Beoordeel deze aannemer Klik hier

Gemiddelde scores

Orde en netheid 7,8

Afspraken nakomen 7,0

Vakmanschap 8,3

Advies 7,0

Communicatie 6,9

Prijs/kwaliteit 7,1

22 januari 2023

Sijmen, Waddinxveen

Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning

Kroon & de Koning bv (ga je diep schamen)

Qua proces tijdens de bouw waren we redelijk tevreden. De kopersbegeleiders zijn uiterst vriendelijk en proberen gedegen antwoord te geven op vragen. Het project heeft minimale vertraging opgelopen. Eerst vonden we dat fijn, maar achteraf hadden we gehoopt dat men wat minder haast had gehad. Haastige spoed is ook in dit geval absoluut niet goed. Toen het moment eenmaal daar was, waren wij zeer verheugd met de oplevering van onze woning (al bleek tijdens de vooroplevering dat er 51 punten waren). Bij oplevering bleken hiervan nog 30 open te staan (weliswaar kleine punten). Eenmaal de sleutel ontvangen blijkt K&dK (met name de afdeling service!!) onbetrouwbaar en laten zij kersverse eigenaren aan hun lot over. Zogenaamd reageren binnen vijf werkdagen (ze hebben nog nooit gereageerd sinds november). Onbereikbaar voor spoedmeldingen. Het ondeugdelijk oplossen van punten of gebreken. Onvoldoende monitoren of onderaannemers kwaliteit bieden. Het is letterlijk en figuurlijk dweilen met de kraan open. Vakmanschap is ver te zoeken en de afdeling service weet echt niet wat service betekend. In ons geval betekent dit dat we zullen gaan wonen in woning die eigenlijk onbewoonbaar is (lees: geen warm water voorziening) én momenteel last heeft van lekkage, dit laatste samen met ongeveer 10 andere woningen. Zodra er collectief iets aan de hand is, lijkt er enigszins beweging te komen, maar een oplossing is nog steeds niet gevonden. Zoals eerder vermeld blijven alle andere punten liggen en wordt er niks over gecommuniceerd. Onnodig, zeer frustrerend en eigenlijk beneden alle peil. Oftewel een zeer bittere nasmaak. Dat hadden wij ons echt heel anders voorgesteld.

Reactie Kroon & de Koning bv

Goedemorgen Sijmen, Vorige week hebben we uitgebreid telefonisch contact gehad naar aanleiding van je review. Via deze weg wil ik je nogmaals bedanken voor je openheid vorige week. We zijn er intern mee aan de slag en zoals aangegeven hoop ik dat we elkaar over een tijd nog een keer spreken en dat we een ander gesprek hebben omdat alles naar behoren is opgelost. Met vriendelijke groet, Manon van Dongen

Orde en netheid 1

Afspraken nakomen 1

Vakmanschap 1

Advies 1

Communicatie 1

Prijs/kwaliteit 1

1,0