ABB Bouwgroep BV
Stationspark 1000
3364 DA Sliedrecht
T. 0184 495495
www.abbbouwgroep.nl
ABB Bouwgroep BV
Stationspark 1000
3364 DA Sliedrecht
T. 0184 495495
www.abbbouwgroep.nl
Orde en netheid 9,1
Afspraken nakomen 9,3
Vakmanschap 9,4
Advies 9
Communicatie 8,8
Prijs/kwaliteit 8,4
08 december 2020
Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning
Verbouw: Vloer
Niet tevreden over het proces
Er zijn een aantal dingen beloofd en gebeurd waardoor wij niet echt een positieve ervaring overhouden aan een nieuwbouw woning kopen. Dit zijn allemaal zaken doe betrekking hebben tot de communicatie met sommige medewerkers van ABB, beloftes die voor de bouw zijn gedaan (en die niet zijn nagekomen) en het cancellen van kijkdagen (nog voordat COVID-19 in Nederland was geland).
Al met al raad ik het niet aan om met ABB in zee te gaan.
Orde en netheid 6
Afspraken nakomen 5
Vakmanschap 7
Advies 5
Communicatie 1
Prijs/kwaliteit 4
18 november 2020
Nieuwbouw: 2 onder 1 kap
Slechte ervaringen
Voordat de bouw startte moest in korte tijd het sanitair, tegels en afbouw opties doorgegeven worden. Maar de toe leveranciers hadden pas tijd na de sluitingsdatum van ABB.
Punten bij oplevering: tegels kapot en fontein in toilet dat te groot was voor de ruimte. Dit laatste al gemeld tijdens kijkdagen maar hier werd niets mee gedaan. Bij de oplevering heeft de door ingehuurde bouwkundige keurder (expert) het fontein afgekeurd en toen pas werd een nieuwe kleinere variant besteld. Wij werden dus niet serieus genomen toen wij het zeiden.
Kort na oplevering melding gemaakt van enkele zaken:
Lekkage toilet (door schroef in aanvoerleiding), vloerverwarming werkt niet (boiler niet ingesteld voor oplevering), geen warm water (boiler niet ingesteld), verfwerk zeer slecht afgeleverd(kwaststrepen, druipers, doffe plekken), kieren en gaten bij deuren en kozijnen(zand waait naar binnen en tocht). Allerlei zaken die ABB had moeten controleren en oplossen voordat ze de sleutels overhandigen aan de kopers.
Na oplevering ook over meerdere zaken (service)meldingen gemaakt. De opvolging van ABB is zeer slecht. Het begint met de communicatie, die is er niet. Je kan overal zelf achteraan mailen en bellen maar vanuit ABB is er geen proactieve houding om de openstaande meldingen na te jagen zodat de melding snel wordt opgelost. De uitvoering van de servicemeldingen wordt niet gecontroleerd waardoor deze worden afgesloten zonder dat dit bij de koper/bewoner is gecheckt. Al met al een slechte ervaring. Als ik een ander nieuwbouw huis zou kopen en ABB is de bouwer zal ik dat project overslaan!
Orde en netheid 2
Afspraken nakomen 2
Vakmanschap 2
Advies 2
Communicatie 2
Prijs/kwaliteit 2
16 november 2020
Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning
Snelle bouw ten koste van kwaliteit
Woning is snel gebouwd, in 7 maanden. Dit gaat echt ten koste van de kwaliteit, ontzettend veel meldingen moeten doen en nu na 6 maanden nog niet alles opgelost. ABB heeft alleen timmermannen in dienst de rest gaat allemaal via onderaannemers die ook weer onderaannemers hebben aangesteld. Bijvoorbeeld de warmte pomp, hier zijn 3 onderaannemers mee gemoeid, de ene draait aan de knoppen , de ander is voor leidingen en de derde partij zou verantwoordelijk moeten zijn. Niemand weet hoe de wamtepomp werkt en wijst naar elkaar, grote lekkage met olie gehad, 3 partijen over de vloer. Electriciteit precies hetzelfde, deze viel regelmatig spontaan uit. Achteraf bleek de aangelegde leidingen voor screens (= meerwerk) de boosdoener te zijn, verschillende keren vrij moeten nemen omdat men naar elkaar wijst wie het moet oplossen. Ze reageren wel snel op een service melding maar de bewaking hierover hapert. Dus telkens weer herinnering sturen als er iets nog niet is opgepakt. Heb aangegeven dat het geen aanbeveling verdient maar als je snel de woning wilt hebben en accepteert dat er maanden overheen kan gaan voordat het is opgelost kan je de bouwer best nemen.
Orde en netheid 2
Afspraken nakomen 4
Vakmanschap 3
Advies 1
Communicatie 5
Prijs/kwaliteit 3
02 juli 2020
Nieuwbouw: Vrijstaande woning
Prima
Voldoende algemene info, maar verscholen achter potals en email adressen. Bij fouten of onduidelijkheden beter verantwoordelijkheid nemen. Op dat moment aan tafel en beter communiceren. Soms past het niet in een portal. Voor een ton of 7 mag het iets persoonlijker.
Orde en netheid 9
Afspraken nakomen 7
Vakmanschap 8
Advies 5
Communicatie 6
Prijs/kwaliteit 7