Van Rhijn Bouw
Valkenburgseweg 62
2223 KE Katwijk
T. 071 4016041
info@vrbkatwijk.nl
www.vanrhijnbouw.nl
Van Rhijn Bouw
Valkenburgseweg 62
2223 KE Katwijk
T. 071 4016041
info@vrbkatwijk.nl
www.vanrhijnbouw.nl
Orde en netheid 7,9
Afspraken nakomen 7,9
Vakmanschap 8,3
Advies 7,3
Communicatie 7,1
Prijs/kwaliteit 7,4
2 juli 2020
Nieuwbouw: 2 onder 1 kap
Prachtig huis waar we heel blij mee zijn
We gaan voor het huis en het eindresultaat.
in de communicatie naar de kopers kan een verbetering worden gemaakt. Ik begrijp dat van rhijn bouw meer projecten tegelijk heeft lopen en zijn handen vol heeft aan het informeren van kopers, maar dat is wel wat je mag verwachten wanneer je een woning van 5 ton koopt.
Van te voren wordt er aangegeven hoeveel info we krijgen en dat we met alles bij hen terecht kunnen, dit blijkt in de praktijk tegen te vallen.
JA, ik geef deze aannemer een aanbeveling.
Orde en netheid 6
Afspraken nakomen 7
Vakmanschap 9
Advies 7
Communicatie 4
Prijs/kwaliteit 8
Orde en netheid 6
Afspraken nakomen 7
Vakmanschap 7
Advies 6
Communicatie 6
Prijs/kwaliteit 6
5 juni 2020
Nieuwbouw: 2 onder 1 kap
Mooie woning, maar met de nodige gebreken die te voorkomen zijn
Het is een mooie woning, maar met de nodige gebreken: de technische installatie werkt nog niet naar tevredenheid, de uitleg hierover is ver onder de maat.
De projectleider reageert niet over verzoeken en afspraken.
Openstaande punten worden traag afgehandeld.
Alles online, geen persoonlijk contact.
Orde en netheid 4
Afspraken nakomen 3
Vakmanschap 4
Advies 3
Communicatie 1
Prijs/kwaliteit 5
2 juni 2020
Nieuwbouw: 2 onder 1 kap
Een prachtig huis, ongemakkelijke nasmaak
De eerste indruk op de kopersbijeenkomst was goed. Onder de indruk van bouwwijze. Ook op de bouwplaats terug te zien. Snel gebouwd, kwaliteit uitstraling goed. Het eindresultaat is een prachtig huis. Communicatie is echt een probleem bij Van Rhijnbouw. Als koper hebben wij ons daarin onvoldoende erkent gevoeld, en nog steeds. Verzoeken worden niet oprecht behandeld en in sommige gevallen wordt je eerder genegeerd. Dat past niet in het geheel. Ook de communicatie tussen makelaar en bouwer is niet sluitend. Blijkbaar zijn wij het eerste project voor vrb die gasloos wordt gebouwd. Gebrek aan kennis en ervaring is niet erg maar gebruik het als een service om je klant extra te bedienen, zaken uit te zoeken en je klant die waarde te geven die je mag verwachten. Gebruik het niet als een excuus om antwoorden na te laten. Qua systeem weten wij bijvoorbeeld tot op vandaag niet hoe het werkt. Een poortdeur is ons toegezegd door de makelaar. Vrb stelt van niet. Na 1,5 jaar vragen nog steeds geen antwoord. Vanuit het kadaster lijkt het erop dat we voor de helft van de poort eigenaar zijn. Wie gaat het vraagstuk nu correct afhandelen? Enz. Moeizaam, ja bij vrb moet je echt op alles letten. Vrb aanbevelen? Qua huis ja maar betrokkenheid en erkenning weegt gezien de prijs die je betaalt wat mij betreft zwaarder en dan zeg ik van niet
Orde en netheid 4
Afspraken nakomen 5
Vakmanschap 5
Advies 6
Communicatie 5
Prijs/kwaliteit 7
9 februari 2020
Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning
Een hoop mooie woorden, weinig daden of werken
Prachtige nieuwbouwoning in Project de Horn gekocht (Rijnsburg). Bij aanvang van het project een hoop mooie praatjes over de kwaliteit van het bedrijf, waar ze voor staan, de fantastische mensen, bladiebla. In de praktijk ben je dus gewoon een nummer, luisteren ze niet of nauwelijks, wordt er van alles beloofd door de telefoon, maar op papier of per mail/klantportaal blijft het doodstil en/of krijg je een standaard onzin antwoord waar je niets aan hebt.
Kopersbegeleiding is niet kundig, kan niets, weet niets of mag het niet zeggen. je moet het maar afwachten, ze doen tenslotte hun 'uiterste best'.
De eigenhandig aangeleverde punten uit de vooroplevering is niets mee gedaan, tijdens de eindoplevering 3 weken later rent er iemand met een schroevendraaier, plamuurmes en stanleymes achter de bouwkundige aan om de 'laatste puntjes' in orde te maken. Dan blijven er nog 39 opleverpunten staan waar de eerste 3 maanden (servicetermijn) helemaal niets aan verholpen wordt. Nou vooruit: een zwetend kraantje is opgelost, maar andere zaken als de verkeerd geplaatste binnendeurkozijnen hoor je niets over. Van Rhijn bouw hoopt vooral dat je in die 3 maanden zelf tegen de punten aanloopt, het zat bent of er niet op kunt wachten omdat je wilt behangen, verven, etc. en het dus zelf maar teneide raad oplost, zodat ze het vervolgens wel binnen 1 dag af kunnen vinken in het meest fantastische digitale opleverprogramma, waar alleen zij iets mee kunnen. Of je vervolgens dan wel binnen 10 dagen de factuur gaat betalen, want DAAR zijn ze wel heel vlot mee... Uitvoerder heeft altijd een excuus waarom iets nog niet is verholpen of je tijden lang niets van ze hoort (druk druk druk) en als je kritisch bent over bepaalde geleverde 'kwaliteit' dan doen ze het altijd zo, is het toch keurig, blijft het mensenwerk of liggen je verwachtingen te hoog voor een tussenwoning van ruim 4 ton?! aanhoudend kritiek = grote bek terug
Schandalige bedrijfsvoering, diep triest als je zo je brood moet verdienen.
Orde en netheid 4
Afspraken nakomen 2
Vakmanschap 5
Advies 1
Communicatie 1
Prijs/kwaliteit 3
11 november 2019
Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning
Zeer slecht!!!!
Zeer slechte communicatie. Zeer slordig afgewerkt. Nazorg slecht. Onbegrijpelijk hoe van Rhijn bouw met zijn klanten omgaat. Dingen beloven en later weer intrekken. Spijt dat ik een huis heb gekocht wat door van Rhijn bouw Katwijk gebouwd is.
Orde en netheid 1
Afspraken nakomen 1
Vakmanschap 1
Advies 1
Communicatie 1
Prijs/kwaliteit 1