Bouwonderneming Van Bekkum BV
Wiekenweg 53
3815 KL Amersfoort
T. 033 2544222
www.vanbekkum.nl
Bouwonderneming Van Bekkum BV
Wiekenweg 53
3815 KL Amersfoort
T. 033 2544222
www.vanbekkum.nl
Orde en netheid 8,7
Afspraken nakomen 9,3
Vakmanschap 8,8
Advies 8,1
Communicatie 9,5
Prijs/kwaliteit 8,9
07 juli 2021
Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning
Zeer prettige samenwerking met opzichter bouw, ook verdere communicatie liep iha. naar tevredenheid.
Er is een goed huis opgeleverd. Waar zaken nog niet helemaal in orde waren, werd dit vrijwel altijd snel weer opgepikt en in orde gemaakt.
Orde en netheid 8
Afspraken nakomen 8
Vakmanschap 8
Advies 8
Communicatie 7
Prijs/kwaliteit 9
07 juni 2018
Nieuwbouw: Nieuwbouw overig
Afhandeling netjes en snel
2 jaar na oplevering was er een barst in de badkamertegels. Toen ik dit meldde, werd er snel contact opgenomen, gekeken, nieuwe tegels besteld en het probleem verholpen. Ondertussen werd ik op de hoogte gehouden van het verloop. Echt netjes.
Orde en netheid 8
Afspraken nakomen 10
Vakmanschap 10
Advies nvt
Communicatie 10
Prijs/kwaliteit nvt
16 mei 2017
Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning
Beter, helder en transparanter communiceren naar kopers toe. Afspraken opvolgen en wanneer dit niet kan z.s.m. aangeven aan kopers zodat kopers meer begrip kunnen krijgen voor de situatie en waar mogelijk mee kunnen denken.
Het bouwproject verliep redelijk volgens schema. Uiteindelijk hebben we maar 3 weken vertraging opgelopen, wat redelijk acceptabel is.
Van Bekkum communiceert alleen vrij traag. Vaak moet je dagen wachten op een reactie. Vervolgens krijg je een onvolledige reactie waar je dan zelf weer achter aan moet gaan om zaken geregeld te zien. Als bv is gezegd dat in week x op een vraag wordt teruggekomen, ontvangen we in de afgesproken week x geen antwoord.
Van Bekkum komt zelf niet met voorstellen voor oplossingen bij problemen die zij hebben veroorzaakt, maar verwacht dat de koper zelf met een oplossing komt.
Van Bekkum schuilt zich achter onderaannemers, Van Bekkum blijft hoofdaannemer van het project en moet zelf zorg dragen voor een tijdige en correcte opvolging van gemaakte afspraken. Uitloop is acceptabel, maar hierover wordt vervolgens niet gecommuniceerd naar de koper. En moet de koper zelf weer contact opnemen hierover.
Inmiddels zijn we bijvoorbeeld al 2 maanden bezig met enkele opleverpunten.
Orde en netheid 4
Afspraken nakomen 5
Vakmanschap 5
Advies 3
Communicatie 1
Prijs/kwaliteit 5
15 mei 2017
Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning
Ja, zie het eerdere commentaar.
Aannemer Van Bekkum kan absoluut niet communiceren, niet over de inhoud van het project, niet over de voortgang van het project en niet achteraf bij de afhandeling.
Meerwerklijsten moesten meerdere keren heen en weer, omdat tot driemaal toe dezelfde fouten gemaakt waren. Communicatie hierover is ronduit dramatisch en amateuristisch. Van Bekkum reageert traag en beantwoordt vragen niet of nauwelijks.
Er vindt nauwelijks kopersbegeleiding plaats. Bewoners in hetzelfde complex moeten elkaar op de hoogte brengen van bepaalde (bouw)mogelijkheden.
Koper moet zelf om de laatste facturen vragen om te betalen voor de oplevering, omdat anders onvoldoende tijd resteert voor de geldverstrekker om tijdig te storten
In de afhandeling van klachten over restpunten reageert Van Bekkum na de oplevering traag, is niet aanwezig en komt terugbelverzoeken niet na.
Orde en netheid 1
Afspraken nakomen 2
Vakmanschap 5
Advies 1
Communicatie 1
Prijs/kwaliteit 5
Orde en netheid 6
Afspraken nakomen 7
Vakmanschap 6
Advies 5
Communicatie 3
Prijs/kwaliteit 6
11 mei 2017
Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning
Communiceer van te voren, niet achteraf. Stel de kopers op de hoogte via mails, we zijn nu bezig met, we hebben vertraging door enz.
Het project verliep vlot. Vlotter dan in eerste instantie gedacht door een nieuwe bouwmethode. Alle dingen die we hadden aangegeven werden goed uitgevoerd. Echter, communicatie met van bekkum verliep zeer moeizaam. Op mails werd niet gereageerd, we werden niet op de hoogte gehouden van de vorderingen op de bouw, en met de vraag om teruggebeld te worden werd ik niet teruggebelt. Ze hebben dit deels opgelost door een mannetje er meer op te zetten op het project, maar de communicatie verliep slecht. De bouw zelf was goed tot zeer goed, behalve de muren, die waren niet echt behang klaar afgeleverd. Een paar polen hebben dit afgesmeerd en als leek zie je dit niet, en zelfs het mannetje van de VEH zag dit niet, maar de behanger wel, en die was er niet echt over te spreken en heeft ons de te kort komingen laten zien, en die waren er zeker wel. Kwa bouw beveel ik hem aan, kwa communicatie en op de hoogte stellen van de bouw niet.
Orde en netheid 7
Afspraken nakomen 8
Vakmanschap 8
Advies 7
Communicatie 3
Prijs/kwaliteit 8
Orde en netheid 1
Afspraken nakomen 1
Vakmanschap 1
Advies 1
Communicatie 1
Prijs/kwaliteit 1
02 mei 2017
Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning
Zorg voor goede kopersbegeleiding. Scheelt beide partijen een hoop gezeur. En zorg voor goed project management met goede communicatie. En neem afscheid van Saproma concept werkt niet
Geen kopersbegeleiding is een ramp. Voor tijdens en na de bouw alleen maar negatieve ervaringen. En totaal geen communicatie. En geen gelijke behandeling.
Orde en netheid 4
Afspraken nakomen 1
Vakmanschap 5
Advies 1
Communicatie 1
Prijs/kwaliteit 3