21 november 2019
Anoniem, Waddinxveen
Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning
Nazorg om over te huilen. Na 2,5 jaar restpunten nog niet opgelost
Ik kan deze aannemer achteraf gezien niet aanbevelen. Wat een teleurstelling als het gaat om realiseren van kopersopties en nazorg.
De uitvoerder is een beste vent die tijdens de uitvoering enorm zijn best doet om op bouwkundig vlak alles in orde te maken. Installatietechnisch valt buien zijn scope en na oplevering is hij helaas niet meer verantwoordelijk en moet je het met nazorg doen.
De enige optie om restpunten opgelost te krijgen lijkt het afdwingen via een rechter. Zelfs advies van vereniging eigen huis en woningborg nemen ze niet serieus.
In verschillende woningen wordt bijvoorbeeld koudwaterleidingen in warme schachten aangelegd zodat het een paradijs voor (legionella) bacteriƫn wordt. Verwarmingsystemen worden ondanks belofte niet netjes ingeregeld. Koperkeuzen worden niet/slecht uitgevoerd.
Parkeerplaatsen worden niet volgens vigerende norm aangelegd, zodat ze niet bruikbaar zijn. Deze parkeerplaats is pas na oplevering van de woning gerealiseerd, maar toch houdt Rehorst stellig vol dat de parkeervoorziening gelijktijdig met de woning opgeleverd is.
De projectleider komt beloftes niet na, belt nooit terug en laat verder nooit meer wat van zich horen
Na 2,5 jaar(!) nog wekelijks (soms dagelijks) contact met de dame van klantcontact. Die doet haar best, maar kan afspraken die haar collega's maakten ook niet waar maken. Hierbij moet je vooral zelf steeds het initiatief houden.
Mijn beoordeling is vooral gebaseerd op de fase van oplevering tot heden.