Beoordeel deze aannemer Klik hier

Gemiddelde scores

Orde en netheid 6,8

Afspraken nakomen 6,9

Vakmanschap 7,1

Advies 6,6

Communicatie 6,4

Prijs/kwaliteit 6,5

10 augustus 2019

Anoniem, Harderwijk

Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning

Bureaucratisch, slechte communicatie en onpersoonlijk

Mijn ervaring: Koopmans Bouw heeft een degelijke woning neergezet. Echter ben ik totaal niet te spreken over de manier waarop ik ben behandeld als klant. Projectbouw met Koopmans staat bij mij synoniem voor 'na het zetten van de handtekening, bekijk je het maar'. Maar dit is geen broodje bij de bakker halen. De klantvriendelijkheid, efficiëntie en communicatie liet zeer te wensen over. We zagen wekenlang niks gebeuren op de bouwplaats, zonder dat er iets werd gecommuniceerd. Een onderzoek naar mogelijkheden voor duurzame oplossing voor gas, duurde weken en de uitslag/afwijzing werd samengevat twee zinnen in een nieuwsbrief. Er was één contactpersoon voor meerdere projecten, de zgn. bouwbegeleider, die tijdens de bouw 3x is gewisseld. De contactpersoon liep over in het werk, was daardoor telefonisch onbereikbaar en communiceerde ontzettend traag via mail. Een nieuwsbrief per 3 maanden is te weinig. Veelal stellen bewoners dezelfde vragen, ook daar zie ik ruimte voor verbetering door het opstellen van een FAQ ipv iedere bewoner apart te beantwoorden. Onze 'redding' was een Facebook pagina opgericht door de bewoners zelf. Om te communiceren met Koopmans moest ik inloggen via een web portaal, voor mij voelde dit als een opgetrokken muur: Vragen en verzoeken via het portaal werden afgewezen zonder naam, zonder duidelijke reden, zonder contactgegevens en/of reactie mogelijkheid. En ik werd regelmatig van het kastje naar de muur gestuurd. Er werd ook amper meegedacht. Koopmans Bouw werkte in ons project voornamelijk met onderaannemers, waardoor er de nodige misverstanden en vertragingen zijn onstaan. Heel veel onduidelijkheid over de oplevering, waardoor wij in de problemen kwamen met onze leveranciers. Uiteindelijk is onze woning 3 maanden later opgeleverd, zonder dat daarbij het weer van invloed is geweest. De laatste opleverpunten waren pas 5 maanden na oplevering opgelost. Zoiets wil ik niet meer meemaken.

Orde en netheid 6

Afspraken nakomen 3

Vakmanschap 5

Advies 5

Communicatie 1

Prijs/kwaliteit 4

5,0