Beoordeel deze aannemer Klik hier

Gemiddelde scores

Orde en netheid 6,7

Afspraken nakomen 6,6

Vakmanschap 6,9

Advies 6,5

Communicatie 6,0

Prijs/kwaliteit 6,5

15 december 2021

Marielle, Lochem

Nieuwbouw: Appartement

Communicatie tussen klant bouwbegeleider en uitvoering is ronduit slecht

We hebben een high end penthouse met high end prijs van Koopmans in Zutphen op papier gekocht waarbij bouwbegeleiding onderdeel uitmaakte van de von prijs. In die bouwbegeleiding was geen continuïteit. Dat maakte het erg kwetsbaar en o.a. deze wisselingen van bouwbegeleider (tot 3 maal aan toe) leidde door miscommunicatie tot veel onnodige fouten in de bouw zelf. We zagen het gebeuren en spraken onze zorg uit, meermalen, ook schriftelijk. Helaas werd dit niet opgepakt. We hebben ons daarin niet serieus genomen gevoeld. De communicatie die voornamelijk via Home DNA woningdossier verloopt, verloopt niet goed. We hebben meermalen zeer essentiële zaken aangekaart tot en met zelfs een klacht, waarop niet is gereageerd. We hebben om diverse zaken, waaronder een recente optietekening zodat we konden controleren, frequent gevraagd en veel te laat gekregen. We hebben meermalen onze zorgen uitgesproken omdat we zagen dat er werd gewerkt met niet kloppende tekeningen en we op zaken én geen antwoord kregen én in de praktijk zagen dat e.e.a. niet klopte. Er gaat iets mis tussen de communicatie van bouwbegeleider naar bouwbegeleider en naar de uitvoering. De klant zelf mag geen contact met uitvoerende leveranciers hebben, Koopmans zit hier tussen. Dat kan een befrijfspolicy zijn maar werkt niet wanneer de communicatie niet goed is en Koopmans onvoldoende know how blijkt te hebben om klanten van goede informatie te voorzien. We hebben wel alle begrip voor alle leverings problemen en personeelsgebrek agv coronaproblematiek. Ook hebben we veel respect voor hoe een aantal ‘nazorg’ medewerkers van Koopmans alles op alles zetten om de fouten van bovengenoemde miscommunicatie te herstellen, maar voor ons is het wel heel lastig te weten dat als er even naar ons was geluisterd en er adequaat was gecommuniceerd, die nazorg voor een groot deel overbodig was geweest Koopmans werkt met onderaannemers die er een ongelofelijke puinhoop van maakten, bv Berkvens

Orde en netheid 3

Afspraken nakomen 5

Vakmanschap 8

Advies 1

Communicatie 2

Prijs/kwaliteit 6

3,0