Beoordeel deze aannemer Klik hier

Gemiddelde scores

Orde en netheid 8,3

Afspraken nakomen 8,2

Vakmanschap 8,5

Advies 8,4

Communicatie 7,5

Prijs/kwaliteit 8,1

10 februari 2024

Marianne, Numansdorp

Nieuwbouw: Vrijstaande woning

Teleurstelling bij de bouw van ons huis.

10 febr. jl., heb ik bij jullie een review geplaatst over Selekthuis. “Teleurstelling bij de bouw van ons huis”. Een paar dagen later kwam er een reactie van Selekthuis. Ze weerleggen alles maar wel erkennen ze dat de schilder ons behoorlijk in de kou heeft laten staan. Op het einde van hun reactie vragen ze om een reactie van onze kant. Dat heb ik ook meteen gedaan. Op 23 febr. jl., heb ik gereageerd naar Selekthuis maar geen reactie. Via de post heeft Selekthuis een dinerbon van 75,- euro gestuurd en daarmee is het voor hun blijkbaar afgedaan. 24 maart jl., heb ik weer een e-mail gestuurd naar Selekthuis en gevraagd om contact met de verantwoordelijk persoon. Tot op heden geeft Selekthuis niet thuis. De review op jullie site geeft een heel vertekent beeld van de gang van zaken en dat is jammer. Selekthuis communiceert niet en zwijgt de zaak dood. Voor de oplevering (20 dec. 2022) zijn wij met de projectleider de punten in huis nog even doorgelopen. De projectleider viel, zonder aanleiding op een zeer onbeschofte manier, een aantal keren tegen mij uit. Bij de oplevering hingen er 2 zwarte deuren in de hal. Deze zijn met de Franse slag, inclusief het deurbeslag, in de grondverf gezet. De projectleider was van mening dat de zwarte deuren gewoon wit geverfd konden worden. Over onze klachten hebben wij een aantal keren contact met het hoofdkantoor in Rijssen gehad. Hier gaven ze niet thuis. Na lang touwtrekken zijn er na 1 jaar eindelijk 2 nieuwe witte deuren voor de woonkamer gekomen. Het verrekenen van meer en minderwerk moet ook goed in de gaten worden gehouden. Vaak wordt dit in het voordeel van SH verrekend. Dit is nog maar een tipje van de ijsberg. SH zou er goed aan doen om onze projectleider een cursus klantvriendelijkheid te laten volgen. Ook doen ze er goed aan om een fatsoenlijk schildersbedrijf in te huren. Er zijn voor SH nog heel wat verbeterpunten. Helaas is onze ervaring niet positief en kunnen wij SH ook niet positief adviseren.

Reactie Selekthuis

Beste Marianne,

Bedankt voor je feedback. Dankzij jouw feedback kunnen wij onze dienstverlening continu verbeteren. Het spijt ons te horen dat jullie een teleurstellende ervaring met ons hebben gehad. We begrijpen hoe frustrerend dat moet zijn geweest.

We willen graag onze ervaring met je delen:
- Er zijn inderdaad een heel aantal maanden verstreken voordat de beschadigde tuindeuren zijn vervangen voor nieuwe tuindeuren. Dat had te maken met de lange levertijd bij onze leverancier. Dit heeft de projectleider direct bij jullie gemeld. We zijn blij jullie te kunnen melden dat er inmiddels strikte afspraken zijn gemaakt met de leverancier om toekomstige serviceaanvragen binnen een gegarandeerde termijn te herstellen.
- De schilder heeft ons en jullie inderdaad behoorlijk in de kou laten staan. We delen dezelfde ervaring en dat was ook voor ons niet acceptabel. We hebben daarom de samenwerking in het afgelopen jaar beëindigt. We streven namelijk naar de allerbeste kwaliteit en dat hebben we niet kunnen waarmaken met deze samenwerking.
- Over het niet correct verrekenen van meerwerk is ons niets bekend. We kunnen geen enkele correctie en communicatie in onze administratie herleiden. Daarom willen we jullie vragen om contact met ons op te nemen, zodat we dit punt kunnen ophelderen en jullie een goede ervaring kunnen bieden.

Verder is het goed om aan te geven dat we in de nazorgfase diverse prettige contactmomenten hebben gehad onderling. Dit ging voornamelijk over de termijn van de opleveringspunten zoals de wachttijd van de tuindeuren, binnendeuren en het schilderwerk. We kijken uit naar jullie reactie.

Met vriendelijke groet,
SelektHuis

Orde en netheid 1

Afspraken nakomen 1

Vakmanschap 4

Advies 6

Communicatie 1

Prijs/kwaliteit nvt

1