Nikkels bouwbedrijf bv
Zuiderlaan 1
7391 TZ Twello
T. 0571 277800
www.nikkels.nl
Nikkels bouwbedrijf bv
Zuiderlaan 1
7391 TZ Twello
T. 0571 277800
www.nikkels.nl
Orde en netheid 7,8
Afspraken nakomen 7,8
Vakmanschap 8
Advies 7,1
Communicatie 7,3
Prijs/kwaliteit 7
06 januari 2019
Nieuwbouw: Vrijstaande woning
Communicatie tijdens de bouw verliep stroef
Bouwbedrijf Nikkels heeft onze woning in het nieuwbouwplan Steenbrugge gebouwd. In de maanden tijdens de bouw verliep de communicatie stroef. Wij moesten erg lang wachten op de uiteindelijke offerte van de verschillende meerwerk fasen, ook werd in onze beleving erg laat gecommuniceerd dat de uiteindelijke oplevering een paar maanden vertraagd was. Wij hebben hierover een gesprek gehad op het kantoor van Nikkels waar netjes werd uitgelegd wat de redenen van de vertraging waren. Wij vinden het jammer dat dit niet actief gebeurde. Vertraging kan, vooral in deze tijd, maar communiceer hier duidelijk en in een zo vroeg mogelijk stadium over zodat ook wij als kopers hier rekening mee kunnen houden.
Na de oplevering waren wij positief verrast over de kwaliteit van het geleverde werk. Ondanks dat in de aanloop naar de oplevering de communicatie stroef verliep was dat na de oplevering zeker niet het geval. De (kleine) opleverpunten die er waren zijn snel en adequaat verholpen.
Het cijfer in deze beoordeling had aanmerkelijk hoger uitgevallen als Nikkels meer aandacht en begeleiding had gegeven in de aanloop naar de uiteindelijke oplevering. Ik denk dat dit bedrijf zichzelf hier tekort mee doet omdat de kwaliteit van het uiteindelijke product een stuk beter is dan de communicatie hierover.
Orde en netheid 8
Afspraken nakomen 5
Vakmanschap 8
Advies 4
Communicatie 2
Prijs/kwaliteit 8
26 november 2018
Nieuwbouw: 2 onder 1 kap
Communicatie is onvoldoende.
De communicatie vond ik erg stroef verlopen, ook door het gekozen chatportaal. Voorafgaand aan oplevering is het aan te raden toekomstige bewoners eerder te informeren en niet de bal bij de onderaannemers te leggen (wij zijn immers jullie opdrachtgever en jullie zijn ons aanspreekpunt). Tijdens en na oplevering was/is communicatie ook echt een aandachtspunt (bewoners informeren over voortgang openstaande meldingen, te ondernemen acties en duidelijke planning afgeven is aan te raden).
Orde en netheid 6
Afspraken nakomen 5
Vakmanschap 5
Advies 6
Communicatie 4
Prijs/kwaliteit 6
Orde en netheid 10
Afspraken nakomen 8
Vakmanschap 7
Advies 7
Communicatie 8
Prijs/kwaliteit 8