Beoordeel deze aannemer Klik hier
-
geen recente reviews

Gemiddelde scores

Orde en netheid nvt

Afspraken nakomen nvt

Vakmanschap nvt

Advies nvt

Communicatie nvt

Prijs/kwaliteit nvt

Reviews voor Boele & van Eesteren bv

  0-2 2-4 4-6 6-8 8-10

Grijze scores zijn minder recent en tellen niet mee in de totale score i

1 november 2019

Anoniem, Wateringen

Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning

Veel geduld nodig maar goede kwaliteit
Duurde heel lang (3 -4 maanden langer dan de planning). Slechte communicatie, maar wel een mooie woning.

JA, ik geef deze aannemer een aanbeveling.

Orde en netheid 5

Afspraken nakomen 6

Vakmanschap 8

Advies 4

Communicatie 3

Prijs/kwaliteit 6

6,0

12 oktober 2019

Anoniem, Wateringen

Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning

Tegenvaller
Onvakkundige aannemers die slechte kwaliteit leveren.

Orde en netheid 3

Afspraken nakomen 3

Vakmanschap 2

Advies nvt

Communicatie 1

Prijs/kwaliteit 2

3,0

21 mei 2019

Anoniem, Den Haag

Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning

Prima ervaring met Boele & Van Eesteren
De bouw van ons huis door Boele & Van Eesteren hebben wij als prettig ervaren.

JA, ik geef deze aannemer een aanbeveling.

Orde en netheid 7

Afspraken nakomen 7

Vakmanschap 8

Advies 6

Communicatie 7

Prijs/kwaliteit 5

7,0

8 mei 2019

Anoniem, Wateringen

Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning

Koper wordt niet serieus genomen
Communicatie met Boele verloopt zeer slecht. Men doet schimmig over moment van start bouw en verwijst naar het de opschortende voorwaarden zoals het verkrijgen van de Omgevingsvergunning. De vergunning is echter al op 10 november 2016 verleend en dus niet van invloed op start bouw. Later starten betekent voor de kopers een langere periode van dubbele lasten. Meerwerktekeningen 5x moeten laten aanpassen. Tijdens het bouwen Boele gewezen op bouwfouten waarbij niet voldaan werd aan wet- en regelgeving zoals Bouwbesluit en diverse NEN normen. De mails werden afgewimpeld met opmerkingen als: Boele is een gerenommeerd bedrijf en u dient vertrouwen te hebben dat alles met aandacht gechecked en opgepakt worden. Uiteraard zijn een aantal bouwfouten niet opgelost maar verborgen achter de later aangebrachte afwerking. Wanneer Boele gewezen werd op tegenstrijdige informatie m.b.t. verblijfsruimte 2e etage werd een document gestuurd waarin wijzigingen waren verwerkt t.o.v. het originele document. Wederom Boele gewezen op de inhoud van het originele document (wat onderdeel was van de Omgevingsvergunning), daarna niets meer gehoord... Ook het communiceren over de planning verliep tenenkrommend. Geen inhoudelijke reactie op vragen over planning, alleen verwijzing naar de prognose (welke halverwege al niet meer haalbaar leek). Na oplevering hard moeten strijden voor het plaatsen van een thermostaat (meerwerkoptie). Eerst werd door uitvoerder ontkent dat de thermostaat onderdeel was van de meerwerkoptie, na veel mailwisseling inclusief de documenten waarin de thermostaat genoemd werd, toch gelijk gekregen en is de thermostaat geleverd. Afhandeling van restpunten verloopt moeizaam, ook hier weer geen enkele communicatie van de kant van Boele. Nu ruim 3 maanden na oplevering en er staan nog steeds punten open...

Orde en netheid 4

Afspraken nakomen 2

Vakmanschap 4

Advies 2

Communicatie 1

Prijs/kwaliteit 3

2,0

2 april 2019

Anoniem, Maassluis

Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning

Slechte communicatie en niet nakomen van afspraken en beloftes
Sinds de koop van onze nieuwbouwwoning tot nu twee jaar na oplevering is de communicatie naar de kopers toe zeer slecht verlopen. Nu twee jaar na oplevering moeten er nog steeds punten opgelost worden in badkamer en het toilet. Er wordt zoveel belooft maar geen 1 afspraak wordt nagekomen. Op email wordt niet gereageerd en wanneer je belt krijg je niemand te spreken die erover gaat. Schandalig.

Orde en netheid nvt

Afspraken nakomen 1

Vakmanschap 4

Advies nvt

Communicatie 1

Prijs/kwaliteit nvt

1,0

31 januari 2019

Anoniem, Pijnacker

Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning

Aan het einde verbeterd
Al eerder schreef ik een review over Boele en Van Eesteren. Daar sta ik nog steeds achter, want op dat moment was dit ook zo; daar valt niets meer aan te veranderen. De slechte/matige manier van communiceren resulteerde in een escalatie eind november. Onze woningen zouden toen al opgeleverd zijn volgens de eigen (strakke) planning van Boele en Van Eesteren, maar dit werd uitgesteld met eerst 4 tot 6 weken en later weer langer. De reden van uitstel werd angstvallig ontweken, maar was ons wel duidelijk (kosten personeel zzp-ers) Uiteindelijk werd de oplevering 12 weken na de gestreefde opleverdatum. Het frustrerende aan vele kopers was de gebrekkige manier waarop Boele en Van Eesteren met hun kopers communiceerde. Dat resulteerde, zoals eerder vermeld, in een escalatie die tijdens een inmeetdag resulteerde in een goed gesprek met de projectleider. Deze gaf aan dat er inderdaad fouten waren gemaakt en dat men daar lering uit had getrokken. Voor ons had dat niet zo veel nut meer, maar het project heeft nog een fase 2 en nog een (te starten) fase 3. Onze hoop is dat onze escalatie voor deze kopers gunstige invloeden heeft, hetgeen de projectleider beaamde. Uiteindelijk verzocht de projectleider om herziening van mijn eerder geplaatste review. Ik sta nog immer achter die review en deze wijzigt ook niet. Gelukkig heeft de aannemer getoond over lerend vermogen te beschikken en communiceerde zij de laatste weken van het bouwproces veel beter. Het eindresultaat is in ieder geval in ons geval een woning die netjes gebouwd is en waarvan opleverpunten z.s.m. hersteld werden. Nu is het nog afwachten op het keimen (wit maken) van onze woning. Dat kan met deze luchtvochtigheid niet zo goed en Boele laat dit nu ook niet doen, omdat men wil dat het goed gebeurt. Dat is dus afwachten, maar de verwachting is in ons geval dat dit goed gaat komen.

