Beoordeel deze aannemer Klik hier

Gemiddelde scores

Orde en netheid 6,9

Afspraken nakomen 6,9

Vakmanschap 7,3

Advies 6,6

Communicatie 6,7

Prijs/kwaliteit 6,7

18 november 2020

F.N., Den Haag

Nieuwbouw: 2 onder 1 kap

Slechte ervaringen
Voordat de bouw startte moest in korte tijd het sanitair, tegels en afbouw opties doorgegeven worden. Maar de toe leveranciers hadden pas tijd na de sluitingsdatum van ABB. Punten bij oplevering: tegels kapot en fontein in toilet dat te groot was voor de ruimte. Dit laatste al gemeld tijdens kijkdagen maar hier werd niets mee gedaan. Bij de oplevering heeft de door ingehuurde bouwkundige keurder (expert) het fontein afgekeurd en toen pas werd een nieuwe kleinere variant besteld. Wij werden dus niet serieus genomen toen wij het zeiden. Kort na oplevering melding gemaakt van enkele zaken: Lekkage toilet (door schroef in aanvoerleiding), vloerverwarming werkt niet (boiler niet ingesteld voor oplevering), geen warm water (boiler niet ingesteld), verfwerk zeer slecht afgeleverd(kwaststrepen, druipers, doffe plekken), kieren en gaten bij deuren en kozijnen(zand waait naar binnen en tocht). Allerlei zaken die ABB had moeten controleren en oplossen voordat ze de sleutels overhandigen aan de kopers. Na oplevering ook over meerdere zaken (service)meldingen gemaakt. De opvolging van ABB is zeer slecht. Het begint met de communicatie, die is er niet. Je kan overal zelf achteraan mailen en bellen maar vanuit ABB is er geen proactieve houding om de openstaande meldingen na te jagen zodat de melding snel wordt opgelost. De uitvoering van de servicemeldingen wordt niet gecontroleerd waardoor deze worden afgesloten zonder dat dit bij de koper/bewoner is gecheckt. Al met al een slechte ervaring. Als ik een ander nieuwbouw huis zou kopen en ABB is de bouwer zal ik dat project overslaan!

Orde en netheid 2

Afspraken nakomen 2

Vakmanschap 2

Advies 2

Communicatie 2

Prijs/kwaliteit 2

2,0