Beoordeel deze aannemer Klik hier

Gemiddelde scores

Orde en netheid 6,8

Afspraken nakomen 6,6

Vakmanschap 7,1

Advies 6,5

Communicatie 6,0

Prijs/kwaliteit 6,5

  0-2 2-4 4-6 6-8 8-10

Grijze scores zijn minder betrouwbaar i

19 augustus 2019

Lejla, Harderwijk

Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning

Tussenwoning nieuwbouw
De weinig geconstateerde gebreken zijn heel snel opgelost door de werknemers van Koopmans. Helaas is de woning niet op tijd opgeleverd, waardoor ik genoodzaakt was om als tussentijdse oplossing een opslagruimte te huren en tijdelijk bij een vriendin in te trekken. Ten slotte was de communicatie niet goed. Op gestelde vragen werd heel laat geantwoord. Over de oplevering en de werkzaamheden werd ook bijna niet gecommuniceerd.

Orde en netheid 7

Afspraken nakomen 4

Vakmanschap 7

Advies 2

Communicatie 1

Prijs/kwaliteit 8

6,0

10 augustus 2019

Erwin, Harderwijk

Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning

Bureaucratisch, slechte communicatie en onpersoonlijk
Mijn ervaring: Koopmans Bouw heeft een degelijke woning neergezet. Echter ben ik totaal niet te spreken over de manier waarop ik ben behandeld als klant. Projectbouw met Koopmans staat bij mij synoniem voor 'na het zetten van de handtekening, bekijk je het maar'. Maar dit is geen broodje bij de bakker halen. De klantvriendelijkheid, efficiëntie en communicatie liet zeer te wensen over. We zagen wekenlang niks gebeuren op de bouwplaats, zonder dat er iets werd gecommuniceerd. Een onderzoek naar mogelijkheden voor duurzame oplossing voor gas, duurde weken en de uitslag/afwijzing werd samengevat twee zinnen in een nieuwsbrief. Er was één contactpersoon voor meerdere projecten, de zgn. bouwbegeleider, die tijdens de bouw 3x is gewisseld. De contactpersoon liep over in het werk, was daardoor telefonisch onbereikbaar en communiceerde ontzettend traag via mail. Een nieuwsbrief per 3 maanden is te weinig. Veelal stellen bewoners dezelfde vragen, ook daar zie ik ruimte voor verbetering door het opstellen van een FAQ ipv iedere bewoner apart te beantwoorden. Onze 'redding' was een Facebook pagina opgericht door de bewoners zelf. Om te communiceren met Koopmans moest ik inloggen via een web portaal, voor mij voelde dit als een opgetrokken muur: Vragen en verzoeken via het portaal werden afgewezen zonder naam, zonder duidelijke reden, zonder contactgegevens en/of reactie mogelijkheid. En ik werd regelmatig van het kastje naar de muur gestuurd. Er werd ook amper meegedacht. Koopmans Bouw werkte in ons project voornamelijk met onderaannemers, waardoor er de nodige misverstanden en vertragingen zijn onstaan. Heel veel onduidelijkheid over de oplevering, waardoor wij in de problemen kwamen met onze leveranciers. Uiteindelijk is onze woning 3 maanden later opgeleverd, zonder dat daarbij het weer van invloed is geweest. De laatste opleverpunten waren pas 5 maanden na oplevering opgelost. Zoiets wil ik niet meer meemaken.

Orde en netheid 6

Afspraken nakomen 3

Vakmanschap 5

Advies 5

Communicatie 1

Prijs/kwaliteit 4

5,0

9 augustus 2019

N, Harderwijk

Nieuwbouw: Appartement

Moeizame communicatie met bouwer
De service die Koopmans Bouw levert is ver onder de maat. De oplevering van de woning was met veel gebreken, wanden die nog niet waren afgewerkt en niet schoongemaakt. Het was duidelijk dat voor de oplevering de aannemer zelf geen controle had gedaan of de woning naar behoren kon worden opgeleverd.

