Dura Vermeer Bouw Zuid West BV
Rotterdam Airportplein 21
3045 AP Rotterdam
T. 010 280 85 00
dvb-zw@duravermeer.nl
www.duravermeer.nl
Dura Vermeer Bouw Zuid West BV
Rotterdam Airportplein 21
3045 AP Rotterdam
T. 010 280 85 00
dvb-zw@duravermeer.nl
www.duravermeer.nl
Orde en netheid 2,1
Afspraken nakomen 2,5
Vakmanschap 6,6
Advies 2,2
Communicatie 1,5
Prijs/kwaliteit 4
14 november 2024
Nieuwbouw: Appartement
Verbouw: Onderhoud/service
Zeer slecht
Ik heb nieuwe kozijnen gekregen. De afspraak was dat alles binnen 7 werkdagen geregeld was. Uiteindelijk heeft het ruim 1 maand geduurd. Geen excuses geen communicatie niets! Afspraken worden structureel niet nagekomen. Heb 1 maand tegen osb platen moeten kijken. Mijn buurvrouw van 83 moest zich wassen met een pannetje heet water. Schade aan mijn vloer is niet vergoed. Wat een waardeloos bedrijf! Geen oog voor bewoners terwijl ze waarschijnlijk miljoenen verdienen.
Orde en netheid 1
Afspraken nakomen 2
Vakmanschap 7
Advies 3
Communicatie 1
Prijs/kwaliteit nvt
17 oktober 2023
Nieuwbouw: Appartement
Zeer slechte communicatie
Vraag zijn er mogelijkheden tot stoom op prive parkeerplaats.
Antwoord nee mag niet van gemeente en brandweer.
Dit antwoord klop niet want zowel gemeente en brandweer weten nergens van.
Er moet logischer wijs betaald worden in termijnen, zoniet een rente boete van 6%.
Maar tegen het einde wordt alles onduidelijk en laat Dura Vermeer je hangen. Beloofde datas blijken ineens prognoses. Aanbevolen bedrijven blijken allemaal alleen aan zich zelf te denken. Je krijgt geen enkele antwoord wanneer je erin kunt of afspraken kan maken met leveranciers zoals verhuizers kasten bouwers enz, enz.
Orde en netheid nvt
Afspraken nakomen 2
Vakmanschap nvt
Advies 1
Communicatie 2
Prijs/kwaliteit nvt
07 juli 2023
Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning
Verbouw: Onderhoud/service
Slechte onderhoudsservice na oplevering nieuwbouwhuis
Tijdens bouwproces was de indruk van DuraVermeer ok; bouwupdates; oplevering op tijd, etc. Daarna beginnen de problemen echter.
DuraVermeer sluit onderhoudscontracten af met een aantal onderaannemers. Zodra je een probleem hebt wat niet contractueel ligt vastgelegd, kun je wel vergeten dat je geholpen gaat worden. Het is gekmakend hoe je van het kastje naar de muur gestuurd wordt zonder enig zicht op een oplossing.
Een paar praktijkvoorbeelden: - Het balansventilatie bedieningspaneel op de 1ste verdieping was kort na opleveren stuk gegaan. Dat betekent dus er onvoldoende luchtverversing is, wat vooral s'nachts heel vervelend is. Het heeft 4 maanden (!!!) geduurd voordat er een nieuw paneel was geplaatst. Zogezegd wegens leveringsproblemen; terwijl dat onderdeel gewoon bij meerdere webshops besteld kon worden en direct leverbaar was. Mijn kind van 1 heeft maandenlang last gehad van continue hoest aanvallen s'nachts door de gebrekkige luchtverversing. Echt schandalig.
- Na levering van nieuw bedieningspaneel bleeft luchtverversing slecht. Dat kun je namelijk vrij eenvoudig meten met een betrouwbare CO2 meter. Op basis van de automatische regeling op basis van de balansventilatie CO2 sensoren, komen CO2 waarden geregeld boven de 1500 PPM uit s'nachts. Ter verheldering, in de buitenlucht is het ong. 400, binnenshuis wordt 400-800 gezien als acceptabel, 800-1200 is ronduit slecht en >1200 is schadelijk voor de gezondheid (grotere kans op astma, COPD, etc). Je zou zeggen dat metingen van ruim boven de 1200 wat zorgen zou wekken bij DuraVermeer, maar interesseert ze helemaal niets. Ze wijzen naar een installateur die zegt dat ventilatie gewoon goed werkt en daarmee klaar. Door installateur werd tijdens een 2e bezoek aangegeven dat zolderverwarming (was een meerwerk optie) wellicht zorgde voor minder goede luchtstroming. Maar dat is niet het probleem van ventilatie installateur, dus daar houd het op.
- Je krijgt niemand van DuraVermeer ooit telefonisch te spreken
Orde en netheid 4
Afspraken nakomen 4
Vakmanschap 6
Advies 2
Communicatie 2
Prijs/kwaliteit 4