Beoordeel deze aannemer Klik hier

Gemiddelde scores

Orde en netheid 9,2

Afspraken nakomen 9,4

Vakmanschap 9,4

Advies 9,2

Communicatie 9

Prijs/kwaliteit 8,5

Reviews voor ABB Bouwgroep BV pagina 35

  0-2 2-4 4-6 6-8 8-10

Grijze scores zijn minder recent en tellen niet mee in de totale score i

18 juni 2020

Anoniem, Zwartewaal

Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning

Prima
No nonsense, geen smoesjes, geen gezeur

Orde en netheid 10

Afspraken nakomen 10

Vakmanschap 8

Advies 8

Communicatie 10

Prijs/kwaliteit 10

8

16 juni 2020

Anoniem, Zwartewaal

Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning

Een betrouwbare onderneming /
Een betrouwbare onderneming die vakkundig bouwt en luistert naar de wensen van de toekomstige bewoners. Over het geheel genomen werd de woning netjes opgeleverd

Orde en netheid 9

Afspraken nakomen 8

Vakmanschap 8

Advies 8

Communicatie 9

Prijs/kwaliteit 7

8

11 juni 2020

Anoniem, Zwartewaal

Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning

.
.

Orde en netheid 8

Afspraken nakomen 8

Vakmanschap 9

Advies 8

Communicatie 7

Prijs/kwaliteit 8

8

31 mei 2020

Anoniem, Zwartewaal

Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning

Leveren een goed en mooi huis.
Over het geheel genomen een goede ervaring . De meerwerkkosten staan niet in verhouding tot de bouw van de woning. Vooral de prijzen die men rekent voor de aanpassingen / wijzigingen in de badkamer en toilet vraagt het bedrijf de hoofdprijs. Verder is de bouw redelijk goed tot netjes opgeleverd. Je komt wel wat kleine puntjes tegen die eenvoudig op te lossen zijn. Kwaliteit schilderwerk laat te wensen over. En als je in je tuin gaat beginnen kom je nogal wat bouwafval tegen. Teleurstellend dat er zomaar grond over het bouwafval heen gestort wordt. Dat zal wel een mentaliteit kwestie zijn. Wat je niet ziet.... is er niet....

Orde en netheid 6

Afspraken nakomen 8

Vakmanschap 7

Advies 8

Communicatie 7

Prijs/kwaliteit 7

8

14 april 2020

Anoniem, Zwartewaal

Nieuwbouw: 2 onder 1 kap

Zijn blij met ons huis, maar heeft wel veel voeten in de aarde
Zijn heel blij met ons huis, maar het is nog steeds niet "af" en dat mag je toch wel verwachten 2 maanden na oplevering. Heb de 2e handtekening ook nog niet gezet, bankgarantie nog niet retour.

Orde en netheid 4

Afspraken nakomen 5

Vakmanschap 6

Advies 5

Communicatie 3

Prijs/kwaliteit 5

6

13 april 2020

Anoniem, Zwartewaal

Nieuwbouw: 2 onder 1 kap

"0" punten bij oplevering maar de echte punten komen na oplevering
Nu 2 huizen van ABB en telkens dezelfde ervaring. "0" punten bij oplevering (omdat ze direct opgelost worden tijdens de oplevering) En daarna komt een waslijst met serieuze punten die uiteindelijk ook wel opgelost gaan worden.

Orde en netheid 6

Afspraken nakomen 6

Vakmanschap 6

Advies 6

Communicatie 4

Prijs/kwaliteit 6

6

09 april 2020

Anoniem, Purmerend

Nieuwbouw: Appartement

X
X

Orde en netheid 8

Afspraken nakomen 2

Vakmanschap 6

Advies 6

Communicatie 3

Prijs/kwaliteit 5

5

04 april 2020

Anoniem, Purmerend

Nieuwbouw: Appartement

Goed
Bedankt vóór de samenwerking

Orde en netheid 8

Afspraken nakomen 10

Vakmanschap 8

Advies 8

Communicatie 8

Prijs/kwaliteit 8

8

04 april 2020

Anoniem, Spijkenisse

Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning

Ruimte voor veel verbetering
De communicatie vanaf het begin ging al moeilijk. Ik wilde bijv. informatie over de zonnepanelen en voor ik die kreeg was ik ruim 3 weken verder, hoe maak je de warmte terug win schoon? (weet het nog niet), waarom hangt het raam in de keuken zo laag en uiteindelijk is dat verhoogd terwijl ik dus al een keuken had moeten kiezen en voor aanpassingen nog meer kon gaan betalen. Toen alle afbouwopties doorgegeven moesten worden liep ik dus al achter omdat de vragen slecht beantwoord werden (of geen antwoord omdat ze het niet wisten). Dat er voor een groothandel is gekozen voor de sanitaire zaken kon je de hoofdprijs betalen. Bijv. een simpele kraan/douche te laten veranderen en überhaupt een toilet op de eerste verdieping laten plaatsen betaal je de hoofdprijs. Laat staan dat dan als je iets op hoogte wilt hebben je daar nog en als ze dat dan ook nog verkeerd ophangen (toilet en nu achteraf gekeken dus ook de douche installatie hangt te laag, terwijl wel alles aangegeven staat op de tekeningen) Voor de oplevering al geklaagd over het slechte tegelwerk op de douche en toilet (bij kijkdag dat het net betegeld was al geconstateerd, het is totaal niet recht), maar niets aangepast. Bij oplevering dus totaal niet tevreden maar aanpassen had het waarschijnlijk alleen nog maar erger gemaakt (en het zou allemaal zogezegd binnen de marges vallen, zelfs de bouwkundige die kwam keuren schrok er van) Ook een deur die verkeerd gedraaid zat (aangepast maar sluit niet nu niet goed meer) Ben dus niet tevreden hoe de woning is opgeleverd, kon de schimmel van het dak schrapen ze vonden dat we dat maar zelf moesten doen. Ik snap dat er met deadlines gewerkt word maar ga het nou niet lopen afraffelen. Let meer op je onder aannemers en kijk beter naar de afbouwoptielijsten! Het lijkt me verstandig ondanks dat je met verschillende nationaliteiten werkt bijv. voor tegelwerk, ze achter hun vodden aan te zitten en als ze het gewoon niet kunnen niet aan te nemen

Orde en netheid 5

Afspraken nakomen 6

Vakmanschap 6

Advies 5

Communicatie 5

Prijs/kwaliteit 5

6

18 maart 2020

Anoniem, Purmerend

Nieuwbouw: Appartement

Prima bouwer voor ons een goede zaak gedaan.
Zie bovenstaande.

Orde en netheid 8

Afspraken nakomen 8

Vakmanschap 6

Advies 8

Communicatie 8

Prijs/kwaliteit 8

8