Orde en netheid 1

Afspraken nakomen 4

Vakmanschap 3

Advies 3

Communicatie 2

Prijs/kwaliteit 3

3,0

9 augustus 2019

Martijn, Harderwijk

Nieuwbouw: 2 onder 1 kap

Zeer slechte communicatie, afwerking en afhandeling.
Al vanaf het begin is er in alles vertraging. Richting oplevering werd dit allemaal maar erger. De communicatie en informatie-stroom is laat, niet volledig of niet correct! Er wordt zonder overleg zaken gebouwd/aangebracht anders dan omschreven in de opdracht...!! Echt zeer zeer slecht. In ons geval heeft dit tot onnodige vertragingen geleid, extra kosten, extra verhuizingen (2x !!!) en een hele hele hele boel frustratie en stress. Koopmans BV is hierin zeer zwaar tekort geschoten en heeft 3 maanden na oplevering nog steeds niet alles afgerond. Als er gevraagd wordt naar een snelle en constructieve oplossing en bepaalde mate van coulance hoor je niks. De onderaannemers zijn ook een groot probleem van dit proces, Koopmans heeft dit niet in de hand. De communicatie hierin is erbarmelijk, ook als je dit tientallen keren aangeeft wordt er niks adequaat mee gedaan of niet op de hoogte gehouden. De schouw en de oplevering waren een regelrechte aanfluiting, ontzettend veel (ruim 70) punten die nog niet af waren, zoals bv. geen meterkast...... De tijdsduur van 2 uur is bij oplevering ook echt te kort, je bent 2 jaar met een bouw bezig, ziet een huis dat half af is en moet dan in 2 uur bekijken of alles goed is. Is onmogelijk! Onze bouwkundige adviseur heeft ruim 5.000 woningen opgeleverd maar had dit niet eerder meegemaakt. Let ook op dat Koopmans tijdens oplevering een apart notitieblok bijhoudt met punten die niet op de afwerk/restpuntenlijst in HomeDNA komen te staan.... Deze krijg je niet toegestuurd na oplevering en zijn 'weg'. Al met al een slechte ervaring met dit bouwproces. Waarbij we momenteel, na ruim 3 maanden, nog steeds op een heel aantal openstaande punten de afwerkingen/leveringen wachten. De woning maakt onderdeel uit van een groot bouwproject, niet alleen de woning heeft een bouwnummer als koper/klant ben je ook echt een nummer. Onze ervaring is helaas, door vooral de eindfase, slecht.

Orde en netheid 2

Afspraken nakomen 2

Vakmanschap 2

Advies 2

Communicatie 2

Prijs/kwaliteit 2

2,0

9 augustus 2019

MP, Harderwijk

Nieuwbouw: 2 onder 1 kap

MP
Al vanaf het begin is er in alles vertraging. Richting oplevering werd dit allemaal maar erger. De communicatie en informatie-stroom is laat, niet volledig of niet correct! Er wordt zonder overleg zaken gebouwd/aangebracht anders dan omschreven in de opdracht...!! Echt zeer zeer slecht. In ons geval heeft dit tot onnodige vertragingen geleid, extra kosten, extra verhuizingen (2x !!!) en een hele hele hele boel frustratie en stress. Koopmans BV is hierin zeer zwaar tekort geschoten en heeft 3 maanden na oplevering nog steeds niet alles afgerond. Als er gevraagd wordt naar een snelle en constructieve oplossing en bepaalde mate van coulance hoor je niks. De onderaannemers zijn ook een groot probleem van dit proces, Koopmans heeft dit niet in de hand. De communicatie hierin is erbarmelijk, ook als je dit tientallen keren aangeeft wordt er niks adequaat mee gedaan of niet op de hoogte gehouden. De schouw en de oplevering waren een regelrechte aanfluiting, ontzettend veel (ruim 70) punten die nog niet af waren, zoals bv. geen meterkast...... De tijdsduur van 2 uur is bij oplevering ook echt te kort, je bent 2 jaar met een bouw bezig, ziet een huis dat half af is en moet dan in 2 uur bekijken of alles goed is. Is onmogelijk! Onze bouwkundige adviseur heeft ruim 5.000 woningen opgeleverd maar had dit niet eerder meegemaakt. Let ook op dat Koopmans tijdens oplevering een apart notitieblok bijhoudt met punten die niet op de afwerk/restpuntenlijst in HomeDNA komen te staan.... Deze krijg je niet toegestuurd na oplevering en zijn 'weg'. Al met al een slechte ervaring met dit bouwproces. Waarbij we momenteel, na ruim 3 maanden, nog steeds op een heel aantal openstaande punten de afwerkingen/leveringen wachten. De woning maakt onderdeel uit van een groot bouwproject, niet alleen de woning heeft een bouwnummer als koper/klant ben je ook echt een nummer. Onze ervaring is helaas, door vooral de eindfase, slecht.

