6 februari 2025
Zoetermeer, 6 februari 2025 – Voor de negende keer op rij maakt vergelijkingswebsite bouwnu.nl de Beste Bouwer(s) en Beste Verbouwer van het jaar bekend. In oneven jaren gebeurt dat traditiegetrouw tijdens de BouwBeurs in Jaarbeurs Utrecht. De drie bouwbedrijven die vandaag in het zonnetje zijn gezet in het Nieuwscafé van vakblad Aannemer ontvingen in 2024 gemiddeld de hoogste beoordelingen van kopers van nieuwbouwwoningen en consumenten die een verbouw lieten realiseren.
In de categorie Beste Bouwer (10-49 reviews) is, net als vorig jaar, Aannemersbedrijf Kuipers uit Langeveen de winnaar. Voor bouwers die jaarlijks 50 of meer reviews ontvangen bestaat een aparte categorie, omdat het hier vaak gaat om seriematige nieuwbouw. ABB Bouwgroep uit Sliedrecht pakt, ook net als vorig jaar, de eerste plek in die klasse. In de categorie Beste Verbouwer zien we wel een ander bedrijf dan vorig jaar, namelijk: M2 Bouw uit Dedemsvaart.
Bouwbedrijven die actief zijn in nieuw- en verbouw profileren zich op bouwnu.nl zodat ze door hun klanten beoordeeld kunnen worden met reviews. Klanten geven op verschillende onderdelen een cijfer en er wordt prominent per bouwbedrijf een overall score getoond op www.bouwnu.nl.
Bouwbedrijven die zowel werkzaam zijn in nieuwbouw als verbouw kunnen feedback krijgen op beide expertises. Bij het bepalen van de Beste (Ver)Bouwer van 2024 is per prijs onderscheid gemaakt tussen de reviews met betrekking tot nieuwbouw en verbouw.
In de twee categorieën voor de Beste Bouwer verkiezing hebben onderstaande bedrijven een podiumplaats gekregen, op basis van de directe beoordelingen van kopers van nieuwbouwwoningen in 2024:
10 - 49 reviews:
50 of meer reviews:
In deze categorie zijn verbouwers beoordeeld op hun prestaties, kwaliteit en service van verbouwactiviteiten. Hieronder staat de top 3 van 2024:
10 of meer reviews:
Op de vraag waarom deze bouwbedrijven hoge beoordelingen ontvangen van consumenten op bouwnu.nl, geven ze verschillende antwoorden, met als gemene delers: communicatie en ‘menselijke maat’, ofwel; behandel de klant/koper zoals je zelf behandeld wilt worden. Tijdens de uitreiking in het Nieuwscafé vroeg presentator Frans Reichardt naar de sleutels tot succes aan de winnaars. In vakblad Aannemer komen de winnaars uitgebreid aan bod en ook op bouwnu.nl wordt, net als altijd, stilgestaan bij de lessen uit de succesvolle bedrijfsvoering van de bedrijven die zich het hele jaar ‘Beste Bouwer’ en ‘Beste Verbouwer’ mogen noemen.
Aannemersbedrijf Kuipers: gemiddeld 10
Alwin Büter: "Wij zijn superblij! We keken enorm uit naar de uitreiking toen we hoorden dat we genomineerd waren, dus het is een kers op de taart om dan ook daadwerkelijk te winnen. Net als de laatste jaren zijn we ook nu heel blij met het resultaat. Ik ben er trots op dat al ons personeel zo bezig is met klantgericht werken; niet alleen op kantoor, óók op de bouwplaats zelf. Van voortraject tot oplevering. Dat doen we door continu te communiceren met onze klant en hem/haar de beleving te geven van hoe het resultaat eruit komt te zien. Vaak ook door goed aan te voelen wat een koper fijn vindt: bijvoorbeeld door het mogelijk te maken voor kinderen om op de foto te gaan met de grote hijskraan. Een kleine moeite voor ons en het wordt enorm gewaardeerd door onze kopers.”
ABB Groep: gemiddeld 9,5
Martin Visser: “We zijn echt heel trots! We werken veelal projectmatig in grotere projecten en dan is het heel mooi dat we dit al meerdere jaren achter elkaar weten te bereiken met elkaar. Er komt dan ook zeker weer een grote banner te hangen aan de hekken van ons hoofdkantoor: iedereen die op de A15 langs Sliedrecht rijdt zal weten dat we de Beste Bouwer van 2024 genoemd mogen worden. We gaan het nu eerst vieren, samen met al onze co-makers en opdrachtgevers, het resultaat is immers van ons allen. Ja, we gaan er een feestje van maken!”
M2 Bouw: gemiddeld 9,9
Rick van der Most: “Eigenlijk zijn wij in hart en nieren nieuwbouwers, dus we waren in eerste instantie verbaasd dat we genomineerd waren in de categorie Beste Verbouwer. Afgelopen jaar hebben we wel meer verbouwd dan de jaren ervoor, en blijkbaar doen we het daarin dan ook hartstikke goed! Of het nu om nieuwbouw of verbouw gaat; wij zorgen ervoor dat we vanaf het voortraject tot en met de garantieperiode de klant centraal stellen. Is er iets aan de hand? Los het op. Ga in gesprek! Verder kunnen we wel stellen dat we niet de doorsnee bouwvakkers bij ons hebben werken; het zijn vlotte jongens, ze zijn communicatief sterk en willen ook gewoon tevreden klanten. Zij kiezen bewust voor ons, wij voor hen. Die kwaliteit stralen we uit en dat zie je terug in alles wat we doen.”