Koopmans Bouw B.V.
Marssteden 66
7547 TD Enschede
T. 053 4600600
info@koopmans.nl
www.koopmans.nl
Koopmans Bouw B.V.
Marssteden 66
7547 TD Enschede
T. 053 4600600
info@koopmans.nl
www.koopmans.nl
Orde en netheid 6,3
Afspraken nakomen 5,6
Vakmanschap 6,4
Advies 5,9
Communicatie 5,1
Prijs/kwaliteit 6,2
1 april 2022
Nieuwbouw: 2 onder 1 kap
Een huis(laten) bouwen is een boeiende en vermoeiende ervaring.
Het was een fantastische ervaring waar een hoop bij komt kijken. De bereidheid om zaken te bekijken en te regelen is goed. We hopen dat dit ook zo blijft binnen de garantie periode.
JA, ik geef deze aannemer een aanbeveling.
Orde en netheid 7
Afspraken nakomen 8
Vakmanschap 8
Advies 7
Communicatie 8
Prijs/kwaliteit 7
22 maart 2022
Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning
Geen service na betaling
Na betaling is niemand meer thuis.
Warmtepomp in nieuwbouwwoning is verkeerd geïnstalleerd door Koopmans.
Zes maanden kou, buitenunit én binnen unit in overdrive met veel geluid en hoge stroomkosten. Steeds werd er gezegd dat er niets aan de hand was.
Niemand had de expertise, pas na vele bezoeken en meldingen de fout gevonden: 2x zoveel vulgas.
Daarna werd het huis pas warm. Een maand, toen werd het warm buiten.
Geen excuus of tegemoetkoming in kosten.
1,5 Jaar na oplevering beoordeeld de onderhoudsmonteur dat de warmtepomp versleten is, nooit zo’n resulaat in zo’n korte tijd gezien. Maar liefst 13.000 stops! De max. Is 13.500. Huis warmde niet meer op in de enige ruimte waar nog gestookt kon worden, 21 graden was niet haalbaar. Hoge energiekosten.
Melding home dna en elke dag bellen. Na twee weken belde de projectleider: mijn eigen schuld en had niets met de verkeerde installatie te maken. 13.000 Stops waren geen reden voor vervanging van de warmtepomp (5.000 aanschaf). Ook al werkte het nooit goed.
De Brink wtw is niet veel beter.
Ook met de warmtepomp uit warmt de slaapkamer op tot 21 graden wat niet kan.
De installateur zegt: doe een raam open. Daar staan echter twee buitenunits die voor 1.000 euro extra verder weg geplaatst zijn. Maar náár het huis toe. Beiden maken enkele keren per nacht geluids als een wasmachine in centrifuge stand. Koopmans weigert een tweede geluidsmeting. De eerste vorig jaar wees teveel geluid uit.
Het huis werd verkocht op basis van de ramen dicht houden, anders niet duurzaam. Niemand in de straat slaapt met dichte ramen.
Bij informeren bij Brink naar assesoires om het klimaat in elk geval leefbaar te maken, krijg ik te horen dat ze naar Koopmans moeten verwijzen. Deze reageert niet. En de contactpersoon heeft afgesloten in home dna en is met vakantie.
Zo’n 10.000 euro investering en in de ziektewet omdat de slaapkamer een bijzonder ongezond klimaat heeft. Geen garantie en geen overleg.
Orde en netheid nvt
Afspraken nakomen 1
Vakmanschap 1
Advies 1
Communicatie 1
Prijs/kwaliteit 1
Orde en netheid 9
Afspraken nakomen 8
Vakmanschap 9
Advies 9
Communicatie 8
Prijs/kwaliteit 9
29 januari 2022
Nieuwbouw: 2 onder 1 kap
Koopmans bedankt voor de fijne tijd en samenwerking
Koopmans werkt netjes, gestructureerd en goed. Wij konden na 4 weken onze woning al betrekken. En worden nog steeds goed begeleid indien nodig
JA, ik geef deze aannemer een aanbeveling.
Orde en netheid 7
Afspraken nakomen 7
Vakmanschap 8
Advies 7
Communicatie 7
Prijs/kwaliteit 7
15 december 2021
Nieuwbouw: Appartement
Communicatie tussen klant bouwbegeleider en uitvoering is ronduit slecht
We hebben een high end penthouse met high end prijs van Koopmans in Zutphen op papier gekocht waarbij bouwbegeleiding onderdeel uitmaakte van de von prijs. In die bouwbegeleiding was geen continuïteit. Dat maakte het erg kwetsbaar en o.a. deze wisselingen van bouwbegeleider (tot 3 maal aan toe) leidde door miscommunicatie tot veel onnodige fouten in de bouw zelf. We zagen het gebeuren en spraken onze zorg uit, meermalen, ook schriftelijk. Helaas werd dit niet opgepakt. We hebben ons daarin niet serieus genomen gevoeld.
De communicatie die voornamelijk
via Home DNA woningdossier verloopt, verloopt niet goed. We hebben meermalen zeer essentiële zaken aangekaart tot en met zelfs een klacht, waarop niet is gereageerd. We hebben om diverse zaken, waaronder een recente optietekening zodat we konden controleren, frequent gevraagd en veel te laat gekregen. We hebben meermalen onze zorgen uitgesproken omdat we zagen dat er werd gewerkt met niet kloppende tekeningen en we op zaken én geen antwoord kregen én in de praktijk zagen dat e.e.a. niet klopte.
Er gaat iets mis tussen de communicatie van bouwbegeleider naar bouwbegeleider en naar de uitvoering. De klant zelf mag geen contact met uitvoerende leveranciers hebben, Koopmans zit hier tussen. Dat kan een befrijfspolicy zijn maar werkt niet wanneer de communicatie niet goed is en Koopmans onvoldoende know how blijkt te hebben om klanten van goede informatie te voorzien.
We hebben wel alle begrip voor alle leverings problemen en personeelsgebrek agv coronaproblematiek.
Ook hebben we veel respect voor hoe een aantal ‘nazorg’ medewerkers van Koopmans alles op alles zetten om de fouten van bovengenoemde miscommunicatie te herstellen, maar voor ons is het wel heel lastig te weten dat als er even naar ons was geluisterd en er adequaat was gecommuniceerd, die nazorg voor een groot deel overbodig was geweest
Koopmans werkt met onderaannemers die er een ongelofelijke puinhoop van maakten, bv Berkvens
Orde en netheid 3
Afspraken nakomen 5
Vakmanschap 8
Advies 1
Communicatie 2
Prijs/kwaliteit 6