Hollandia Dakkapellen Cruquius
Cruquiuszoom 41
2142 EW Cruquius
T. 023 540 61 51
www.hollandiadakkapellen.nl
Hollandia Dakkapellen Cruquius
Cruquiuszoom 41
2142 EW Cruquius
T. 023 540 61 51
www.hollandiadakkapellen.nl
Orde en netheid 1
Afspraken nakomen 4
Vakmanschap 1
Advies 10
Communicatie 5
Prijs/kwaliteit 1
27 februari 2022
Kwaliteit materiaal is goed, montage helaas niet.
IN 2020 2 dakkapellen laten plaatsen van 5 meter. Intake verliep prima en we waren snel aan de beurt. De dakkapellen op zich zijn van goede kwaliteit en mooi.
Tot zover alles goed.
Ondanks dat ik had aangegeven om minimaal 10 pannen reserve achter te laten, zijn alle pannen stuk gegooid.
Het gloednieuwe stucwerk werd op meerdere plaatsen in het huis flink beschadigd.
Nadat de montage was opgeleverd bleek pas dat alles echt was afgeraffeld. Alle aansluitnaden van de dakkapel tochten als een gek. Ondanks dat wij een super goed geisoleerd huis hebben en daarvoor nooit last hadden van tocht.
Balken en steunbalken bleken of scheef gemonteerd of gewoon los te zitten.
Al onze dakpannen zitten geschroefd. En dat is met reden. Het kan hier namelijk nogal spoken.
Bij de eerste de beste storm ontstond er al lekkage bij beide dakkapellen.
Wat bleek, pannen waren los teruggelegd en dus weggewaaid.
Met veel pijn en moeite kwam er een monteur om de lekkage en tocht te verhelpen. Waarom met veel pijn en moeite ? Volgens de verkoper van Hollandia is het normaal dat een dakkapel nooit helemaal aansluit op het bestaande dak en dat er dus tocht ontstaat.
Het enige wat de monteur heeft gedaan is de pannen een beetje terug leggen. Meer niet.
Achteraf heb ikzelf alle steunen recht moeten zetten en vast moeten schroeven.
Ik heb ook zelf alle tocht kieren van binnenuit moeten afdichten. En nog is het niet helemaal tocht vrij. Dus ik zal dat ook nog van buiten af moeten gaan doen.
Ook zijn recent aan beide zijden bijna alle pannen er af gewaaid. Pannen die, doordat ze vastgeschroefd lagen al 30 jaar elje storm getrotseerd hadden, totdat Hollandia kwam.
Doordat Hollandia alle pannen heeft stukgegooid zal ik nu zelf op zoek moeten naar reserve pannen op eigen kosten.
Het stucwerk heb ik zelf moeten laten repareren. Steeds als ik Hollandia opbelde om één van de vele klachten of minpunten te bespreken gaf men mij het gevoel dat ik een zeur was.
Orde en netheid 1
Afspraken nakomen 4
Vakmanschap 1
Advies 10
Communicatie 5
Prijs/kwaliteit 1
21 september 2021
Verbouw: Dakkapel/dakraam, Aanbouw/dakopbouw, Indelingswijziging, Dak, Vloer, Keuken, Badkamer, Zonnepanelen/zonneboiler, Isoleren (deel) woning, Beglazing en kozijnen
Mooie Dakkapellen aan de buitenzijde maar ga niet naar de technische details kijken .. onder de maat
2 grote Dakkapellen laten plaatsen; 1 moest dezelfde dag nog opnieuw geplaatst worden ( stond 25cm) anders dan besproken. Schroeven steken onder uit het hout onder de kozijn; is normaal kregen we als reactie. Steunbalken aan de zijkanten zijn boven niet aan gordingen bevestigd zoals besproken maar aan een dun vloerbalkje. Steunbalk bij het midden spant zit scheef en leunt dus maar op 1 puntje. Zo kan ik nog wel een paar punten noemen maar ook die worden afgewimpeld als dat Hollandia er achter staat en het niet gaat veranderen. Één maal betaald en de (na) service is ook van de lijst afgehaald.
Ook boeiend dat op hun site alleen maar goede recensies staan ... en ik kan daar geen input geven.
Orde en netheid 3
Afspraken nakomen 2
Vakmanschap 6
Advies 8
Communicatie 1
Prijs/kwaliteit 3
25 mei 2021
Verbouw: Dakkapel/dakraam
Slechte service
Dakkapel besteld en heel duidelijk verteld dat het rolluik heel belangrijk is in de keuze voor een nieuwe dakkapel.
Er kwam iemand inmeten en toen hebben we het nog over gehad waar de bedieningsknop moest komen.
Na 5 maanden wachten komt de dakkapel dan eind maart eindelijk, zonder rolluik! Maar volgens de monteurs was het geen probleem om hem later te monteren, meteen naar kantoor gebeld maar daar was iemand te bereiken. Vertrouwend op de monteurs toch dakkapel laten plaatsten. Dag later gebeld en helaas kan er geen rolluik meer geplaatst worden maar wel een screen. Helemaal geen goed gevoel over, we willen hem als gordijnen gebruiken, maar we hadden simpelweg geen keuze.
Na aantal weken, 29 april, zou dan eindelijk het screen geplaatst worden. Maar op de dag zelf worden we gebeld dat de screen nog niet binnen is???
Nieuwe afspraak dan maar, eerst mogelijk 17 mei, weer 2 weken later dus. Ben er absoluut niet blij mee maar ja wat kan je eraan doen. Weer een vrije dag genomen, en wat denk je? Screen past niet!
Nu ben ik echt woest, savond een mail gestuurd naar Tom (zoon van de baas) omdat niemand die dag contact heeft opgenomen.
Dag erna word ik gebeld door Rolf, niet naar het telefoonnr in de mail, met duizend maar excuus en het was een misverstand, de screen past wel. Donderdag komen we hem plaatsen...
Ik vind het gewoon ongehoord dat je als werkgever een mail krijgt van een terecht ontevreden klant dat je niet eens de moeite neemt om hem of haar te woord te staan maar dit op laat knappen door de planning.
Al met al hoop ik dat het nu donderdag eindelijk goed gaat komen maar voor ons never nooit meer zaken met Hollandia Dakkapellen!!!!!
Orde en netheid 8
Afspraken nakomen 1
Vakmanschap 7
Advies 1
Communicatie 1
Prijs/kwaliteit 7