Heijmans Woningbouw BV Noord
Lavendelheide 9
9202 PD Drachten
T. 01512 368100
verkoopnoord@heijmans.nl
www.heijmans.nl
Heijmans Woningbouw BV Noord
Lavendelheide 9
9202 PD Drachten
T. 01512 368100
verkoopnoord@heijmans.nl
www.heijmans.nl
Orde en netheid 1,0
Afspraken nakomen 2,0
Vakmanschap 2,0
Advies 1,0
Communicatie 1,0
Prijs/kwaliteit 2,0
16 januari 2022
Nieuwbouw: 2 onder 1 kap
Grote problemen na oplevering. Lees dit en voorkom het bij jezelf.
Grootste probleem is warmtecapaciteit. (vloerverwarming en warm water) Het systeem past niet bij mekaar: te weinig warmte capaciteit nu in het hele huis. Bad kan niet gebruikt. Systeem werkt ook niet. Garantie technisch vast aan Heijmans. Geen enkele bereidheid mee te werken of denken naar een oplossing. We hebben zelf betalen genoemd, helpt niets. Nu al half jaar bijkeuken inrichting moeten uitstellen omdat er mogelijk (geen reactie van Heijmans?) een boiler of iets nog weer bij moet. Nu extern bedrijf gebeld, vervolg zullen we hier melden. De dakkapel die na oplevering door ons zelf geregeld zou worden (waren te laat om dit als meerwerkoptie te kunnen doen) wil ook niet, er is een dakconstructie gebruikt waarbij structurele knieschotten (1,5m hoog!!!! ) gebruikt zijn, waar de dakramen boven moeten. Gevolg aannemer kan geen dakkapel maken, immers knieschotten mogen niet weg. Gevolg je kan niet naar buiten kijken omdat dakramen noodgedwongen te hoog geplaatst moeten. Nu contact van ons gezocht met constructeur, vervolg zullen we hier melden. Comfort partner deed de installatie. Bij oplevering vele stopcontacten, schakelaren, UTP op verkeerde plekken, zelfs schakelaar onder de douche geplaatst, stopcontact boven kookplaat, loze draad met stroom erop niet afgewerkt, los onder stuclaagje, in de muur (bij toeval tegen gekomen). Stopcontact op aparte groep, niet geinstalleerd etc.. Keuzes voor je badkamer erg beperkt en heel slordig en niet werkend opgeleverd. Pas half jaar na oplevering wasbakken met kranen netjes en werkend (neem casco en eis (is nodig) dat afvoeren en aansluiting op juiste plek gemonteerd worden.) Heijmans werkt met slim wonen busch jaeger , maakt het huis onflexibel, kan niet met andere systemen samenwerken. Aangegeven werking met philips hue klopt niet, werkt niet. (win zelf informatie in) Elke kleinere fout van hun kant moet 'bevecht worden' om alsnog goed te krijgen. Bij grote fouten wordt je volledig aan je lot overgelaten.
Orde en netheid 1
Afspraken nakomen 2
Vakmanschap 2
Advies 1
Communicatie 1
Prijs/kwaliteit 2
14 maart 2019
Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning
Redelijke ervaring. Kan beter. Vinden wij erg jammer.
Wat wij erg jammer vinden is dat alles prima verloopt, maar zodra er iets is dat er met de vinger naar een ander wordt gewezen. Wij hebben een huis bij Heijmans gekocht en wie de onderaannemers zijn is voor ons niet van belang. Reageren niet op mail contact. Als de klachten iets vlotter opgelost zouden worden dan zou ik ze aanbevelen. Prima mannen verder.
JA, ik geef deze aannemer een aanbeveling.
Orde en netheid 5
Afspraken nakomen 5
Vakmanschap 6
Advies 7
Communicatie 5
Prijs/kwaliteit 5
8 maart 2019
Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning
De eerste uitvoerder was perfect, had oor voor de klant en gaf eerlijk advies.
Vaak gemerkt dat er bij vragen of voorstellen niet of nauwelijks iets kon of van kon worden afgeweken. Indien er een wijziging van indeling oid verzocht werd dan werd hier een torenhoge vergoeding voor gevraagd. Bizarre prijzen voor een dakraam of zonnepanelen. Weinig mogelijkheden tot persoonlijke inbreng, alles moest naar mijn idee zo goedkoop mogelijk. Ook hebben wij te weinig GBO's gekregen dan waar voor werd geadverteerd door de aannemer en de makelaar. In mijn geval 7 m2, over het gehele plan van 46 woningen betrof dit plm 250 m2. Iedereen trekt zijn handen hier van af en wij zullen de woning dus nooit kunnen verkopen voor de in de brochures aangegeven grootte. De bergingen zijn 20 cm te laag geplaatst en ook hier loopt men voor weg. Lang is er geen openheid gegeven over de zonnepanelen of de warmtepompen, en ook de subsidies waren niet door de bewoners terug te vragen. Volg je woning communicatie was ook niet echt naar wens.
Orde en netheid 5
Afspraken nakomen nvt
Vakmanschap 5
Advies nvt
Communicatie 1
Prijs/kwaliteit 2
23 november 2018
Nieuwbouw: 2 onder 1 kap
Prima bouw bij heijmans, hoofduitvoerder heeft ons goed geholpen!
Heijmans heeft prima opgeleverd, het zou mooi zij voor toekomstige projecten dat het opstookprotocol van de vloerverwarming tijdens de bouw uitgevoerd kan worden.
JA, ik geef deze aannemer een aanbeveling.
Orde en netheid 8
Afspraken nakomen 8
Vakmanschap 8
Advies 8
Communicatie 6
Prijs/kwaliteit 5
Orde en netheid 10
Afspraken nakomen 8
Vakmanschap 8
Advies 8
Communicatie 6
Prijs/kwaliteit 6