ABB Bouwgroep BV
Stationspark 1000
3364 DA Sliedrecht
T. 0184 495495
www.abbbouwgroep.nl
ABB Bouwgroep BV
Stationspark 1000
3364 DA Sliedrecht
T. 0184 495495
www.abbbouwgroep.nl
Orde en netheid 9,2
Afspraken nakomen 9,4
Vakmanschap 9,4
Advies 9,2
Communicatie 9
Prijs/kwaliteit 8,5
14 januari 2021
Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning
Snelle bouwers, maar meedenken...ho maar!
Woning enkele maanden eerder opgeleverd dan verwacht. Dat is netjes in coronatijd. Maar een buitenkraan in de parkeergarage aanbrengen, terwijl ik hem daar niet eens kan gebruiken, en dan de schuld bij mij neerleggen, terwijl ik hem op het dakterras wilde hebben, gaat mijn verstand ver te boven. Waar mensen werken, worden fouten gemaakt, maar niet je fouten willen toegeven, daar kan ik heel slecht tegen. Dus ABB beveel ik zeker NIET aan!!
Orde en netheid 4
Afspraken nakomen 4
Vakmanschap 2
Advies 1
Communicatie 1
Prijs/kwaliteit 1
24 december 2020
Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning
Verbouw: Dakkapel/dakraam, Aanbouw/dakopbouw, Vloer, Keuken, Badkamer, Zonnepanelen/zonneboiler
Tevreden, maar wel veel achteraan zitten
Voor de optimizers zou iemand komen. Die is geweest. Maar blijkt dat het nog steeds niet werkt. We zitten al 1,5 maand met niet werkende optimizers. Nu met de bouwvak is het ook geen spoed voor jullie, dus mogen we nog langer wachten.
Overige punten lopen nog of zijn al naar behoren opgepakt.
Orde en netheid 8
Afspraken nakomen 8
Vakmanschap 6
Advies 6
Communicatie 2
Prijs/kwaliteit 5
Orde en netheid 6
Afspraken nakomen 6
Vakmanschap 6
Advies 6
Communicatie 6
Prijs/kwaliteit 6
16 december 2020
Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning
Verbouw: Zonnepanelen/zonneboiler
Sneller bouwer maar kan de kwaliteit nog verbeteren
De woning is snel gebouwd maar er is geen ruimte voor aanpassingen tijdens de bouw zonder hoge kosten. Hoewel prefab frezen ze leidingen nog ter plekke. Warmtepomp systeem zijn ze (nog) onvoldoende mee bekend.
Orde en netheid 7
Afspraken nakomen 7
Vakmanschap 7
Advies 4
Communicatie 6
Prijs/kwaliteit 6
11 december 2020
Nieuwbouw: Vrijstaande woning
Verbouw: Dakkapel/dakraam, Aanbouw/dakopbouw, Indelingswijziging, Dak, Vloer, Keuken, Badkamer, Kelder, Zonnepanelen/zonneboiler, Isoleren (deel) woning, Beglazing en kozijnen, Restauratie monumentaal pand, Onderhoud/service, Herstellen aardbevingsschade
Te duur
Ik vindt het te duur oplevering
Orde en netheid nvt
Afspraken nakomen nvt
Vakmanschap nvt
Advies nvt
Communicatie nvt
Prijs/kwaliteit nvt
08 december 2020
Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning
Verbouw: Vloer
Niet tevreden over het proces
Er zijn een aantal dingen beloofd en gebeurd waardoor wij niet echt een positieve ervaring overhouden aan een nieuwbouw woning kopen. Dit zijn allemaal zaken doe betrekking hebben tot de communicatie met sommige medewerkers van ABB, beloftes die voor de bouw zijn gedaan (en die niet zijn nagekomen) en het cancellen van kijkdagen (nog voordat COVID-19 in Nederland was geland).
Al met al raad ik het niet aan om met ABB in zee te gaan.
Orde en netheid 6
Afspraken nakomen 5
Vakmanschap 7
Advies 5
Communicatie 1
Prijs/kwaliteit 4
18 november 2020
Nieuwbouw: 2 onder 1 kap
Slechte ervaringen
Voordat de bouw startte moest in korte tijd het sanitair, tegels en afbouw opties doorgegeven worden. Maar de toe leveranciers hadden pas tijd na de sluitingsdatum van ABB.
Punten bij oplevering: tegels kapot en fontein in toilet dat te groot was voor de ruimte. Dit laatste al gemeld tijdens kijkdagen maar hier werd niets mee gedaan. Bij de oplevering heeft de door ingehuurde bouwkundige keurder (expert) het fontein afgekeurd en toen pas werd een nieuwe kleinere variant besteld. Wij werden dus niet serieus genomen toen wij het zeiden.
Kort na oplevering melding gemaakt van enkele zaken:
Lekkage toilet (door schroef in aanvoerleiding), vloerverwarming werkt niet (boiler niet ingesteld voor oplevering), geen warm water (boiler niet ingesteld), verfwerk zeer slecht afgeleverd(kwaststrepen, druipers, doffe plekken), kieren en gaten bij deuren en kozijnen(zand waait naar binnen en tocht). Allerlei zaken die ABB had moeten controleren en oplossen voordat ze de sleutels overhandigen aan de kopers.
Na oplevering ook over meerdere zaken (service)meldingen gemaakt. De opvolging van ABB is zeer slecht. Het begint met de communicatie, die is er niet. Je kan overal zelf achteraan mailen en bellen maar vanuit ABB is er geen proactieve houding om de openstaande meldingen na te jagen zodat de melding snel wordt opgelost. De uitvoering van de servicemeldingen wordt niet gecontroleerd waardoor deze worden afgesloten zonder dat dit bij de koper/bewoner is gecheckt. Al met al een slechte ervaring. Als ik een ander nieuwbouw huis zou kopen en ABB is de bouwer zal ik dat project overslaan!
Orde en netheid 2
Afspraken nakomen 2
Vakmanschap 2
Advies 2
Communicatie 2
Prijs/kwaliteit 2