15 februari 2022
Zoetermeer, 15 februari 2022 - Vergelijkingswebsite bouwnu.nl maakt voor de zesde keer de Beste Bouwer(s) en Beste Verbouwer van het Jaar bekend. Vandaag zijn de begeerde prijzen bij de betreffende bouwbedrijven afgeleverd, met felicitaties, award en certificaat! Want als je zulke hoge ogen scoort bij jouw klanten, mag daar een moment - of zelfs een heel jaar - bij worden stilgestaan.
Bouwbedrijven die actief zijn in nieuw- en verbouw profileren zich op bouwnu.nl zodat ze door hun klanten beoordeeld kunnen worden met reviews. Klanten geven op verschillende onderdelen een cijfer, waarna per bouwbedrijf een overall score prominent wordt getoond op www.bouwnu.nl.
Bouwbedrijven die zowel werkzaam zijn in nieuwbouw als verbouw kunnen feedback krijgen op beide expertises. Bij het bepalen van de Beste (Ver)Bouwer van 2021 is per prijs onderscheid gemaakt tussen de reviews met betrekking tot nieuwbouw en verbouw.
In de twee categorieën voor de Beste Bouwer verkiezing hebben onderstaande bedrijven een podiumplaats gekregen, op basis van de beoordelingen van kopers in 2021.
Top 3 Beste Bouwers (10-49 reviews) 1. Aannemersbedrijf Kuipers uit Langeveen |
Om de kwaliteit van het bouwproduct en het bouwproces te kunnen blijven verbeteren, investeert Aannemersbedrijf Kuipers in de kwaliteit van de organisatie. Door opleiding en instructie van personeel, het vastleggen en verbeteren van de werkprocessen en het werken met goed onderhouden en modern materiaal. En deze investering werpt zijn vruchten af. Op het onderdeel Vakmensen scoort Aannemersbedrijf Kuipers een 10!
Fons Meijer neemt namens Aannemersbedrijf Kuipers Langeveen de prijs van Beste Bouwer 2021 in ontvangst. “Wij zijn bijzonder trots dat we uit duizenden bedrijven zijn gekozen als Beste Bouwer van Nederland en daar bedank ik al onze medewerkers en partners voor. De klant beoordeelt ons met mooie cijfers en positieve feedback omdat we uitgebreide aandacht hebben voor onze klanten en zorgen voor duidelijke communicatie, vooraf, tijdens en na het bouwproces. Dit wordt allemaal mogelijk gemaakt door ons professionele en enthousiaste team, dat veel plezier in het werk heeft. En als de sfeer binnen het bedrijf goed is, dan is de sfeer naar de klant ook goed. Daar doe je het als bedrijf uiteindelijk allemaal voor.”
Top 3 Beste Bouwers (>50 reviews) 1. Bot & van der Ham – ThuisinBouwen uit Meerkerk |
Bij Bot & van der Ham | ThuisinBouwen staat kwaliteit voorop. Samen met dochterondernemingen HMU Olsthoorn te De Lier, Drent & Welling te Huizen en Zee & Bra te Steenbergen opereert ze landelijk onder de noemer: ThuisinBouwen. Zij ontzorgen de klant door de belangen tijdens elke fase van het bouwproces optimaal te behartigen. En dat is te zien in de cijfers en positieve feedback van de klanten. Bot & van der Ham | ThuisinBouwen toont hoe consequent zij zijn in dienstverlening, kwaliteit en service. Zij mogen zich dan ook terecht en met verve Beste Bouwer 2021 noemen.
Jan de Bruijn spreekt namens Bot & Van der Ham | ThuisinBouwen en neemt voor de vierde keer op rij de eerste prijs in deze categorie in ontvangst, onder de vlag van ThuisinBouwen. “ThuisinBouwen staat voor samenwerken en samen bouwen. Dat is de kracht van ons bedrijf en daar speelt communicatie een cruciale rol in. Met Bot & Van der Ham | ThuisinBouwen doen we er alles aan om de klant volledig te ontzorgen. We zijn altijd bereikbaar, houden hen op de hoogte en zijn duidelijk over verwachtingen. We zorgen ervoor dat de klant zich serieus genomen en gehoord voelt. Bovendien wordt iedere review intern besproken, we vieren de successen en leren van de minder goede beoordelingen. Zo zorgen we ervoor dat ieder project nóg beter uitgevoerd wordt. En dat zie je terug in onze cijfers op bouwnu.nl.”
In de categorie Beste Verbouwer mag Hammink Bouw en Vastgoed service zich een heel jaar lang die naam toebedelen.
Top 3 Beste Verbouwer 1. Hammink Bouw en Vastgoed service uit Amstenrade |
Hammink Bouw en Vastgoed is een kleinschalig aannemersbedrijf en wordt getrokken door de derde generatie aannemer Frank Hammink. Het uitgangspunt? Een huis dat past als een warme jas. Bij Hammink staat de klant en zijn wensen centraal zonder afbreuk te doen aan de architectuur. Dat Hammink dit allemaal goed op orde heeft blijkt wel uit de beoordelingen van klanten. Het bedrijf scoort consequent bijzonder hoog op alle onderdelen, maar met name op de onderdelen Advies en Communicatie.
Deze aanpak leverde Frank Hammink vorig jaar al de tweede plaats op. En na nog een tandje te hebben bijgezet, gaat hij er dit jaar met de eerste prijs vandoor. “De eerste plek is de kers op de taart voor ons kleine, vier man sterk bedrijf. Ik ben de derde generatie aannemer, mijn opa en vader gingen mij al voor. Het bouwen en verbouwen zit in mijn bloed. En dat resulteert in mooie cijfers en positieve feedback van onze klanten. Maar wat ik veel belangrijker vind dan cijfers, is hoe we de zaken aanpakken en hoe wij met onze klanten omgaan. Persoonlijke aandacht zie ik als onze kracht. De behoefte van de klant is altijd ons uitgangspunt. Daar zit wat mij betreft ons onderscheidende vermogen. En die les hoop ik ook aan mijn zoon door te geven als hij het bedrijf overneemt: communicatie is de sleutel tot tevredenheid en vertrouwen bij klanten.”
Op 1 maart a.s. - lees: Nationale Complimentendag - wordt de volledige Top 10 van de drie categorieën bekendgemaakt. Want ook de bedrijven die niet op het podium stonden, maar wel in hun bedrijfsvoering een klantgerichte benadering toepassen, verdienen het om vermeld te worden.