Janssen de Jong Bouw Zuid B.V.
Science Park Eindhoven 5049
5692 EB Son en Breugel
T. 088 3559355
info.eindhoven@bouw.jajo.com
www.janssendejongbouw.nl
Janssen de Jong Bouw Zuid B.V.
Science Park Eindhoven 5049
5692 EB Son en Breugel
T. 088 3559355
info.eindhoven@bouw.jajo.com
www.janssendejongbouw.nl
Orde en netheid nvt
Afspraken nakomen nvt
Vakmanschap nvt
Advies nvt
Communicatie nvt
Prijs/kwaliteit nvt
31 juli 2019
Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning
Slechte procesbegeleiding, slechte communicatie en klachten proberen ze liever niet op te lossen
Betreft een nieuwbouwwoning:
Slechte procesbegeleiding, slechte communicatie, denken niet vanuit klant maar zo snel mogelijk opleveren en er vandoor.
Diverse bouwfouten, waar ze liever onderuit komen. En als ze er niet onderuit denken te kunnen komen, doen ze het minimale.
Fouten maken vind ik niet erg, de energie en tijd die het kost voordat het erkent en opgelost wordt, is ongelofelijk.
Denk dat als ik een lijstje maak, ik ruim boven de 50 issues uitkom.
Tip: blokkeer de laatste 5% bij de notaris. Helpt niet veel, maar geeft je toch een gevoel van enige voldoening.
Orde en netheid 1
Afspraken nakomen 3
Vakmanschap 4
Advies 1
Communicatie 1
Prijs/kwaliteit 5
23 januari 2018
Nieuwbouw: Vrijstaande woning
Procesmatig een bende. Niet in staat om kwaliteit te leveren
Onze ervaringen met Janssen de Jong zijn zeer negatief. Alles wat fout kon gaan ging fout.
De belangrijkste grieven:
1. Opties niet goed ontworpen, doorgerekend, waardoor op zolder de deuren niet open konden.
2. Niet in staat om te plannen. 6 weken voor oplevering werd gezegd dat het haalbaar was, maar het werden 5 maanden.
3. Alles gaat met onderaannemers, incl. de kwaliteitscontroles. Als er problemen zijn, wordt weer doorgeschoven naar de onderaannemers. Maar die doen niets omdat Janssen de Jong hun rekeningen nog niet heeft betaald.
4. Nooit komen er toezeggingen zwart op wit.
5. Projectmanagers en directieleden bellen nooit terug, ondanks toezeggingen. Ze zijn altijd 'in vergadering'.
6. Deadlines (herstel binnen 3 maanden na oplevering) betekenen niets voor hen.
Kortom voor toekomstige klanten:
1. Denk drie keer na voordat je er aan begint.
2. Zorg dat je een goede rechtsbijstand hebt.
3. Bouw vanaf het begin een goed dossier op.
4. Zet alle afspraken zelf op papier/mail en stuur ze naar JdeJ.
5. Bereid je op 2 moeilijke jaren voor.
Voor werknemers van JdeJ:
Ga ergens elders werken. Gelukkig voor hen doen ze dat al, binnen half jaar zes verschillende uitvoerders gezien, en nee, er werd niets overgedragen.
Orde en netheid 2
Afspraken nakomen 2
Vakmanschap 4
Advies 2
Communicatie 2
Prijs/kwaliteit 6
Orde en netheid 9
Afspraken nakomen 8
Vakmanschap 9
Advies 8
Communicatie 8
Prijs/kwaliteit 8
Orde en netheid 7
Afspraken nakomen 4
Vakmanschap 7
Advies 2
Communicatie 2
Prijs/kwaliteit 5
Orde en netheid 7
Afspraken nakomen 6
Vakmanschap 7
Advies 7
Communicatie 4
Prijs/kwaliteit 7
Orde en netheid 8
Afspraken nakomen 6
Vakmanschap 8
Advies 8
Communicatie 8
Prijs/kwaliteit 9