JA, ik geef deze aannemer een aanbeveling.

Orde en netheid 7

Afspraken nakomen 6

Vakmanschap 7

Advies nvt

Communicatie 6

Prijs/kwaliteit 7

7,0

2 juli 2018

Anoniem, Pijnacker

Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning

Zeer slechte communicatie
Maart 2017 woning gekocht in nieuwbouwproject in Wateringen via ontwikkelaar BPD. Daarna al snel in contact gekomen met het wooniversum. Dit laatste is van Volker Wessels, maar Boele en Van Eesteren is kennelijk een dochter van Volker Wessels. Vanaf het begin verliep de communicatie met de kopersbegeleider zeer stroef. Deze antwoordde niet of laat op vragen van diverse bewoners. Vanuit de ontwikkelaar werd ons toegezegd dat vele aanpassingen konden, maar na overleg met Boele en Van Eesteren bleken heel veel dingen die niet op de optielijst stonden gewoon niet mogelijk. Tijdens de bouw verliep de communicatie nog stroever. Op vragen over geconstateerde fouten in de bouw werd gewoon niet of onvolledig geantwoord. Zo is er bij onze woning een kanaalplaat (vloerplaat 1e verdieping) verkeerd geplaatst. Over hoe dit hersteld zou worden, werd niet gecommuniceerd. Ook de voor- en achtergevel bleken andersom geplaatst te zijn. Het enige dat Boele zei is dat e.e.a. hersteld zou worden, maar hoe antwoordde men niet. Bij het aanleveren van de bouwtekeningen waarop getekend moest worden, bleek dat deze tot vier keer toe fouten bevatten. Evidente zaken werden niet ingetekend. Boele stelde expliciet dat er geen rechten ontleend konden worden aan de bouwtekeningen, maar eist wel dat van iedere verdieping de tekening ondertekend wordt. Voorts bleek dat Boele hemelwaterafvoeren aanlegt in strijd met het bouwbesluit. De indruk die dit bedrijf wekt is dat er toch wel betaald wordt, nadat de aannemingsovereenkomst getekend is. Van servicegerichtheid richting de koper/klant is weinig sprake. Deze recensie is subjectief, maar meerdere kopers van woningen ervaren dit. Het project bestaat uit drie fases. Opvallend is dat de derde fase iets meer dan een jaar later in de verkoop is gegaan en dat dezelfde woningen binnen een jaar tijd tussen de 45.000 en 80.000 euro duurder zijn geworden. Sommige meerwerkopties zijn in 15 maanden tijd met meer dan 100% duurder geworden.

Orde en netheid 4

Afspraken nakomen 4

Vakmanschap 4

Advies 4

Communicatie 2

Prijs/kwaliteit 4

4,0

21 januari 2018

Anoniem

Nieuwbouw: 2 onder 1 kap

Moeizame communicatie, niet transparant.
Betreft een nieuwbouw project in Gouda. Na het tekenen komen we in contact met kopersbegeleiding. Contact met andere kopers is gedurende het bepalen van meerwerk niet mogelijk. Gemiste kans omdat dit een uitgelezen moment is om ideeën uit te wisselen, zeker wanneer de optielijst van de aannemer slechts 2 opties kent. Iets simpels als extra zonnenpanelen plaatsen is niet mogelijk. Na aftekenen meerwerklijst is de kopersbegeleider ontslagen (!) en wordt de communicatie moeizaam. Uiteindelijk worden er gebreken bij oplevering geconstateerd die bij deze ontslagen medewerker in de schoenen worden geschoven. De aannemer gaat toch schoorvoetend akkoord met de aanpassingen (!). Communicatie verloopt weer erg moeizaam en niet alle nieuwe eigenaren worden tijdig geïnformeerd. Verdere gebreken zijn echt verbazingwekkend, iedereen die door een huis loopt kan ze constateren. Ik vind dat ze dit van te voren moeten aangeven. Gebreken worden opgelost, maar soms hebben ze hier 2 of 3 pogingen voor nodig. Kost ons een hoop tijd ivm thuis moeten blijven. Opzichter die voor sommige punten wel zijn mening geeft maar zijn handen er van af trekt en niet tussen mij en het hoofdkantoor in wil staan. Dit bedrijf kan standaard bouwen en heeft daar mee weinig opleverings fouten, maar stelt de klant daar niet mee centraal. Zou fijn zijn als ze actief feedback zouden ophalen bij hun klanten met een simpele vraag als "woont u nu fijn" of "hoe kijkt u terug op het traject". Maar wellicht verassen ze mij nog...

Orde en netheid 6

Afspraken nakomen 6

Vakmanschap 6

Advies 2

Communicatie 2

Prijs/kwaliteit 6

6,0