ABB Bouwgroep BV
Stationspark 1000
3364 DA Sliedrecht
T. 0184 495495
info@abbbouwgroep.nl
www.abbbouwgroep.nl
ABB Bouwgroep BV
Stationspark 1000
3364 DA Sliedrecht
T. 0184 495495
info@abbbouwgroep.nl
www.abbbouwgroep.nl
Orde en netheid 9,0
Afspraken nakomen 9,2
Vakmanschap 9,3
Advies 8,8
Communicatie 8,6
Prijs/kwaliteit 8,6
4 april 2020
Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning
Ruimte voor veel verbetering
De communicatie vanaf het begin ging al moeilijk.
Ik wilde bijv. informatie over de zonnepanelen en voor ik die kreeg was ik ruim 3 weken verder, hoe maak je de warmte terug win schoon? (weet het nog niet), waarom hangt het raam in de keuken zo laag en uiteindelijk is dat verhoogd terwijl ik dus al een keuken had moeten kiezen en voor aanpassingen nog meer kon gaan betalen.
Toen alle afbouwopties doorgegeven moesten worden liep ik dus al achter omdat de vragen slecht beantwoord werden (of geen antwoord omdat ze het niet wisten).
Dat er voor een groothandel is gekozen voor de sanitaire zaken kon je de hoofdprijs betalen.
Bijv. een simpele kraan/douche te laten veranderen en überhaupt een toilet op de eerste verdieping laten plaatsen betaal je de hoofdprijs.
Laat staan dat dan als je iets op hoogte wilt hebben je daar nog en als ze dat dan ook nog verkeerd ophangen (toilet en nu achteraf gekeken dus ook de douche installatie hangt te laag, terwijl wel alles aangegeven staat op de tekeningen)
Voor de oplevering al geklaagd over het slechte tegelwerk op de douche en toilet (bij kijkdag dat het net betegeld was al geconstateerd, het is totaal niet recht), maar niets aangepast.
Bij oplevering dus totaal niet tevreden maar aanpassen had het waarschijnlijk alleen nog maar erger gemaakt (en het zou allemaal zogezegd binnen de marges vallen, zelfs de bouwkundige die kwam keuren schrok er van)
Ook een deur die verkeerd gedraaid zat (aangepast maar sluit niet nu niet goed meer)
Ben dus niet tevreden hoe de woning is opgeleverd, kon de schimmel van het dak schrapen ze vonden dat we dat maar zelf moesten doen.
Ik snap dat er met deadlines gewerkt word maar ga het nou niet lopen afraffelen.
Let meer op je onder aannemers en kijk beter naar de afbouwoptielijsten!
Het lijkt me verstandig ondanks dat je met verschillende nationaliteiten werkt bijv. voor tegelwerk, ze achter hun vodden aan te zitten en als ze het gewoon niet kunnen niet aan te nemen
Orde en netheid 5
Afspraken nakomen 6
Vakmanschap 6
Advies 5
Communicatie 5
Prijs/kwaliteit 5
Orde en netheid 8
Afspraken nakomen 10
Vakmanschap 8
Advies 8
Communicatie 10
Prijs/kwaliteit nvt
13 maart 2020
Nieuwbouw: Appartement
Hoop verbeterpunten
Lever gewoon geen nieuwbouw op met scheve en slecht gestucte wanden en provisorisch geschilderde deuren en kozijnen. De argumentatie dat het binnen de uiterste grens van de wettelijke norm afwijkt....en dat de koper daarmee akkoord is gegaan, komt over als een derdehands autoverkoper met een roestige schroevendraaier in zijn achterzak.
Orde en netheid 4
Afspraken nakomen 6
Vakmanschap 4
Advies 4
Communicatie 6
Prijs/kwaliteit 5
11 maart 2020
Nieuwbouw: Appartement
Slecht
Ik ben teleurgesteld in de totale afwerking en oplevering van ons nieuwe huis. Wij moeten zelf alles gaan herstellen om het netjes te krijgen en dat had ik vooraf niet verwacht.
En ook een tip in de list van verf soorten en dergelijk is het misschien raadzaam om aan te geven of het hoogglans zijdeglans of mat moet zijn dan had ik niet de verkeerde potten verf gekocht.
Orde en netheid 3
Afspraken nakomen 5
Vakmanschap 3
Advies 1
Communicatie 3
Prijs/kwaliteit 1
Orde en netheid 5
Afspraken nakomen 5
Vakmanschap 7
Advies 6
Communicatie 7
Prijs/kwaliteit nvt
Orde en netheid 9
Afspraken nakomen 9
Vakmanschap 9
Advies 9
Communicatie 9
Prijs/kwaliteit 8