Beoordeel deze aannemer Klik hier

Gemiddelde scores

Orde en netheid 10

Afspraken nakomen 10

Vakmanschap 10

Advies 10

Communicatie 10

Prijs/kwaliteit 10

18 augustus 2020

Anoniem, Rotterdam

Verbouw: Beglazing en kozijnen, Onderhoud/service

Hele vriendelijke mensen, maar helaas was de kwaliteit van het werk zeer laag.

Hele vriendelijke mensen, maar helaas was de kwaliteit van het werk zeer laag en was de prijs juist zeer hoog. We hebben Aannemersbedrijf Ouwerkerk gevraagd om een nieuw houten kozijn te installeren en om te onderzoeken waar de vochtigheid in onze binnenmuur vandaan kwam (en dit vervolgens te verhelpen). Daarbij zou het bedrijf schimmel van de binnenmuur verwijderen en de buitenmuur renoveren en impregneren. Dit laatste is ontzettend onzorgvuldig gedaan, kleine scheurtjes in de hoek achter de regenpijp zijn bijvoorbeeld overgeslagen omdat ze “te moeilijk te bereiken” waren. De schimmel op de muur hebben ze in eerste instantie aangepakt, en netjes achtergelaten, maar binnen een korte tijd was de schimmel terug, waarschijnlijk omdat de muur van binnen nog vochtig was. Het bedrijf heeft dit opgelost door te wachten tot de muur droog was, de schimmel weg te schrapen en er daarna (zonder stucwerk!) overheen te schilderen. De verf van het kozijn en het stucwerk eromheen begonnen vervolgens binnen enkele weken ook scheuren te vertonen. Toen ze terugkwamen om dit te repareren hebben ze niet eens naar het volledige raam gekeken, maar slechts enkele plekken aangepakt. Het resultaat is dat de helft van het kozijn met een ander type verf is bewerkt. Kort samengevat weten we nog steeds niet waar de vochtigheid vandaan komt en wij zitten met een zeer slecht uitgevoerde klus. Het is fijn dat ze bij iedere klacht opnieuw langs zijn gekomen om het probleem aan te pakken, maar het resultaat liet keer op keer te wensen over. We hebben besloten de rekening te betalen en een ander bedrijf in de arm te nemen om de klus goed af te ronden.

Reactie Ouwerkerk Onderhoud en Interieurbouw

Positieve reviews zijn leuk om te ontvangen. Maar we gaan er vanuit, dat we juist van minder positieve reviews iets kunnen leren. Het is vervelend om een review te ontvangen, waarbij de kwaliteit van het geleverde werk met een onvoldoende wordt beoordeeld. Maar dit is zoals de opdrachtgever dit klaarblijkelijk heeft ervaren. Dat de zaak wat ons betreft veel genuanceerder is dan in de review wordt weergegeven, doet niets af aan de ervaring van deze opdrachtgever. We zullen er altijd alles aan doen om een opdracht naar tevredenheid van de opdrachtgever af te ronden. Zo ook in dit geval. Op ons aanbod - om het kozijn en de muur nogmaals geheel op onze kosten te schilderen - is de opdrachtgever helaas niet ingegaan. Maar in plaats hiervan heeft de opdrachtgever besloten om een andere keuze te maken. Helaas hebben we moeten concluderen dat, hoe we ook ons best hebben gedaan, het voor ons onmogelijk is gebleken om deze opdrachtgever tevreden te stellen. We betreuren dit ten zeerste. Rotterdam, 24 augustus 2020 Ouwerkerk, Onderhoud en Interieurbouw

Orde en netheid 7

Afspraken nakomen 6

Vakmanschap 4

Advies 3

Communicatie 5

Prijs/kwaliteit 1

4,0