoldoende monitoren of onderaannemers kwaliteit bieden. Het is letterlijk en figuurlijk dweilen met de kraan open. Vakmanschap is ver te zoeken en de afdeling service weet echt niet wat service betekend.
In ons geval betekent dit dat we zullen gaan wonen in woning die eigenlijk onbewoonbaar is (lees: geen warm water voorziening) én momenteel last heeft van lekkage, dit laatste samen met ongeveer 10 andere woningen. Zodra er collectief iets aan de hand is, lijkt er enigszins beweging te komen, maar een oplossing is nog steeds niet gevonden. Zoals eerder vermeld blijven alle andere punten liggen en wordt er niks over gecommuniceerd. Onnodig, zeer frustrerend en eigenlijk beneden alle peil.
Oftewel een zeer bittere nasmaak. Dat hadden wij ons echt heel anders voorgesteld.
Goedemorgen Sijmen,
Vorige week hebben we uitgebreid telefonisch contact gehad naar aanleiding van je review. Via deze weg wil ik je nogmaals bedanken voor je openheid vorige week. We zijn er intern mee aan de slag en zoals aangegeven hoop ik dat we elkaar over een tijd nog een keer spreken en dat we een ander gesprek hebben omdat alles naar behoren is opgelost.
Met vriendelijke groet,
Manon van Dongen
Orde en netheid 1
Afspraken nakomen 1
Vakmanschap 1
Advies 1
Communicatie 1
Prijs/kwaliteit 1
17 januari 2023
Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning
Te weinig begeleiding
Alle nieuwe technieken in de woning zijn alleen op portal te lezen, het zou voor ons prettig geweest zijn als daar meer persoonlijke uitleg gegeven was.
Beste Willem,
Hartelijk dank voor het invullen van de review. We hebben geprobeerd u zo goed mogelijk te begeleiden tijdens het koop- en bouwproces. Jammer om te horen dat jullie dat op dat punt niet zo hebben ervaren.
Wij nemen uw opmerkingen mee en wensen u heel veel woonplezier!
Met vriendelijke groet,
Sandra Verhoeven
Kopersbegeleider
Orde en netheid 8
Afspraken nakomen 6
Vakmanschap 8
Advies 6
Communicatie 5
Prijs/kwaliteit 6
29 december 2022
Nieuwbouw: 2 onder 1 kap
Mooie woning opgeleverd, zeer tevreden
Goed geholpen in het proces van keuzes maken en alle vragen die daarbij kwamen kijken. De bouwers hebben hard gewerkt en ons geholpen tijdens kijk momenten, en (voor) oplevering. Heel fijn contact.
Wat wij wel jammer vonden is dat wij sommige keuzes (bij nader inzien) wilden aanpassen (met redelijk lage impact) maar daar was geen ruimte voor. Dit moest dan via de kopersbegeleider en daarna werd het een soort black box en na enige dagen/weken kwam er dan een terugkoppeling dat het niet mogelijk was.
Beste Yvette,
Hartelijk dank voor het invullen van de review. Fijn om te horen dat jullie dat zo hebben ervaren behalve dan van sommige keuzes die jullie wilden aanpassen. Helaas kan dat niet altijd.
Wij wensen jullie nog heel veel woonplezier in jullie nieuwe woning.
Met vriendelijke groet,
Sandra
Orde en netheid 10
Afspraken nakomen 8
Vakmanschap 10
Advies 6
Communicatie 7
Prijs/kwaliteit 8
17 december 2022
Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning
Blij met onze mooie woning
Minpunten: Dat we geen 3d-model konden krijgen en dat het voor ons een stuk goedkoper was om onze wensen buiten het project om te realiseren, dus casco.
Pluspunten: een prachtige woning opgeleverd, duurzaam, en we zijn constant goed op de hoogte gehouden tijdens het project. We zijn er heel blij mee.
Beste Anne Mieke,
Hartelijk dank voor het invullen van de review. Fijn om te horen dat jullie dat zo hebben ervaren.
Wij wensen jullie nog heel veel woonplezier in jullie nieuwe woning.
Met vriendelijke groet,
Romy, Manon en Sandra
Orde en netheid 8
Afspraken nakomen 10
Vakmanschap 9
Advies 7
Communicatie 8
Prijs/kwaliteit 8
01 december 2022
Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning
Te weinig aandacht door kopersbegeleider!
Wij wilde heel graag een uitbouw en wij hebben info gekregen als onze buren ook een uitbouw kiezen dan krijgen wij €5000 korting maar u kopersbegeleider heeft tegen ons gezegd dat niemand heeft uitbouw gekozen maar bij de eerste kijkdag kwamen wij achter dat toch onze buren hebben uitbouw.
Toen vroeg ik aan de kopersbegeleider hoe kan dit zo te zien na het rouwoptie heeft mijn buren toch uitbouw gekozen en waarom hebben jullie niet aan ons gevraagd terwijl wij wel aangevraagd krijg ik als antwoord de koper heeft via de makelaar dat geregeld.
Wij vonden het erg jammer dat jullie op twee maten werken!
Jullie zijn erg klantvriendelijk maar niet klantgericht!
Ik hoop dat jullie in jullie volgende opdracht en klantvriendelijk en klantgericht zijn.
Beste heer en mevrouw Beyhan,
Hartelijk dank voor het invullen van de review. We hebben geprobeerd u zo goed mogelijk te begeleiden tijdens het koop- en bouwproces. Jammer om te horen dat jullie dat op dat punt niet zo hebben ervaren.
Zoals ik heb begrepen heeft mijn collega reeds contact met u hierover gehad en heeft zij dit toegelicht aan u.
Met vriendelijke groet,
Manon van Dongen
Orde en netheid 6
Afspraken nakomen 9
Vakmanschap 7
Advies 5
Communicatie 6
Prijs/kwaliteit 9
22 oktober 2022
Nieuwbouw: 2 onder 1 kap
Kroon & de koning hebben een mooi woning opgeleverd.
We hebben goed kunnen communiceren met Manon die vervolgens het contact had met de bouw. We hadden weinig oplever punten de puntjes die we hadden werden direct opgelost.
Erg prettige ervaring.
Beste Edwin en Edith,
Dankjewel voor jullie mooie review. Fijn om te horen dat jullie dat zo hebben ervaren.
Wij wensen jullie nog heel veel woonplezier in jullie nieuwe woning. Met vriendelijke groet, Sandra en Manon
Orde en netheid 8
Afspraken nakomen 8
Vakmanschap 9
Advies 8
Communicatie 8
Prijs/kwaliteit 10
20 oktober 2022
Nieuwbouw: 2 onder 1 kap
Prettige samenwerking in de zin van bouw en oplevering
We hebben we prettige samenwerking ervaren met de kroon & koning. Regelmatig op de hoogte gehouden van stand van zaken. Helder in de prognose dus strak en geen loze beloftes. Top.
Beste Kamal,
Dankjewel voor jullie mooie review! De inzet vinden we vanzelfsprekend, je koopt tenslotte niet elke dag een nieuw (t)huis. Fijn om te horen dat jullie dat zo hebben ervaren.
Wij wensen jullie nog heel veel woonplezier in jullie nieuwe woning. Met vriendelijke groet, Sandra en Manon
Orde en netheid 10
Afspraken nakomen 10
Vakmanschap 10
Advies 9
Communicatie 9
Prijs/kwaliteit 9