Aannemersbedrijf Van Agtmaal B.V.
Veilingweg 1
4731 CW Oudenbosch
T. 0165 319000
info@vanagtmaal.nl
www.vanagtmaal.nl
Aannemersbedrijf Van Agtmaal B.V.
Veilingweg 1
4731 CW Oudenbosch
T. 0165 319000
info@vanagtmaal.nl
www.vanagtmaal.nl
Orde en netheid 8,6
Afspraken nakomen 8,6
Vakmanschap 8,6
Advies 5,1
Communicatie 7,3
Prijs/kwaliteit 7,3
18 april 2017
Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning
Zoals aangegeven kan al een hoop worden gedaan in het verbeteren van de communicatie. Probeer elke 2 maanden een update te versturen met concrete feiten, aangevuld met standaard punten waarvan je bij elke bouw vooraf al weet dat je dit kunt melden. Dan komt het in ieder geval niet over alsof het wiel opnieuw wordt uitgevonden tijdens de betreffende bouw terwijl het standaard punten lijken te zijn. Start de bouw met een wat duidelijkere bijeenkomst en betrek de klanten iets meer bij de bouw. Wij zijn niet alleen de vervelende klant, maar ook de betalende klant die veel geld opzij leggen voor een mooie nette afgewerkte woning.
Zoals bij elke bouw waren er een aantal punten die niet conform wens waren opgeleverd. Dit veroorzaakt wat ergernis (je wilt het liefst namelijk meteen verder), maar dat wordt vooral versterkt door de manier van communicatie.
Tijdens de bouw- en voorbereidingsperiode van ongeveer anderhalf jaar zijn er 2 bijeenkomsten geweest, 2 afspraak (voor- en vooroplevering) en zijn er 2 nieuwsbrieven verzonden. In de eerste bijeenkomst was de presentatie m.b.t. planning letterlijk: "We bouwen in 3 delen, eerst de begane grond, dan de 1e verdieping en dan het dak".
Met iets meer aandacht voor communicatie is de beleving al heel anders, wordt je meegenomen in de bouw en kun je ook anders omgaan met eventuele afwijkingen. Die motivatie ontbrak in dit bouwproject.
Verder is het jammer qua prijs/kwaliteit dat er direct voor de goedkoopste oplossing wordt gezocht (standard een klein elektrisch kacheltje in de badkamer i.p.v. een iets modernere radiator) en zijn we verkeerd voorgelicht m.b.t. verplichte matte ramen op een erfscheiding. Daarnaast is het zonde dat stopcontacten niet allemaal gelijk op dezelfde hoogte zitten of net een paar centimer afwijken t.o.v. tekening. Dat getuigt van mindere vakmanschap. Het ontbreken van een compleet kozijn + deur bij oplevering is ook niet netjes.
De oplevering zelf was daarentegen wel redelijk netjes.
Orde en netheid 7
Afspraken nakomen 5
Vakmanschap 4
Advies 3
Communicatie 1
Prijs/kwaliteit 5
15 maart 2017
Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning
Zie voorgaande geschreven tekst (bij uitleg gegeven cijfers)
Ons huis is nog niet opgeleverd, vandaar dat ik de laatste vraag (resultaat) nog niet kan beoordelen.
indien wij vragen hadden/hebben, werd er snel en duidelijk gereageerd.
wat ik jammer vind, is dat het raam op de zolder bij aankoop wel open kon, maar na een erratum ontvangen te hebben, blijkt dat het niet open kan. als wij dit bij aankoop hadden geweten, hadden wij een zolderraam laten plaatsen. wat ook jammer is, is dat in 1e instantie werd aangegeven dat de dakkapel 2.40 m breed zou worden, dit blijkt uiteindelijk 2.80 m breed te zijn. ook hiervoor geldt, jammer dat dit afwijkt, dit betekent voor ons extra kosten (wij laten 2 dakkapellen plaatsen) en dan hadden wij het via de aannemer laten plaatsen i.p.v. achteraf door een derde.
JA, ik geef deze aannemer een aanbeveling.
Orde en netheid 8
Afspraken nakomen 6
Vakmanschap 6
Advies 6
Communicatie 6
Prijs/kwaliteit 7
28 februari 2017
Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning
Communicatie verliep niet altijd even netjes. Erg onvriendelijk en niks was mogelijk. Daarnaast zijn er dingen zonder overleg uitgevoerd .
De bouw verliep vlot, ziet er netjes uit allemaal
Kijkmomenten op onhandige tijdstippen. Weinig advies gehad en op weinig/niet op de hoogte gehouden van de bouwvorderingen.
JA, ik geef deze aannemer een aanbeveling.
Orde en netheid 7
Afspraken nakomen 4
Vakmanschap 7
Advies 3
Communicatie 2
Prijs/kwaliteit 7
12 februari 2017
Nieuwbouw
Commercieel meedenken met de klant en aanleveren van alle mogelijkheden/bijbetalingen meer/minderwerk. Bijv. uitbouw van 2,40m was ook mogelijk echter is deze optie niet aan ons gecommuniceerd. Bij het vervallen van de standaard keuken i.v.m. keuze voor luxe keuken is er meerwerk voor het omleggen van de vloerverwarming berekend. Dit is niet vooraf met ons besproken.
De bouw heeft 3x vertraging opgelopen qua oplevering. Tijdens het bespreken van het meer/minderwerk zijn niet ALLE opties aangegeven.
JA, ik geef deze aannemer een aanbeveling.
Orde en netheid 7
Afspraken nakomen 8
Vakmanschap 7
Advies 5
Communicatie 5
Prijs/kwaliteit 5
7 februari 2017
Nieuwbouw
Beter en zonde terughoudendheid communiceren. Ook beter controle uitoefenen als het object veranderd door het switchen van de keuken van achter naar voor en een uitbouw waarbij onderaannemers niet opletten en leidingwerk electra niet conform de aanpassingen zijn uitgevoerd.
De bouw op zich is heel goed en netjes verlopen. Het heeft o.i te lang geduurd waarbij de communicatie niet optimaal is geweest. Als het op aan kwam dan werd snel doorgeschoven naar de projectontwikkelaar. Dat verhoogde het vertrouwen niet.
JA, ik geef deze aannemer een aanbeveling.
Orde en netheid 8
Afspraken nakomen 7
Vakmanschap 8
Advies 8
Communicatie 6
Prijs/kwaliteit 8