Naar nieuwsoverzicht

Rehorst Bouw: Klantgerichtheid zit in onze genen

23 januari 2017 - Beste Bouwer - Nieuwbouw

Beste Bouwer 2016 winnaar Rehorst Bouw

Rehorst Bouw uit Bergambacht scoorde in 2016 een 8,0 gemiddeld, op basis van 52 reviews. Zij waren daarmee de hoogst scorende bouwer in de categorie Nieuwbouw, 50+ reviews. We belden met Arie Houweling, directeur van Rehorst Bouw.

Wat is Rehorst Bouw voor bedrijf?

“We zijn onderdeel van de Adriaan van Erk Groep en bouwen woningen en appartementen. Wij bouwen projecten in opdracht van onze eigen projectontwikkeling, alsmede projecten die veelal in één op één relaties worden gerealiseerd voor externe opdrachtgevers. Dat doen we al meer dan 55 jaar. We noemen onszelf ook een bouwende ontwikkelaar die staat voor betrouwbare kwaliteit en klantgerichtheid.”

RehorstWat maakt Rehorst Bouw zo bijzonder?

“Klantgerichtheid zit echt in onze genen. Dat is de visie binnen de Adriaan van Erk Groep. We luisteren naar onze klanten en gebruiken de input om onszelf continu te verbeteren in onze klantbenadering en kwaliteit. We laten al jaren onze klanttevredenheid meten door Stichting Klantgericht Bouwen, de initiatiefnemer van Bouwnu. De resultaten worden op Bouwnu gepubliceerd, maar wij krijgen daarnaast ook een uitgebreide rapportage met concrete verbeterpunten. Vorig jaar kregen we de prijs voor Best Presterende Bouwer, van de voorloper van Bouwnu uitgereikt. We zijn extra trots dat we nu weer in de prijzen vallen.”

Hebben jullie een geheim?

“We zijn een saamhorig bedrijf waar iedereen hard werkt met hart voor de klant. En dat merken onze klanten natuurlijk ook. Zelf ben ik ook trots op ons Woonidee. Dit Woonidee gebruiken wij niet om vanuit te verkopen, maar om de klant echt te laten zien en beleven wat er in een woning mogelijk is. Welke soorten dakkapellen en deuren zijn er, hoe ziet een doorsnede van de muur er uit, echte detailleringen van de nieuwe woning! De oplevering moet een feest van herkenning zijn voor onze klanten.”

Nul opleverpunten is jullie uitgangspunt, dat is best bijzonder toch?

“Ja en nee. In de woningbouw is het streven naar nul opleverpunten helaas nog niet gebruikelijk. Ik vergelijk het wel eens met een auto die je nieuw koopt; daarvan verwacht je toch ook een complete auto zonder herstel en naleveringen? Vanuit klantgerichtheid is ons uitgangspunt: een woning met nul opleverpunten. Wij staan voor een betrouwbare kwaliteit en daarbij hoort ook een tevreden klant. Het moet 100% goed zijn, zoals wij vinden dat het hoort.”

 

Klik hier voor het overzicht van de overige topscoorders van 2016.