Orde en netheid 2

Afspraken nakomen 2

Vakmanschap 2

Advies 2

Communicatie 2

Prijs/kwaliteit 2

2,0

7 augustus 2019

Irene, Harderwijk

Nieuwbouw: 2 onder 1 kap

Slapeloze nachten
"Als je problemen lang genoeg laat liggen lossen ze vanzelf op" is waarschijnlijk de tegeltjeswijsheid bij koopmans aan de muur, en: "Lossen ze vanzelf op vervalt de garantie ook" is de volgende. En "klantenservice levert niks op" is er misschien ook een? Communicatie?? hoe spel je dat? Voor mij niks dan slapeloze nachten en veel frustratie en 3 maanden na oplevering nog niet prettig kunnen wonen. Dit nooit meer voor mij!

Orde en netheid 6

Afspraken nakomen 2

Vakmanschap 5

Advies 1

Communicatie 1

Prijs/kwaliteit 5

2,0

31 juli 2019

heer Meijer, Harderwijk

Nieuwbouw: 2 onder 1 kap
Verbouw: Aanbouw/dakopbouw

Bijna traumatisch
Je voelt je als speelbal in het proces geen partij, maar wordt wel steeds belazerd waar je bij staat.

Orde en netheid 1

Afspraken nakomen 2

Vakmanschap 5

Advies 1

Communicatie 1

Prijs/kwaliteit 5

4,0

31 juli 2019

heer Abma, Harderwijk

Nieuwbouw: 2 onder 1 kap

Moeizaam traject, maar wel een mooie woning
Een lastig traject, door een stroeve en stroperige communicatie tussen mij en de belangrijkste contactpunt vanuit koopmans: de woonbegeleider.

Orde en netheid 4

Afspraken nakomen 5

Vakmanschap 5

Advies 2

Communicatie 3

Prijs/kwaliteit 7

5,0

31 juli 2019

heer Kieft, Harderwijk

Nieuwbouw: Appartement

Mooi appartement maar te duur
Gegeven het aantal m2 ad 95 m2 is de prijs ad 375K te hoog ! Wensen konden maar gedeeltelijk worden gehonoreerd omdat de voorbereidingen voor het bouwproces al waren gestart. Naar mijn overtuiging moet je dit dan compenseren in de aanschafprijs.

Orde en netheid 5

Afspraken nakomen 6

Vakmanschap 6

Advies 3

Communicatie 3

Prijs/kwaliteit 1

5,0

31 juli 2019

Armand, HARDERWIJK

Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning

Prima bouwer. Goede woning. Slecht in communicatie.
Onze hoekwoning is prima opgeleverd. Er zijn een aantal opleverpunten die nog steeds opgelost moeten worden, dit ligt al maanden. De reparatieverzoeken (na oplevering) worden slecht opgevolgd door hun partners en hierin heb ik vaak ruis op de lijn gemerkt. Als koper wil je eigenlijk met 1 partij te maken hebben die zijn verantwoordelijk heeft en niet telkens van het kastje naar de muur worden gestuurd. Ze hebben een prima woonportaal waar je alles kan inzien en inschieten maar moet zelf goed te regie overal ophouden. Er waren wat mondelinge afspraken/toezeggingen met partijen die namens Koopmans optraden en die later werden teruggevloten. Nogmaals hebben/krijgen we uiteindelijk een goede woning waar we met veel plezier in wonen. Jammer dat we voor ons gevoel niet de aandacht als klant hebben gekregen die we verwacht hadden.

JA, ik geef deze aannemer een aanbeveling.

Orde en netheid 7

Afspraken nakomen 4

Vakmanschap 9

Advies 6

Communicatie 3

Prijs/kwaliteit 6

7,0