11 juli 2016
Trebbe Oost & Noord is de eerste aannemer met meer dan 250 reviews. Edwin Groot van Bouwnu: “Reviews van tevreden klanten zijn een heel krachtig marketingmiddel. Ervaringen van andere klanten worden als heel betrouwbare bron van informatie gezien. En een bedrijf met zo veel reviews en een mooie gemiddelde score, moet wel goed werk leveren. Trebbe heeft met een gemiddelde score van een 7,4 zeker reden om trots te zijn!”
We belden ook met Marieke de Groot, projectmanager klant & wonen bij Trebbe. “Een soepel proces en een product opleveren dat zo goed mogelijk aansluit bij de wens van de klant vinden wij belangrijk. Wij laten dit meten door Stichting Klantgericht Bouwen, de initiatiefnemer van Bouwnu.nl. Je kunt dat natuurlijk ook zelf doen, maar dan krijg je toch een beetje ‘wij van WC eend adviseren WC eend’. En we krijgen nu ook inzicht in hoe we scoren ten opzichte van andere bouwers. Sinds begin dit jaar worden de kopersonderzoeken ook op Bouwnu.nl gepubliceerd. In juli is ook onze historie van de afgelopen 2 jaar toegevoegd. Daarom hebben we in één klap meer dan 250 reviews.”
Trebbe gebruikt de klantervaringen om zichzelf te blijven verbeteren. “We halen veel belangrijke informatie en concrete handvatten uit de klantervaringen. Communicatie is en blijft belangrijk voor tevreden klanten, ook na de oplevering. We werken aan een nieuw kopersportaal om de communicatie te verbeteren. Hopelijk zien we dat dan ook terug in de scores.”
Bouwnu levert natuurlijk niet alleen verbeterpunten op voor aannemers. “We krijgen ook regelmatig complimenten van blije bewoners. Die feedback delen we met het hele team. Het is altijd leuk om te horen dat je het goed doet toch?”