4 februari 2025
Een (groots) nieuwbouwproject wil je waarschijnlijk ook groots aankondigen. Maar hoe laat je voorbijgangers en mensen in de omgeving het beste weten dat jouw onderneming verantwoordelijk is voor de werkzaamheden. Of bijvoorbeeld als jullie nog op zoek zijn naar gegadigden.
De eerste (en meest voor de hand liggende manier) om een nieuwbouwproject aan te kondigen is door het wegzetten van een reclamebord op de bouwsite. Iets dat we vrijwel altijd zien als er een nieuwbouwproject is. Zo kunnen voorbijgangers zien wie het project uitvoert, als ze ook op zoek zijn naar een bouwontwikkelaar. Of voor het zoeken van gegadigden, als het gaat om de verkoop of verhuur van woningen bijvoorbeeld. En voor dit laatste is ook de volgende tip van toepassing.
Met name als het nieuwbouwproject op een rustige plek ligt, is het lastig om voldoende mensen op de hoogte te brengen met een reclamebord. Flyeren is hiervoor een perfecte oplossing. Je kunt dit doen in het lokale winkelcentrum in het weekend, of op andere momenten dat er veel mensen zijn. Of stop flyers in brievenbussen van mensen met huurwoningen, om bijvoorbeeld jouw koopwoning(en) onder de aandacht te brengen. Voor zakelijke projecten kun je flyers eventueel ook uitdelen op een netwerkbijeenkomst van de plaatselijke ondernemingsvereniging. Een ander groot voordeel, is dat het drukken van flyers erg voordelig is en het geen grote impact heeft op het bouwbudget.
Je kunt een grootse aankondiging ook op een totaal andere manier aanpakken, bijvoorbeeld door een soort “open dag” te organiseren. In dit geval zou het dan gaan om het tonen van de werkzaamheden tot nu toe, inclusief de plannen voor het eindresultaat. Hiervoor kun je bijvoorbeeld tekeningen van een architect laten zien, om genodigden een goed beeld te geven. Je kunt zo’n bezoekmoment zo groots aanpakken als je zelf wilt. Denk aan champagne en hapjes, als je nog op zoek bent naar investeerders. Of juist door een activiteit voor kinderen, zoals een springkasteel, als het om eengezinswoningen gaat. Zorg er wel voor dat alles veilig is en er geen gevaarlijke situaties kunnen ontstaan.
De voorgaande methodes gaan vooral om het offline aankondigen van een nieuwbouwproject, iets dat je ook goed kunt combineren met online methodes. Denk aan een QR-code waarmee iemand wordt gestuurd naar een interactieve website, zodat het duidelijk is hoe het project eruit zal zien als het is voltooid. Denk aan een interactieve plattegrond waar je als het ware doorheen kunt lopen. Dit is een unieke manier om mensen te helpen bij het visualiseren van het eindresultaat. De visualisatie is en blijft namelijk een uitdaging bij een nieuwbouwproject, in vergelijking met bestaande bouw.
Tenslotte nog een manier die sowieso zal opvallen, namelijk een vliegtuig inhuren met een spandoek. Luchtreclame is zeker een grootse manier om een nieuwbouwproject aan te kondigen, maar ook eentje met uitdagingen. Het weer moet natuurlijk goed zijn en je moet een korte boodschap hebben die voldoende informatie uitdraagt. Het kan dan ook een goede methode zijn om te combineren met het uitdelen van flyers, als je deze twee methodes op hetzelfde moment inzet.
Door: Advertorial