ABB Bouwgroep BV
Stationspark 1000
3364 DA Sliedrecht
T. 0184 495495
www.abbbouwgroep.nl
ABB Bouwgroep BV
Stationspark 1000
3364 DA Sliedrecht
T. 0184 495495
www.abbbouwgroep.nl
Orde en netheid 9,1
Afspraken nakomen 9,3
Vakmanschap 9,4
Advies 9
Communicatie 8,8
Prijs/kwaliteit 8,4
Orde en netheid 6
Afspraken nakomen 6
Vakmanschap 8
Advies 4
Communicatie 5
Prijs/kwaliteit 6
Orde en netheid 7
Afspraken nakomen 8
Vakmanschap 9
Advies 8
Communicatie 8
Prijs/kwaliteit 8
31 januari 2022
Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning
Verbouw: Dakkapel/dakraam, Serre/overkapping, Aanbouw/dakopbouw, Badkamer, Zonnepanelen/zonneboiler
Vele klachten en laks
Begint allemaal goed met informatie etc. Totdat er klachten zijn. Zijn laks in het repareren van schades en klachten. Reageren snel dat dan weer wel. Nieuwbouw van 2020. Na een jaar werkt de kachel en warmtepomp nog steeds niet naar behoren bij meerdere woningen. Onze badkamer is na een jaar pas hersteld dmv hulp rechtsbijstand. En dan in 6 uur geregeld waarvoor je een jaar moet wachten.
Tip: hou je borgsom zolang mogelijk apart en neem rechtsbijstand
Orde en netheid 5
Afspraken nakomen 5
Vakmanschap 5
Advies 8
Communicatie 3
Prijs/kwaliteit 8
11 oktober 2021
Nieuwbouw: 2 onder 1 kap
Goed
Ieder bouwproces kent goede en minder goede punten.
De wijze waarop een bedrijf luistert naar de klant en vervolgens meedenkt vind ik erg belangrijk.
Tot nu toe voel ik me als klant zeker gehoord bij ABB.
De vervelende ervaring welke ik had is naar tevredenheid opgelost.
Orde en netheid nvt
Afspraken nakomen 8
Vakmanschap nvt
Advies 6
Communicatie 8
Prijs/kwaliteit nvt
26 juli 2021
Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning
Verbouw: Aanbouw/dakopbouw
Snelle bouwer, gaat helaas ten koste van de kwaliteit
ABB bouwt erg snel. In ons geval was de woning na 7 maanden al klaar. Dat is natuurlijk heel erg fijn. Helaas gaat dit wel ten koste van de kwaliteit. Wij hadden 42 opleverpunten. Vooral de opvolging van deze opleverpunten vond ik erg slecht. Je moet zelf overal achteraan en erg goed opletten of punten wel worden aangepakt. Soms moesten wij wel 2 of 3 keer vragen voordat het werd gedaan. Terwijl deze opleverpunten allemaal waren geconstateerd bij de bouwtechnische opleverkeuring. Er werd meerdere keren gevraagd om de tweede handtekening terwijl de punten nog niet waren opgelost, dat vinden wij niet netjes. Al met al begon het allemaal erg goed maar blijf je aan het einde met een bittere nasmaak achter. Als ABB de oplevering + opleverpunten wat serieuzer aanpakt resulteert dat in een hoger cijfer, daar ben ik zeker van.
Orde en netheid 5
Afspraken nakomen 5
Vakmanschap 6
Advies 7
Communicatie 7
Prijs/kwaliteit 7
Orde en netheid 5
Afspraken nakomen 6
Vakmanschap 6
Advies 5
Communicatie 6
Prijs/kwaliteit 5
08 juli 2021
Nieuwbouw: Vrijstaande woning
Snelle bouw maar matige oplevering
Ondanks de corona is de bouw erg snel gegaan. Hierdoor was de oplevering ruim voor de aan het begin genoemde tijd.
Er is geen/weinig ruimte voor aanpassingen/meerwerk dat niet in de basis meerwerklijst staat.
De oplevering was te gehaast waardoor er geen goede controle door ABB zelf is gedaan voor oplevering. Als dit wel was gedaan had dit de nodige opleverpunten gescheeld.
Orde en netheid 4
Afspraken nakomen 6
Vakmanschap 6
Advies 4
Communicatie 8
Prijs/kwaliteit 6
Orde en netheid 7
Afspraken nakomen 10
Vakmanschap 8
Advies 7
Communicatie 8
Prijs/kwaliteit 8