Naar nieuwsoverzicht

Meerbouw Pijnacker: “Reviewmarketing kan net dat laatste zetje zijn”

8 oktober 2019

In april 1981 zag Meerbouw Pijnacker het licht. Nu, bijna 40 later, voert oprichter Rinus van der Meer nog steeds de directie. Frank, de zoon van Rinus, werkt inmiddels volop mee. En de zaken gaan goed. Er is zoveel werk dat er een wachttijd van één jaar geldt. Tussen de klantbezoeken door spreken we Frank van der Meer over hun ervaringen met reviewmarketing.

 “Wij zijn BouwGarant-lid en zitten onder andere in het hogere segment van particuliere werkzaamheden. We hebben geen geheimen en willen, en durven, transparant te zijn. Transparantie in de bouwsector is ontzettend belangrijk en goed,” aldus Frank van der Meer. “En voor ons is het echt ouderwetse mond-tot-mondreclame.” 

 meerbouw foto voor op bouwnu

Het laatste zetje

“Reviewmarketing kan voor sommige klanten net dat laatste zetje zijn. Wij hebben veel klanten die ons opbellen en goede verhalen over ons hebben gehoord of gelezen. Inmiddels zitten we voor een jaar vol. Sommige klanten willen dan zelfs een jaar wachten. Een mooi compliment, maar soms moeten we ook ‘nee’ zeggen.”

 

Negens en tienen

Meerbouw Pijnacker scoort gemiddeld een 9 op bouwnu.nl. Alle reviews zijn ook op BouwGarant zichtbaar. “We zijn trots op onze scores.

meerbouw foto voor op bouwnu 1 

Nieuwe reviews in de WhatsApp-groep

“Zodra we een nieuwe review binnenkrijgen stuur ik die door in de WhatsApp-groep van ons personeel. Het is uiteindelijk vaak een compliment aan de jongens. Zij komen letterlijk bij de mensen over de vloer en hebben het persoonlijke contact. Ze krijgen soms een gebakje, koud biertje of iets anders lekkers. Een positieve review is wat mij betreft de kers op de taart.”

 

Door: Buro Barcode