Van Mierlo Bouw & Ontwikkeling
Aartsdijkweg 1
2676 LE Maasdijk
T. 0174 522300
info@vmierlo.nl
www.vmierlo.nl
Van Mierlo Bouw & Ontwikkeling
Aartsdijkweg 1
2676 LE Maasdijk
T. 0174 522300
info@vmierlo.nl
www.vmierlo.nl
Orde en netheid 6,2
Afspraken nakomen 5,8
Vakmanschap 6,8
Advies 6,0
Communicatie 5,1
Prijs/kwaliteit 5,9
27 juli 2020
Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning
Zeer slechte communicatie
Het is bijzonder moeilijk communiceren met deze partij. Op mails wordt niet of pas na weken gereageerd, bijzondere constatering daar van Mierlo deze vorm van communiceren juist zelf wilde. Bij de oplevering bleken enorm veel punten niet voldoende. Nu na 7 maanden zijn er nog altijd punten die gedaan moeten worden. Ontzettend jammer dat zo’n mooie wijk als dit (de Ranken in Wateringen/Kwintsheul) er bij staat alsof het al 60 jaar oud is.
Gemiste kans hoor van Mierlo...
Orde en netheid 2
Afspraken nakomen 6
Vakmanschap 6
Advies 4
Communicatie 2
Prijs/kwaliteit 6
15 juli 2020
Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning
Woning opgeleverd met hoge kwaliteit
De woning die wij nu 1.5 jaar bewonen is voor prijs een goede kwaliteit. We wonen er met veel plezier. Vooral diegene die de oplevering vanuit van Mierlo begeleidde verdient een hoog cijfer. 2 min punten. 1. kopersbegeleider was bijzonder slecht. Niet of niet tijdig mails beantwoorden Verkeerde bevestigingen versturen en continue vragen om antwoord. Van begeleiding was niet het geval. Meer een betonnen muur ter afscherming van de bouwer. Punt 2 de zonnepanelen leverancier. Bij de panelen voor een flink bedrag een zogenaamde uitlees apparaat gekocht. Lang moeten bellen om dat ding geïnstalleerd te krijgen. Maar heeft na een paar dagen niet meer gefunctioneerd. Na vele mails en te vergeefs af verwachte terugbel beloftes vd leverancier hebben we het opgegeven. Echt waardeloos. Zonde. Het zou van Mierlo sieren om mogelijk van hun kant hier iets in te ondernemen.
JA, ik geef deze aannemer een aanbeveling.
Orde en netheid 6
Afspraken nakomen 7
Vakmanschap 7
Advies 4
Communicatie 3
Prijs/kwaliteit 10
8 juli 2020
Nieuwbouw: 2 onder 1 kap
Ongekend slordig en nalatig
- slordige manier van werken, gevels zijn slecht gevoegd en lelijk
- opvolgen van opleverpunten duurt nu al een jaar en dan hebben we het over kleine dingen zoals en kabeltje verleggen
- communicatie is langzaam, traag
- in de periode voor oplevering werden we geholpen door een zogenaamde service medewerker voor de bouw, werkelijk alles was lastig. Zelfs op de vraag of ik een kleurnummer mocht hebben van de verf die op mijn kozijnen zit werd gezegd: sorry dit is te gedetailleerd, dat geven we niet.
- oplevering van het huis is vertraagd met maarliefst 8 maanden, 2 weken van tevoren kregen we eindelijk een datum, grote problemen gehad me huis wisseling, veel te late aankondiging dat de termijnen weer niet gehaald werden.
ik zou niemand Van Mierlo aanbevelen.
Orde en netheid 1
Afspraken nakomen 1
Vakmanschap 2
Advies 6
Communicatie 1
Prijs/kwaliteit 6
4 april 2018
Nieuwbouw: 2 onder 1 kap
Mega project, hoofdprijs, waardeloze begeleiding en communicatie via Interplan en van Mierlo zelf.
