Naar nieuwsoverzicht

Klanttevredenheid & SelektHuis: een schoolvoorbeeld

14 oktober 2019

Nu de 15.000ste review op bouwnu.nl is geplaatst, zoomen we graag wat closer in op SelektHuis. Hoe kijken zij tegen de samenwerking met bouwnu.nl aan? Hoe richten zij reviewmarketing in? En wat is hun visie op klanttevredenheid?
 

De inrichting van reviewmarketing

SelektHuis vraagt hun klanten altijd om ervaringen te delen op bouwnu.nl. De uiteindelijke reviews worden op verschillende manieren gecommuniceerd. Zo wordt 1x per maand in de nieuwsbrief een review van bouwnu.nl gedeeld. Ook staat in de footer van de website selekthuis.nl een widget die linkt naar bouwnu.nl. “Zo laten we prominent zien dat we trots zijn op ons cijfer en is het zichtbaar voor iedere bezoeker van onze website,” aldus Tallechien Lohuis, online marketeer bij SelektHuis.

 20191014 foto bij artikel klanttevredenheid en Selekthuis een schoolvoorbeeld

 

Scherp op klanttevredenheid

SelektHuis vindt het belangrijk dat mensen die geïnteresseerd zijn in nieuwbouw, ervaringen van andere klanten kunnen lezen. Door transparant en eerlijk te laten zien wat huidige klanten van hen vinden, dwingt het hen om constant scherp te zijn op klanttevredenheid.

Een hoog goed 

“Klanttevredenheid is voor ons als onderneming ons belangrijkste goed,” vervolgt Tallechien. “Klanten kopen niet zomaar een huis, want het is een grote uitgave. Verhalen en ervaringen van andere klanten zijn daarom belangrijke pijlers voor consumenten om een samenwerking met ons aan te gaan.” SelektHuis meet hun klanttevredenheid door opleverpunten. Dit zijn er gemiddeld slechts 8 per woning. “Uit een artikel van de vereniging Eigen Huis blijkt dat het landelijke gemiddelde op wel 21 opleverpunten ligt. Wij zijn er dan ook trots op, dat wij hier ruimschoots onder zitten! Naast de harde cijfers, telt ook de mening van onze klant. Hiervoor zetten we bouwnu.nl in. Klanten kunnen vanuit hun eigen ervaring vertellen. Ook dat is voor ons een belangrijke factor in het meten van de klanttevredenheid."
 

Een nauwe band

SelektHuis werkt elke dag met passie en vakmanschap aan het realiseren van droomhuizen voor hun klanten. Het is daarom fijn te horen wat klanten hiervan vinden. “En we kunnen leren van de review, zodat we het in de toekomst (nog) beter kunnen doen. Niet onbelangrijk: we bouwen tijdens het bouwproces echt een nauwe band op met de klant. Daarom is het voor alle medewerkers in de organisatie leuk om te lezen hoe die klant dat proces heeft ervaren. We juichen elke nieuwe review toe en doen er alles aan om meer reviews, en dus feedback, van onze klanten te mogen ontvangen.”

Door: Buro Barcode