16 september 2020
Onze kennispartner, Bouwend Nederland, publiceerde onlangs een interview met Lotte van Houwelingen, algemeen directeur bij familiebedrijf BM van Houwelingen. In tien managementvragen komen we veel te weten over onder meer haar managementstijl. Iets waar we meteen op aanslaan is dat ze spreekt over consumentenvertrouwen als het gaat om langere termijnvisie:
Wat betekent corona voor het bedrijf?
“Een deel van onze onderhoudstak heeft stilgelegen, maar met verscherpte maatregelen en protocollen op de bouwplaats kunnen we grotendeels door. Op langere termijn zal de impact vooral in het consumentenvertrouwen zitten.” |
Voor bouwnu.nl heeft dat vertrouwen direct ook te maken met transparantie in de woning(ver)bouw. Want door transparant te zijn over jouw prestaties en diensten, weten consumenten waar ze aan toe zijn.
Edwin Groot, directeur bouwnu.nl: “Ook zonder de coronamaatregelen en de impact van het virus op onze branche, hangt de kwaliteit en de voortgang van de bouw samen met de manier waarop de consument de bouw beoordeelt. Het gaat er immers om wat de klant vindt van de prestaties, hoe hij dat overbrengt op anderen en wat dat vervolgens doet met de beoordeling van bouwbedrijven afzonderlijk en de sector als geheel. Gebleken is dat de bouw vooralsnog doorgaat, maar dat kan alleen als er vertrouwen is vanuit de consument.”
Volgens de voorman van de beoordeling- en vergelijkingssite is het nu het moment voor bedrijven om zich te laten beoordelen door hun klanten (verbouw) en kopers (nieuwbouw) via bouwnu.nl: “Het straalt niet alleen uit dat de sector dóórgaat, het geeft ook indirect een impuls aan het imago ervan. Dat het ook goed is voor de individuele bouwer, staat natuurlijk voorop: het bedrijf kan sturen op de feedback van zijn consumenten en kan de bouwnu-beoordelingen gebruiken in zijn reviewmarketing op de eigen kanalen en Google.
Overigens scoort BM van Houwelingen een mooie 7,8 na 174 reviews.