In oktober 2016 een aankoop voor twee onder 1 kap woning gedaan via een makelaar in Den Haag. Waren de eerste kopers van het project en ook de eerste met een hypotheek offerte. Passeren ging al erg moeizaam (pas in juni 2017) omdat er van alles mis was in het voortraject van het project. Communicatie was erg stroef en voornamelijk onduidelijk. Na heel veel getouwtrek om de onze Hypotheek offerte slechts 6 maanden geldig was wat in eerste instantie volgens van Mierlo voldoende zou moeten zijn, was passeren op het nippertje mogelijk. Vervolgens in contact gekomen met Prutserplan (Interplan) en volgens die beste kerel was alles wat standaard bij de woning hoort voldoende qua sanitair en keuken. Wellicht voor hemzelf of leden van het bouwproject. Weinig tot eigenlijk geen begeleiding in de mogelijkheden. De buren zijn beter geïnformeerd en hebben met die informatie al voorbereidingen kunnen treffen voor een toekomstige uitbouw waarvan de mogelijkheden niet met ons zijn besproken of voorgesteld. Vervolgens toch maar contact opgenomen met sanitairboer buiten het project en een prachtige keuken en badkamer laten tekenen en vervolgens ook besteld. Nu kwam een punt in november 2017 (waar eigenlijk alleen een fundering lag) dat Grohe smart regendouches heeft geïntroduceerd en ik die graag wilde hebben in de badkamer. Dat werd per direct geweigerd in strijd met de woningborg voorwaarden natuurlijk. Nou was ik al eigenlijk een beetje klaar met Prutserplan en toen helemaal waarna ik rechtstreeks contact heb gezocht met "de projectmanager" die volgens mij e-mails beantwoord van onder een steen oftewel weken over heen gaan voordat hij überhaupt een antwoord of reactie geeft. Die kwam met hetzelfde weigerachtige gedrag waarop ik al had geantwoord het er niet bij te laten. En daar kwam die op terug door voor te stellen om een gesprek te gaan voeren op kantoor bij van Mierlo. Dat leek op zich prima en was volgens mij ook een prima gesprek. Nu waren wij maanden verder in Februari 2018
Orde en netheid 2
Afspraken nakomen 2
Vakmanschap 2
Advies 2
Communicatie 2
Prijs/kwaliteit 2
18 mei 2016
Nieuwbouw: Cataloguswoning
Communicatie rechtstreeks met klant ipv onderaannemers er tussen laten zitten. Klant het gevoel geven klant te zijn (zeker gelet op de forse investeringen die met bouw gemoeid zijn). Opleveringsproblemen zsm verhelpen ipv laten versloffen. Meerwerk beter prijzen zodat klant meer extra werkzaamheden laat verrichten en het mes aan twee kanten snijd. Extra werk voor aannemer en een schappelijke prijs voor de klant.
Stijl van het huis is mooi. Ruwbouw lijkt prima. In de afwerking is men echter slordig. Bij de oplevering bijzonder veel gebreken. Sommige meerwerkopties zijn niet verwerkt. Na 5 maanden zijn de opleverpunten nog niet allemaal verholpen. Contacten lopen zowel rechtstreeks als via onderaannemers. Dit bemoeilijkt de communicatie. Afspraken worden stelselmatig slecht en regelmatig niet nagekomen. Prijs van het meerwerk is onevenredig hoog. Ik raad deze aannemer derhalve helaas af.
Orde en netheid 1
Afspraken nakomen 1
Vakmanschap 2
Advies 1
Communicatie 1
Prijs/kwaliteit 1
18 mei 2016
Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning
Luisteren naar de klant(behoeften) en hiernaar acteren. Daarnaast hogere kwaliteitsstandaarden hanteren voor het eigen werk en het werk van onderaannemers en toezien op naleving hiervan.
In het algemeen is mijn ervaring dat deze aannemer lage kwaliteitsstandaarden hanteert, slordig en onzorgvuldig (af)werkt, niet klantgericht werkt en afspraken slecht nakomt. Veel fouten zijn gemaakt in het bouwproces, die vervolgens niet voortvarend en klantgericht worden opgelost. Daarnaast geeft de aannemer bij meer impactvolle fouten niet thuis, of wijst de klachten af zonder deze eerst zorgvuldig te onderzoeken.
Orde en netheid 6
Afspraken nakomen 4
Vakmanschap 4
Advies 5
Communicatie 4
Prijs/kwaliteit 5
24 maart 2016
Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning
Begeleid mensen meer die voor het eerst een woning kopen. Meer klantgericht bouwen. Het huis is iets wat je vaak maar 1 keer in je leven koopt en uiteindelijk voor de klant en dat gevoel hadden we niet.
De afwerking van de woning was niet netjes, vooral het houtwerk. Buitenschilderwerk moest eigenlijk na een jaar opnieuw. Qua advies misten we wel het e.e.a. Over de communicatie en het nakomen van afspraken zijn we wel erg tevreden.
JA, ik geef deze aannemer een aanbeveling.
Orde en netheid 6
Afspraken nakomen 8
Vakmanschap 5
Advies 5
Communicatie 8
Prijs/kwaliteit 7
Orde en netheid 7
Afspraken nakomen 8
Vakmanschap 8
Advies 9
Communicatie 7
Prijs/kwaliteit 7