ABB Bouwgroep BV
Stationspark 1000
3364 DA Sliedrecht
T. 0184 495495
www.abbbouwgroep.nl
ABB Bouwgroep BV
Stationspark 1000
3364 DA Sliedrecht
T. 0184 495495
www.abbbouwgroep.nl
Orde en netheid 9,2
Afspraken nakomen 9,4
Vakmanschap 9,4
Advies 9,2
Communicatie 9
Prijs/kwaliteit 8,5
15 februari 2018
Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning
Slechte garantie
Abb zou zijn verantwoordelijkheid moeten nemen en nieuwe zonnepanelen op ons dak moeten plaatsen. En nu de zonnepanelen wel goed bevestigen zodat ze er niet zomaar van het dak kunnen waaien. Want het was duidelijk een bevestigings fout.
Orde en netheid 2
Afspraken nakomen 2
Vakmanschap 2
Advies 2
Communicatie 2
Prijs/kwaliteit 2
14 februari 2018
Nieuwbouw: 2 onder 1 kap
Slechte service van ABB
Alle communicatie verloopt traag en er is nul flexibiliteit mogelijk. 6 weken wachten op vragen is geen uitzondering. Wij hebben geen enkele bewoner gesproken in onze buurt die de communicatie met ABB als prettig heeft ervaring.
Orde en netheid 2
Afspraken nakomen 2
Vakmanschap 4
Advies 2
Communicatie 2
Prijs/kwaliteit 4
28 januari 2018
Nieuwbouw: 2 onder 1 kap
Degelijke en vlotte bouw
ABB heeft een keurige woning gebouwd, met mooie materialen. Medewerkers zijn prettig in de omgang; zowel de mensen op kantoor als op de lokatie. Ontwerp maatwerk (in ons geval bijkeuken) mindere kwaliteit dan de standaard onderdelen.
Orde en netheid 8
Afspraken nakomen 8
Vakmanschap 8
Advies 6
Communicatie 8
Prijs/kwaliteit 6
26 januari 2018
Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning
Mooie woning
Kopersbegeleiding liep erg stroef.
Opleverpunten duurden lang voordat het werd opgelost en niet altijd naar tevredenheid. En wat kan je doen als de aannemer het niet beter kan. Dan leg je je er bij neer. Soms lijkt het op ontmoedigen.
Orde en netheid 6
Afspraken nakomen 6
Vakmanschap 6
Advies 6
Communicatie 4
Prijs/kwaliteit 4
Orde en netheid 10
Afspraken nakomen 10
Vakmanschap 10
Advies 2
Communicatie 8
Prijs/kwaliteit 10
10 januari 2018
Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning
Face-to-face prima service, contact op afstand voor verbetering vatbaar
Uiteindelijke bouwresultaat goed, enkele resterende opleverpunten blijven liggen en worden niet adequaat opgepakt. Idem voor servicemelding, responstijd van 5 werkdagen wordt voorgeschreven echter melding is na een maand nog niet opgepakt.
Tijdens fase vóór de bouw alle tijd om keuzes te maken. Wel ervoeren wij ABB als een partij die niet bepaald flexibel is om de wensen van de klant te realiseren (bijvoorbeeld spots in plafond/inbouwspots bij trap). Ook wordt er niet bepaald meegedacht wanneer door klant wordt aangegeven dat wasmachine naar zolder verdwijnt ivm gepland toilet in badkamer, maar vervolgens blijkt er een aparte keuze gemaakt te moeten worden voor de daadwerkelijke aansluiting van het toilet.
Door project-keukenleverancier Schuurman zijn verkeerde maten gebruikt, hoewel dit niet de schuld is van ABB had een oplettend oog vanuit de bouwer (immers is de bouwer belast met het omleggen van leidingen) dit wellicht kunnen signaleren. Helaas is dit niet gebeurd. Ook Schuurman heeft dit niet adequaat opgelost.
Leuk om vele kijkdagen mee te maken, dit werd erg gewaardeerd. Ook het contact met uitvoerder Cor tijdens en na oplevering werd als positief ervaren.
Orde en netheid 8
Afspraken nakomen 4
Vakmanschap 6
Advies 6
Communicatie 6
Prijs/kwaliteit 6
30 december 2017
Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning
Vriendelijk
We zijn zeer tevreden met onze mooie nieuwe woning. Een verbeterpunt was voor ons de communicatie over de planning en de verwachte opleverdatum van de woning. Daarnaast was het aantal (meerwerk)opties dat geboden werd vrij beperkt en er was weinig flexibiliteit om hiervan af te wijken. De communicatie verliep niet altijd even vlot/duidelijk met ABB als ontwikkelaar en Vink als onderaannemer.
Orde en netheid 8
Afspraken nakomen 6
Vakmanschap 8
Advies 4
Communicatie 4
Prijs/kwaliteit 8