Beoordeel deze aannemer Klik hier

Gemiddelde scores

Orde en netheid 3,6

Afspraken nakomen 2,6

Vakmanschap 4,1

Advies 6,9

Communicatie 2,7

Prijs/kwaliteit 3,3

27 februari 2022

De Graaf, Lisserbroek

Kwaliteit materiaal is goed, montage helaas niet.

IN 2020 2 dakkapellen laten plaatsen van 5 meter. Intake verliep prima en we waren snel aan de beurt. De dakkapellen op zich zijn van goede kwaliteit en mooi. Tot zover alles goed. Ondanks dat ik had aangegeven om minimaal 10 pannen reserve achter te laten, zijn alle pannen stuk gegooid. Het gloednieuwe stucwerk werd op meerdere plaatsen in het huis flink beschadigd. Nadat de montage was opgeleverd bleek pas dat alles echt was afgeraffeld. Alle aansluitnaden van de dakkapel tochten als een gek. Ondanks dat wij een super goed geisoleerd huis hebben en daarvoor nooit last hadden van tocht. Balken en steunbalken bleken of scheef gemonteerd of gewoon los te zitten. Al onze dakpannen zitten geschroefd. En dat is met reden. Het kan hier namelijk nogal spoken. Bij de eerste de beste storm ontstond er al lekkage bij beide dakkapellen. Wat bleek, pannen waren los teruggelegd en dus weggewaaid. Met veel pijn en moeite kwam er een monteur om de lekkage en tocht te verhelpen. Waarom met veel pijn en moeite ? Volgens de verkoper van Hollandia is het normaal dat een dakkapel nooit helemaal aansluit op het bestaande dak en dat er dus tocht ontstaat. Het enige wat de monteur heeft gedaan is de pannen een beetje terug leggen. Meer niet. Achteraf heb ikzelf alle steunen recht moeten zetten en vast moeten schroeven. Ik heb ook zelf alle tocht kieren van binnenuit moeten afdichten. En nog is het niet helemaal tocht vrij. Dus ik zal dat ook nog van buiten af moeten gaan doen. Ook zijn recent aan beide zijden bijna alle pannen er af gewaaid. Pannen die, doordat ze vastgeschroefd lagen al 30 jaar elje storm getrotseerd hadden, totdat Hollandia kwam. Doordat Hollandia alle pannen heeft stukgegooid zal ik nu zelf op zoek moeten naar reserve pannen op eigen kosten. Het stucwerk heb ik zelf moeten laten repareren. Steeds als ik Hollandia opbelde om één van de vele klachten of minpunten te bespreken gaf men mij het gevoel dat ik een zeur was.

Orde en netheid 1

Afspraken nakomen 4

Vakmanschap 1

Advies 10

Communicatie 5

Prijs/kwaliteit 1

1,0