10 januari 2018
Anoniem, Castricum
Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning
Face-to-face prima service, contact op afstand voor verbetering vatbaar
Uiteindelijke bouwresultaat goed, enkele resterende opleverpunten blijven liggen en worden niet adequaat opgepakt. Idem voor servicemelding, responstijd van 5 werkdagen wordt voorgeschreven echter melding is na een maand nog niet opgepakt.
Tijdens fase vóór de bouw alle tijd om keuzes te maken. Wel ervoeren wij ABB als een partij die niet bepaald flexibel is om de wensen van de klant te realiseren (bijvoorbeeld spots in plafond/inbouwspots bij trap). Ook wordt er niet bepaald meegedacht wanneer door klant wordt aangegeven dat wasmachine naar zolder verdwijnt ivm gepland toilet in badkamer, maar vervolgens blijkt er een aparte keuze gemaakt te moeten worden voor de daadwerkelijke aansluiting van het toilet.
Door project-keukenleverancier Schuurman zijn verkeerde maten gebruikt, hoewel dit niet de schuld is van ABB had een oplettend oog vanuit de bouwer (immers is de bouwer belast met het omleggen van leidingen) dit wellicht kunnen signaleren. Helaas is dit niet gebeurd. Ook Schuurman heeft dit niet adequaat opgelost.
Leuk om vele kijkdagen mee te maken, dit werd erg gewaardeerd. Ook het contact met uitvoerder Cor tijdens en na oplevering werd als positief ervaren.