Beoordeel deze aannemer Klik hier

Gemiddelde scores

Orde en netheid 7,8

Afspraken nakomen 7,7

Vakmanschap 8,2

Advies 8,1

Communicatie 7,4

Prijs/kwaliteit 8,0

2 april 2024

Rob, Ter Aar

Nieuwbouw: Vrijstaande woning

Van 'ontzorgen' is absoluut geen sprake

We zijn met SelektHuis in zee gegaan vanwege het feit dat ze adverteren met 'ontzorgen'. Daarmee hoopten we dat alle werkzaamheden die niet door SH gedaan worden wel door SH op elkaar afgestemd en ingepland zouden worden. Tijdens de initiƫle gesprekken, die heel goed verliepen, is dat ook zo bevestigd. Echter... tijdens de bouw bleek al heel snel dat dit absoluut niet het geval was. Ik geef een paar voorbeelden waar het echt heel erg mis gegaan is: De warmtepomp: de installateur (GeoEnergy) heeft zitten vloeken en tieren tijdens de aanleg omdat eea niet goed voorbereid was in de fundering. Ze hebben uiteindelijk nog moeten boren in de fundering en in een natte kruipruimte allerlei werkzaamheden moeten uitvoeren. Ik heb zelf een dompelpomp moeten regelen om het daar enigszins droog te krijgen (dat lijkt me niet mijn taak). Stucwerk: dit was ronduit slecht. De stucadoor is zeker drie keer terug moeten komen omdat het plafond niet goed was en sommige wanden geweigerd waren door de schilder (niet mooi glad). Veel werkzaamheden waren veel te laat af, waardoor de hele planning verkeerd liep. Ze zeiden dat dit kwam door leveringsproblemen (wat ik niet geloof omdat ze een gigantisch magazijn hebben waar alles voorradig is), maar zelfs dan nog, wordt de planning hier niet op aangepast. In het algemeen was alles nog veel slechter verlopen als ik zelf niet dagelijks (maar dat redde ik niet) op de bouw aanwezig was geweest (de uitvoerder was nauwelijks aanwezig) of om eea in goede banen te leiden of om erger te voorkomen. Daarnaast hebben we ellenlange discussies gehad over allerlei kosten (meer/minderwerk) achteraf en over stelposten die veel hoger uitvielen dan in de offerte: bv. de meerprijs van de grond-warmtepomp viel 20.000 duurder uit dan de stelpost! Uiteindelijk wel een deal gesloten, maar ze hadden wel wat meer mogen inschikken... Er staan, meer dan nu twee maanden na oplevering, nog steeds een aantal restpunten over. Na oplevering eigenlijk geen reactie meer.

Reactie Selekthuis

Beste Rob, Bedankt voor je feedback. Dit geeft ons de mogelijkheid om continu te verbeteren. Vervelend om te horen dat het bouwproces niet volgens jullie verwachting is verlopen. Dit is niet onze intentie geweest. Wij proberen in alle opzichten onze opdrachtgevers hierin optimaal te faciliteren. Spijtig dat jullie het niet zo hebben ervaren. We hebben in jullie geval helaas wel te maken gehad met leveringsproblemen van onze samenwerkingspartners. We hebben hier veel aandacht voor gehad, echter hebben we niet kunnen voorkomen dat dit tot vertragingen heeft geleid. Dit was helaas onvermijdelijk. Het feit dat wij beschikken over grote magazijnen staat los van deze leveringen. We zien in dat de communicatie hierover en de gevolgen hiervan beter hadden gekund. Een excuus hiervoor is op zijn plaats. Na oplevering van jullie woning is er onderling contact geweest en hebben we ook de openstaande opleverpunten doorgenomen. Onze Serviceafdeling geeft de hoogste prioriteit aan het oplossen van deze openstaande punten. Nu de temperaturen na een periode van overwegend natte, koude weken stabiel worden kan ook het schilderwerk worden opgelost. Met vriendelijke groet, SelektHuis

Orde en netheid 4

Afspraken nakomen 4

Vakmanschap 6

Advies 7

Communicatie 2

Prijs/kwaliteit 3

2,0