24 januari 2017 - Beste Bouwer
Het afgelopen jaar gaven duizenden consumenten een review over ‘hun’ aannemer. Op basis van de reviews die tot en met 31 december 2016 zijn gegeven, hebben we in drie categorieën de winnaars bepaald. De winnaars hebben inmiddels hun welverdiende trofee in ontvangst genomen.
De winnaars zijn:
1. Winnaar categorie nieuwbouw 10-50 reviews
Bouwbedrijf Vosman B.V.
Behaalde score in 2016: 9,1
2. Winnaar categorie nieuwbouw 50 of meer reviews
Rehorst Bouw B.V.
Behaalde score in 2016: 8,0
3. Winnaar categorie verbouw
BAVO Timmerwerken
Behaalde score in 2016: 9,5
Benieuwd naar de topscoorders van 2016? Het overzicht vind je hier
Lees meer over de winnaars in uitgebreide interviews
Bouwbedrijf Vosman
Rehorst Bouw
BAVO Timmerwerken
Bouwnu is in 2016 enorm gegroeid. Met meer dan 6.000 reviews bij ruim 300 bedrijven een goed moment om de in 2016 best beoordeelde aannemers te belonen. Edwin Groot, initiatiefnemer van Bouwnu licht toe.
“Ik ben heel trots op de groei van het afgelopen jaar. De winnaars hebben laten zien hun klanten echt als de spreekwoordelijke koning te zien. Goede prestaties mogen wat mij betreft beloond worden. Nu met een heuse prijs, maar ook gedurende het jaar. Daarom delen we de positieve reviews ook op social media. Ze zeggen niet voor niets ‘goed voorbeeld doet volgen’. Eerlijk en onafhankelijk vergelijken van aannemers, dat is wat wij consumenten bieden. Je huis is toch het meest waardevolle dat je bezit, en daar wil je geen gedoe mee toch?”
“Nee, jammer genoeg scoren niet alle bouw- en verbouwprojecten zulke mooie cijfers. Zo’n 17% van de reviewers gaf een 6 of lager. Daar steken de winnaars dus flink boven uit. Met Bouwnu laten we zien hoe aannemers worden beoordeeld door hun klanten; of dat nu goed of slecht is. Soms is dat even slikken voor een aannemer. Het is nooit leuk om te horen dat je klant ontevreden is, maar geeft wel inzicht waar de verbetermogelijkheden liggen.”
“Het meest voorkomende onderwerp is communicatie. Zowel in de positieve als in de negatieve reviews. Goed communiceren met je klant over wat je gaat doen, wanneer en hoe lijkt echt een cruciale factor te zijn. Als klant wil je serieus genomen worden, geholpen bij vaak lastige beslissingen en uiteindelijk een woning die af is. De kwaliteit is natuurlijk ook belangrijk. Geen lang durende opleverpunten, maar een netjes afgewerkte woning die voldoet aan je verwachtingen. Klinkt heel logisch maar dat is helaas niet altijd realiteit, blijkt uit de reviews.”
In de komende weken maakt Bouwnu meer cijfers en resultaten van 2016 bekend.